TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

Doosan představí dvounápravový kloubový dampr DA45-7 4×4

Zveřejněno: 21. 10. 2022

Jednou z mnoha premiér na veletrhu Bauma 2022 bude uvedení nového kloubového sklápěče (ADT) Doosan DA45-7 s pohonem 4×4, který doplní dosud nabízené velmi úspěšné třínápravové verze. Dle výrobce má být sklápěč konkurencí pro pevné dampry (RDT) ve třídě 40 tun. Vyvinut byl v závodě Doosan ADT v Elnesvågenu nacházející se v Norsku poblíž Molde.

Kloubový dampr Doosan DA45-7 s pohonem 4×4.

Kloubový dampr Doosan DA45-7 s pohonem 4×4 vychází z modelu 6×6, přičemž rozdílná je zadní část stroje, kde se místo dvojice náprav nalézá jediná náprava osazená dvojmontáží kol. Oba sklápěče mají stejnou kabinu a přední část a shodně spadají do kategorie s nosností 40 tun.

Vynikající výkon v obtížných podmínkách

Díky vynikající ovladatelnosti v obtížných podmínkách náš nový kloubový sklápěč předčí svoji konkurenci z řad pevných sklápěčů. Jednoduše toho zvládá mnohem více,” uvádí Beka Nemstsveridze, produktový manažer pro kloubové sklápěče Doosan.

Kloubový dampr Doosan DA45-7 4×4 je rozpoznatelný podle zadní dvojmontáže kol.
Kloubový dampr Doosan DA45-7 4×4 je rozpoznatelný podle zadní dvojmontáže kol.

Novinka – v porovnání se srovnatelnými pevnými dampry – dokáže lépe stoupat do strmých svahů a nabídne lepší průchodnost terénem ve vlkých a kluzkých podmínkách. Stroj vyniká též malým poloměrem otáčení a vysokou palivovou účinností.

Využití nového dampru se očekává například v těžebním průmyslu či při stavbě tunelů. Tyto segmenty zahrnují též krátkodobé těžební projekty, práci v lomech a smluvní těžební průmysl. Velkými uživateli kloubových sklápěčů jsou také dodavatelé staveb a rozsáhlých zemních prací, kteří se podílejí na výstavbě silnic, přehrad, letišť, dále provozovatelé skládek atd.

Dampr Doosan DA45-7 4×4 vychází z modelu 6×6 (na obrázku).
Dampr Doosan DA45-7 4×4 vychází z modelu 6×6 (na obrázku).

Vývoj našeho 4×4 kloubového sklápěče byl inspirován poptávkou zákazníků,” uvádí Beka Nemstsveridze. Nový dampr má nalézt uplatnění po celém světě s tím, že nabídne řadu výhod zákazníkům se specifickými potřebami. Takový stroj může být například schopen prodloužit těžební sezónu, která se běžně musí na určitou dobu zastavit kvůli období dešťů.

 

Nové

Nové Volvo FL 4×4: robustní náklaďák do těžkého terénu

Zveřejněno 24.11. Nabídka středně těžkých nákladních vozidel Volvo se rozšiřuje o vylepšený robustní model Volvo FL 4×4, který je šitý na míru pro náročné terénní aplikace. Výroba byla zahájena v listopadu 2025. celý příspěvek

NorWit rozšiřuje nabídku o kolové dampry NC Engineering a nakladače Giant

Zveřejněno 22.11. NorWit, s. r. o., zabývající se prodejem, servisem a pronájmem stavební mechanizace, přidává do svého produktového portfolia kompaktní kolové a mini-smykem řízené nakladače Giant pro stavebnictví a staveništní kolové dampry NC Engineering. Celkem 10… celý příspěvek

Co oceňují zákazníci na společnosti RENOMAG? Zeptali jsme se přímo v terénu

Zveřejněno 20.11. O výrobcích společnosti RENOMAG toho bylo v našem časopise napsáno již mnoho. Rozhodli jsme se proto tentokrát vypravit do terénu a navštívit jak zákazníky, tak i přímo strojníky, kteří s lopatami, lžícemi a dalšími výrobky od RENOMAGU pracují. celý příspěvek