Prodej náhradních dílů, použitých stavebních strojů a příslušenství | STAVTECH CZ
Dnes je 23.10. – svátek slaví Teodor

CASE inovoval kolové nakladače řady G. Přicházejí na trh

Zveřejněno: 27. 4. 2021

Dlouho očekávaná novinka v segmentu kolových kloubových nakladačů právě vstupuje na trh. Vylepšená řada G zahrnuje celkem 7 modelů s provozní hmotností od 11 do necelých 30 tun. Nově přidané prvky doplňují již osvědčená konstrukční řešení těchto strojů. Zásadní, i když rozhodně ne jedinou novinkou, je příprava této řady na emisní směrnici Stage V. V článku si podrobněji představíme hlavní rysy těchto oblíbených strojů.

Vzhledově jsou nové nakladače CASE totožné s předchozími modely.

První řada s označením „G Series” vyjela z výrobních linek v roce 2017. Už tehdy se jednalo o odolné stroje, které byly charakterizovány nízkými provozními náklady, které nebyly na rozdíl od mnohých jiných značek vykoupeny složitými technologiemi. Nakladače CASE sázejí dlouhodobě na špičkové motory z produkce sesterské společnosti FPT Industrial. Ta patří s roční produkcí přes 500 000 motorů k největším světovým výrobcům motorů. Hlavním motorem nové řady je šestiválec FTP N67 se zdvihovým objemem 6,7 litru (používá se v modelech 621G / 721G / 821G / 921G), s turbodmychadlem s chlazením „vzduch-vzduch” a s vícenásobným vstřikováním paliva.

Patentovaná technologie Hi-eSCR2 (vylepšený systém selektivní katalytické redukce, kdy je do proudu výfukových plynů vstřikován pod velkým tlakem roztok močoviny) zajišťuje maximální účinnost při spalování paliva. Je to dáno tím, že nakladač se obejde bez EGR ventilu, takže motor nasává pouze čistý vzduch. Další výhody pak plynou z absence DPF filtru – odpadají starosti s jeho údržbou / výměnou a stroj tak nemusí mít další chladicí systém. Použitím Hi-eSCR2 technologie bylo možné zmenšit motorový prostor tak, aby měla obsluha stoje lepší výhled z kabiny.

Pro provoz v extrémních podmínkách jsou nakladače vybaveny Heavy-Duty nápravami, které snesou opravdu tvrdé zacházení. Jsou opatřeny trojdílným snadno demontovatelným krytem pro rychlejší servis. Použitím otevřených diferenciálů (nedochází u nich k žádnému tření, které by snižovalo prokluz kol) docílil výrobce menšího opotřebení pneumatik a nižších energetických ztrát, protože v každém okamžiku je na kola přenášeno 100 % krouticího momentu. Výkon motoru je přenášen standardně skrze 5rychlostní převodovku ProShift s blokovací spojkou (volitelně), eliminující ztráty přenosu krouticího momentu od 2. do 5. převodového stupně. Jeden rychlostní stupeň navíc (standardem v této třídě jsou 4stupňové převodovky) znamená nižší otáčky motoru, což je spojené s nižší spotřebou paliva. Volitelně lze stroj vybavit 4stupňovou automatickou převodovkou ZF s funkcí inteligentního vypínání spojky (ICCO – Intelligent Clutch Cut Off). Při aktivaci jízdního režimu ECO zasáhne do řazení elektronika, která podle zátěže automaticky přeřazuje na převod s nižšími otáčkami.

Nové nakladače už bezpečně plní emisní směrnice Stage V.
Nové nakladače už bezpečně plní emisní směrnice Stage V.

Pro boj s vířivým všudypřítomným prachem montuje CASE do svých nakladačů unikátní chladicí systém, umístěný hned za kabinou a tvořený pěti chladiči, spojenými do tvaru kostky. Chladiče se nepřekrývají a vzduch tak může volně proudit shora a z bočních stran. Výsledkem je konstantní teplota provozní kapaliny i v extrémně prašném prostředí. Výhodou tohoto řešení je také snadnější přístup k chladičům (ke každému se lze dostat zvlášť). V rámci volitelné výbavy lze nakladače vybavit Heavy-Duty chlazením, které přijde vhod například v zemědělství při manipulaci s hnojivy nebo sypkými směsi. Základem HD chlazení je ultra tenká vstupní mřížka a uzavřené kryty chladičů.

Technické parametry nových kolových nakladačů CASE řady G.
Technické parametry nových kolových nakladačů CASE řady G.

