Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 7.10. – svátek slaví Justýna

Představujeme Ford Trucks 3542D s přepravníkem obalových směsí MEILLER

Zveřejněno: 27. 7. 2023

Vozidlo ze stavební řady Ford Trucks, konkrétně model 3524D v konfiguraci podvozku 6×4, bylo na základě potřeby zákazníka přestavěno pro potřeby přepravy obalové směsi. Nástavba v podobě speciálního přepravníku nese jméno známého německého výrobce MEILLER. O realizaci celé zakázky se postaraly dvě firmy – F TRUCKS a.s. a společnost 1. F.X.MEILLER Slaný s.r.o.

Ford Trucks 3524D s namontrovaným přepravníkem na obalové směsi výrobce MEILLER.

Ford Trucks 3524D emisní třídy Euro 6 je základním modelem podvozku nabízeným v rámci Stavební řady výrobce. Díky maximálnímu zatížení 34 tun a užitečné hmotnosti 24 tun patří v Evropě k vyhledávaným vozidlům nejen mezi stavebními firmami. Vůz je vybaven motorem Ecotorq 12,7 l o výkonu 420 koní (308,9 kW) při 1 800 ot./min. disponujícím točivým momentem 2 150 Nm v rozsahu 1 000 až 1 300 otáček za minutu.

Standardně je montována 16stupňová manuální převodovka ZF, na přání je možné vozidlo vybavit 12stupňovým automatem od stejného výrobce. Vozidlo je osazené denní kabinou bez lůžka, která řidiči poskytne dostatek komfortu. Mezi základní výbavu patří klimatizace, autorádio s CD přehrávačem, vyhřívané a odpružené sedadlo řidiče, imobilizér, tempomat nebo funkce pomocného pohonu z převodovky (ovládá se z místa řidiče). Okénka a zrcátka jsou elektricky nastavitelná; elektricky nastavitelné jsou rovněž přední světlomety. V rámci volitelné výbavy lze vůz dovybavit například přídavným topením (vodní / vzduchové), nízkou spací kabinou s jedním lůžkem, automatickou kontrolou trakce nebo hydraulicky sklápěnou kabinou.

Přepravník obalových směsí umožňuje precizní dávkování směsi.
Přepravník obalových směsí umožňuje precizní dávkování směsi.

Přepravník na obalové směsi

Na vozidlo byl v rámci spolupráce namontován přepravník obalových směsí MEILLER. Tato nástavba je standardně nabízena pro podvozky se 3 a 4 nápravami, přičemž korba je dimenzována pro asfaltování velkých ploch a opravy v jakémkoli terénu a za všech povětrnostních podmínek. Velkou výhodou je plná izolace v ploše, která efektivně zabraňuje úniku tepla a asfaltová směs tak při přepravě nevychladne. Izolace je konkrétně řešena pomocí dvou izolačních desek o tloušťce 80 mm umístěných v předním čele (kvůli větru nejexponovanější část) a pomocí průběžné základní izolace o tloušťce 80 mm. Korba je zároveň opatřena dokonale tvarovaným, speciálně vyvinutým upínacím systémem. Co se týče výrobního materiálu, na výběr má zákazník mezi pozinkovanými, přelakovatelnými plechy nebo plechy V2A Nirosta.

Otevírání a zavírání dvoudílného izolovaného víka korby probíhá hydraulicky, dosedy jsou vybaveny pryžovým těsnicím systémem včetně vodoodpuzující hrany. Tak je směs chráněna před větrem, vodou a ochlazením. Hydraulická výstupní klapka a nastavitelná břitová hrana pro materiál nabízí maximální flexibilitu při plnění finišeru. Přesné dávkování umožňuje přizpůsobení množství směsi odpovídajícímu nasazení. Všechny funkce korby (nakládka a vykládka) mohou být citlivě řízeny jak z kabiny řidiče, tak i z vnějšku vozidla. Funkce přepravníku, jako například sklápění nebo řízení výstupního žlabu a víka, lze pohánět nezávisle na motoru pomocí elektrického agregátu, což vede k úspoře paliva a snížení provozních nákladů.

Detail zdvihacího systému nástavby MEILLER.
Detail zdvihacího systému nástavby MEILLER.

Vozidlo stavební řady Ford Trucks se ukázalo být ideálním nosičem pro přepravníky obalových směsí. Benefitem je také rychlá instalace, vysoký stupeň technické podpory a kvalita navazujících poprodejních služeb.

 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek