NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 9.7. – svátek slaví Drahoslava

Doosan představí dvounápravový kloubový dampr DA45-7 4×4

Zveřejněno: 21. 10. 2022

Jednou z mnoha premiér na veletrhu Bauma 2022 bude uvedení nového kloubového sklápěče (ADT) Doosan DA45-7 s pohonem 4×4, který doplní dosud nabízené velmi úspěšné třínápravové verze. Dle výrobce má být sklápěč konkurencí pro pevné dampry (RDT) ve třídě 40 tun. Vyvinut byl v závodě Doosan ADT v Elnesvågenu nacházející se v Norsku poblíž Molde.

Kloubový dampr Doosan DA45-7 s pohonem 4×4.

Kloubový dampr Doosan DA45-7 s pohonem 4×4 vychází z modelu 6×6, přičemž rozdílná je zadní část stroje, kde se místo dvojice náprav nalézá jediná náprava osazená dvojmontáží kol. Oba sklápěče mají stejnou kabinu a přední část a shodně spadají do kategorie s nosností 40 tun.

Vynikající výkon v obtížných podmínkách

Díky vynikající ovladatelnosti v obtížných podmínkách náš nový kloubový sklápěč předčí svoji konkurenci z řad pevných sklápěčů. Jednoduše toho zvládá mnohem více,” uvádí Beka Nemstsveridze, produktový manažer pro kloubové sklápěče Doosan.

Kloubový dampr Doosan DA45-7 4×4 je rozpoznatelný podle zadní dvojmontáže kol.
Kloubový dampr Doosan DA45-7 4×4 je rozpoznatelný podle zadní dvojmontáže kol.

Novinka – v porovnání se srovnatelnými pevnými dampry – dokáže lépe stoupat do strmých svahů a nabídne lepší průchodnost terénem ve vlkých a kluzkých podmínkách. Stroj vyniká též malým poloměrem otáčení a vysokou palivovou účinností.

Využití nového dampru se očekává například v těžebním průmyslu či při stavbě tunelů. Tyto segmenty zahrnují též krátkodobé těžební projekty, práci v lomech a smluvní těžební průmysl. Velkými uživateli kloubových sklápěčů jsou také dodavatelé staveb a rozsáhlých zemních prací, kteří se podílejí na výstavbě silnic, přehrad, letišť, dále provozovatelé skládek atd.

Dampr Doosan DA45-7 4×4 vychází z modelu 6×6 (na obrázku).
Dampr Doosan DA45-7 4×4 vychází z modelu 6×6 (na obrázku).

Vývoj našeho 4×4 kloubového sklápěče byl inspirován poptávkou zákazníků,” uvádí Beka Nemstsveridze. Nový dampr má nalézt uplatnění po celém světě s tím, že nabídne řadu výhod zákazníkům se specifickými potřebami. Takový stroj může být například schopen prodloužit těžební sezónu, která se běžně musí na určitou dobu zastavit kvůli období dešťů.

 

Nové

BU Power Systems a Perkins na veletrhu Bauma 2025

Zveřejněno 9.7. BU Power Systems spolu s firmou Perkins zaujaly návštěvníky veletrhu Bauma 2025 svým moderním stánkem a řadou novinek zaměřených na vyšší efektivitu, flexibilitu a ekologii strojů. Hlavním tahákem byla aktuální řada motorů Perkins 2600. celý příspěvek

Stavební nákladní vozidla Scania: Pevné základy pro úspěšné stavby

Zveřejněno 7.7. Nákladní doprava tvoří pilíř každé stavební činnosti. Stavební podniky a organizace se v tomto ohledu mohou spolehnout na výkonná, robustní a hospodárná nákladní vozidla Scania dodávaná v rozmanitých variantách pro všechny myslitelné úkoly ve… celý příspěvek

Continental LD-Master pro nakladače v lomech, dolech i na staveništích

Zveřejněno 4.7. Pneumatika třídy LD-Master L5 je určena pro těžké nakladače pracující v nejnáročnějších podmínkách – ve stavebnictví, lomech a povrchových dolech. Díky robustní kostře a mimořádně hlubokému dezénu poskytuje vynikající ochranu a zajišťuje… celý příspěvek