Nové prvky řady G

Výše uvedené prvky jsou víceméně shodné s předchozí řadou, pojďme se ale podívat na to, co je v řadě G úplně nového, nebo alespoň pozměněno. Jak už bylo řečeno výše, nové nakladače už bezpečně plní nové emisní směrnice Stage V. Výrobce myslel také na pohodlí posádky a na multifunkční využití nakladače. Nicméně popořadě. Dotykové barevné displeje už dnes v nových strojích nikoho nepřekvapí. CASE přidává kontrastní podsvícení a intuitivní ovládání, které má podobnou logiku jako dotykové ovládací panely v osobních vozidlech. Prstem na obrazovce se ovládají všechny možné funkce – od nastavení hydrauliky, jízdních režimů, klimatizace, osvětlení až po zobrazení údržbového manuálu. Poptávka po individualizaci ovládacích prvků už navíc přešla ze sektoru auto-motive ke stavebním strojům, proto CASE přichází s plně programovatelnými tlačítky, k nimž lze přiřadit oblíbené obrazovky a zobrazovací režimy. Velmi užitečná funkce, kdy strojník nemusí odkliknout několik „obrazovek”, aby se dostal k požadovaným informacím.

Nové nakladače CASE řady G slibují svým uživatelům také větší univerzálnost. Proto výrobce přichází s novou funkcí variabilního zdvihu. Při paletování dokáže strojník pouhým stiskem tlačítka aktivovat režim, kdy se Z-kinematika začne chovat jako paralelogram a pomocí senzorů a elektro-hydrauliky se spodní hrana vidlí nebo lopaty při zdvihu automaticky vyrovnává a je rovnoběžná se zemí. Tato funkce se výborně hodí například při nakládce břemen na vozidlo nebo na expediční rampu. Používání je přitom velmi jednoduché – automatika se o všechno postará za strojníka. Další nespornou výhodou, obzvláště pro expediční provozy, je integrovaný vážní systém. Váha, která je skrze telematiku propojena do zákaznického terminálu SiteWatch®, nabízí mnoho funkcí včetně možnosti vygenerování dokladu, nastavení zákazníků do paměti, cílové hmotnosti nakládky, materiálu, nebo třeba funkci funkce dosypávání materiálu. Váha pracuje se standardní odchylkou 2 %.

Porovnání servisních intervalů
Porovnání servisních intervalů

Delší životnost stroje

Vývoji nového nakladače věnovali konstruktéři CASE mnoho úsilí. Výsledkem je prodloužení servisních intervalů u takřka všech provozních náplní (viz tabulka mimo text). Životnost náplní se podařilo mnohde prodloužit až trojnásobně, což samozřejmě znamená další úsporu v nákladech na údržbu. Další ušetřené náklady přinese nový systém pro kontrolu stavu pneumatik (TPMS). Na monitoru si může obsluha nechat zobrazit tlak v každém jednotlivém kole.

Vzdálená správa stroje

Nové nakladače řady G jsou vybaveny nejmodernějším rozhraním pro připojení stroje ke vzdálenému přístupu. Uživatel má k dispozici několik digitálních nástrojů, pomocí nichž může zpracovávat provozní data. Především je to aplikace / telematika SiteWatch®, kde lze kontrolovat údaje o poloze strojů, vytíženosti, spotřebě paliva nebo o případných poruchách. Rozšířené možnosti reportování pak nabízejí údržbový a servisní status, monitorování technické kondice stroje, hlídání produktivity nebo vzdálená servisní podpora. Skutečně široké možnosti konektivity společně s novými výbavovými prvky dělají z nových G nakladačů od CASE univerzální stroj s rychlou finanční návratností, který bude při správném zacházení spolehlivě sloužit svému majiteli.

 

Nové

Potřebujete opravit turbodmychadlo? Volte originální díly

Zveřejněno 22.10. Kvalitně opravené turbodmychadlo z originálních náhradních dílů na první pohled od levnější renovace z nekvalitních komponentů nerozeznáte. Skříň může být v obou případech originální, ale rozdíl mezi originálními a neoriginálními díly uvnitř skříně… celý příspěvek

Transformers od Komatsu: Systém umožní změnit konfiguraci demoličního rýpadla během pár minut

Zveřejněno 21.10. Horká letošní novinka od japonského výrobce Komatsu tentokrát stojí za to. Systém, pojmenovaný jako K100, byl představen na vlajkové lodi v demoliční technice Komatsu – pásovém rýpadle PC490HRD-11. Co si vlastně pod tímto označením představit? celý příspěvek

Premiéra atraktivních novinek DAF v malebné Andalusii

Zveřejněno 20.10. Pro udržitelný vývoj modré planety je nutné, aby lidé byli nejen dobrými a svědomitými hospodáři, ale aby dokázali soužívat s přírodou. Jak toho ale dosáhnout v současnosti s přebujelou technikou, a to i v takových oblastech jakou je doprava, bez… celý příspěvek