Nová minirýpadla CASE řady D pzahrnují 20 modelů od 1 do 6 tun
Dnes je 11.6. – svátek slaví Bruno

Představujeme domíchávače betonu, autočerpadla a sklápěče Euromix MTP

Zveřejněno: 20. 3. 2023

Rodinná firma Euromix MTP GmbH, která za vývojem a výrobou stejnojmenných automobilových nástaveb pro stavebnictví stojí, pochází z německého města Porta Westfalica. Hlavními pilíři jejího současného produktového portfolia jsou domíchávače betonu, sklápěče a autočerpadla betonu. Euromix MTP působí na trhu již 40 let a své výrobky úspěšně vyváží do celého světa. V České republice, na Slovensku a nově v Maďarsku zastupuje tuto značku firma ACHUM TRADE a.s., která zde pro ni vybudovala silnou prodejní a servisní síť. Nejsilnějšími trumfy značky Euromix MTP jsou krátké dodací lhůty, vysoká míra individualizace a pověstná německá kvalita.

Inovativní autočerpadlo betonu na podvozku MAN se pyšní vyspělým ovládáním a nízkou hmotností, díky které lze vozidlo nasadit v celé řadě stavebních aplikací.

Původní výrobní program Euromix MTP se skládal pouze z autodomíchávačů a sklápěčů, ale postupem času se produkce rozšířila i o další techniku jako jsou autočerpadla betonu, autočerpadla s domíchávačem a návěsné sklápěče. Pod samostatnou značkou HD Truck Solutions jsou vyráběny valníkové nástavby pro přepravu stavebního a odpadního materiálu (hákové nosiče kontejnerů, valníky s hydraulickou rukou) a vozy a návěsy pro přepravu dřeva. Sortiment HD Trucks Solutions je možné u nás rovněž objednat přes oficiálního dealera, společnost ACHUM TRADE.

Vlastní vývoj a spolupráce se silnými hráči

Zatímco někteří výrobci automobilových nástaveb pro stavebnictví se drží hesla, že ty nejlepší výrobní postupy a technologie jsou už dávno známé a stačí se jich tedy v různých obměnách držet, v Euromix MTP na vavřínech neusnuli a kontinuálně pracují na inovacích a „pro zákaznicky” orientovaných řešeních. Opřít se mohou o vlastní tým konstruktérů, propracovaný systém sběru dat z terénu a v neposlední řadě o svoje testovací oddělení. Veškeré nástavby jsou totiž ještě před tím než zamíří na trh důkladně odzkoušeny ve vlastní betonárce a lomu.

Vysoká užitná hodnota autočerpadel a domíchavačů Euromix MTP je dána pověstnou německou výrobní precizností.
Vysoká užitná hodnota autočerpadel a domíchavačů Euromix MTP je dána pověstnou německou výrobní precizností.

Devizou se ukázala být spolupráce s renomovanými automobilovými výrobci: nástavby se standardně montují na podvozky značek Mercedes-Benz, MAN, Volvo a Renault, přičemž většina podvozků je dostupná ihned. Zatímco v této branži se dodací lhůty pohybují obvykle od 6 do 12 měsíců, v ACHUM TRADE jsou schopni kompletně připravené vozidlo dodat zpravidla v horizontu 4 až 8 týdnů. Díky tomu, že podvozky, nástavby a komponenty jsou většinou skladem, zákazníkovi garantují nejen dobu dodání, ale i konečnou cenu. I to je v současné turbulentní situaci na trhu velký benefit.

Zákazník může vybírat z široké palety provedení podvozku (4×2, 4×4, 6×2, 6×4, 6×6, 8×4 a dokonce 8×6). Na přání je možné požadovanou nástavbu namontovat i na starší vozidla. Byla-li řeč o podvozcích, nesmíme zapomenout také na hydraulické systémy a přídavné komponenty. Na seznamu dvorních dodavatelů se to hemží osvědčenými značkami jako je HIAB, Hyva (hydraulika), nebo třeba Bosch Rexroth, ZF a Hardox (komponenty). Zajímavá z pohledu zákazníka je možnost přizpůsobit si danou nástavbu dle vlastních potřeb. Konfigurací je v každé kategorii produktů nespočet a se správnou volbou pomůže technicky zdatný tým specialistů tuzemského dealera. Samozřejmě je možné jakoukoliv nástavbu nebo její část dodat v individuálním barevném provedení, například ve firemních barvách provozovatele.

Domíchávače Euromix MTP: Nízká hmotnost a vysoká produktivita

Podívejme se nyní podrobněji na jednotlivé produkty. Silným segmentem jsou, jak už bylo řečeno výše, domíchávače betonu. Na podvozek jsou nabízeny s bubny o objemu od 4 do 15 m³; v případě návěsného provedení pak s bubny od 10 do 15 m³. Autodomíchávače jsou dostupné ve variantách Regular, Light a Super Light, které se vzájemně liší nejen objemem bubnu, ale také celkovou hmotností a provedení komponentů. U verzí Light a Super Light používá výrobce vysoce otěruvzdornou ocel Hardox, která zajišťuje odolnost při současném zachování optimální celkové hmotnosti. Verze Super Light jsou určené zejména na trhy s přísnými regulativními normami na zatížení náprav (například Rakousko, Německo). Jak jsme se dozvěděli od zástupců ACHUM TRADE, význačným konstrukčním rysem domíchávačů Euromix MTP je specifický sklon bubnu a speciální konstrukce lopatek. Díky tomu uveze mix více betonu a nehrozí jeho vytékání ven. Výhoda je to také při přepravě směsí jako je anhydrit a podobně.

Charakteristické pro domíchávače Euromix MTP je specifický sklon bubnu a speciální konstrukce lopatek. Foto z veletrhu Bauma v roce 2022.
Charakteristické pro domíchávače Euromix MTP je specifický sklon bubnu a speciální konstrukce lopatek. Foto z veletrhu Bauma v roce 2022.

Autočerpadlo nejnovější generace

Poměrně novým přírůstkem v portfoliu Euromix MTP je autočerpadlo betonu. Konstrukčně vyspělé vozidlo si mohli prohlédnout návštěvníci loňského dopravního veletrhu IAA v Hannoveru a na veletrhu stavební techniky Bauma v Mnichově. Vozidlo s maximální dopravní kapacitou betonu 162 m³/h a teoretickým tlakem 85 bar může mít dosah 28, 36, 42 nebo 48 metrů. Díky použité speciální oceli Strenx vyniká oproti konkurenci nízkou celkovou hmotností. To znásobuje využitelnost vozidla a produktivitu. Potěší také uživatelsky přívětivé ovládání skládacího ramene a hydraulických patek.

Ukázka bohatého výrobního programu sklápěčů na veletrhu IAA v Hannoveru.
Ukázka bohatého výrobního programu sklápěčů na veletrhu IAA v Hannoveru.

Rozmanité portfolio sklápěčů

Nepřeberné množství modelů a konfigurací nabízí sektor sklápěčů. Nástavby, vyráběné z již zmíněné oceli Hardox, vynikají dlouhou životností. Jejich sklápění mají na starost spolehlivé hydraulické systémy HYVA. V případě zadních sklápěčů lze objednat provedení Muldenkipper (hojně využívané například při stavbě silnic) nebo variantu dumper, určenou zejména pro těžební provozy. Objemy korby u zadních sklápěčů se pohybují od 10 do 24 m³. V případě třístranných sklápěčů lze volit mezi korbami od 6 do 18 m³. K dispozici je oblíbené provedení Bordmatic (systém pro hydraulické otevírání a zavírání bočních stěn), zvyšující komfort při práci a bezpečnost. V případě potřeby lze třístranné sklápěče dovybavit hydraulickou rukou. V neposlední řadě zmíníme také návěsné sklápěče, které by měly brzy obohatit výrobní portfolio této značky. U nich je výrobcem slibovaný objem korby od 24 do 32 m³.

Sektor sklápěčů čítá nepřeberné množství modelů a konfigurací. Nástavby vyráběné z oceli Hardox vynikají dlouhou životností.
Sektor sklápěčů čítá nepřeberné množství modelů a konfigurací. Nástavby vyráběné z oceli Hardox vynikají dlouhou životností.

Závěrem

Ať se jedná o domíchávače nebo sklápěče, na všechny produkty je v rámci ČR a Slovenska poskytována komplexní dvouletá záruka. Samozřejmostí je špičkový servis, zajišťovaný prostřednictvím smluvních partnerů ACHUM TRADE. Více informací o nabízených produktech a službách lze nalézt na webových stránkách www.euromixmtp.cz, nebo se obraťte na níže uvedené kontakty.

— kontakty —

ACHUM TRADE a.s.

Novomlýnská 1237/2, 110 00 Praha 1

E: m.mucha@euromixmtp.cz   T: +420 266 710 160   WWW: https://euromixmtp.cz

 

Nové

Na „žluté železo“ výrobené v americké Iowě se můžete vždy plně spolehnout

Zveřejněno 3.6. Společnost Vermeer, jejíž výhradní zastoupení v České a Slovenské republice má Vermeer CS, se zabývá vývojem a výrobou stavební, zemědělské, komunální, zahradní a lesnické techniky již od padesátých let minulého století. Pojďme si představit… celý příspěvek

Stavební stroje DEVELON (dříve Doosan) na EXPO Lesní lom

Zveřejněno 1.6. Ve dnech 13.–15. června 2023 představí společnost GARNEA a.s., výhradní dovozce strojů DEVELON do České republiky, na veletrhu EXPO Lesní lom všechny hlavní stroje z těžké váhové kategorie této značky. Tři stroje bude možno vidět přímo v demo ukázce… celý příspěvek

Umělá inteligence za volantem. Problém otázky etiky a morální nejistoty

Zveřejněno 29.5. Na každém kroku snad ve všech oborech lidské činnosti se setkáváme s umělou inteligencí. Vývoji a praktickým testům se věnují stovky výzkumných a vědeckých týmů po celém světě. Z poslední doby připomeňme alespoň společnou aktivitu Microsoftu, firmy… celý příspěvek