Renomag.cz - Přídavná zařízení a náhradní díly pro stavební a težební stroje
Dnes je 8.12. – svátek slaví Květoslava

Vodíkový motor FPT Industrial v rolbě

Zveřejněno: 10. 3. 2023

Dlouho očekávaný vodíkový motor XC13 od světoznámého výrobce FPT Industrial byl v praxi představen během Světového poháru ve sjezdovém lyžování v rakouském středisku Flachau. Proč právě tam? Pohonná jednotka si totiž svou premiéru odbyla ve sněžné rolbě na pásovém podvozku značky Prinoth.

Rolba pro úpravu lyžařských tratí PRINOTH LEITWOLF h2MOTION využívá ke svému pohonu vodíkový motor.

Během besedy s více než 100 novináři byla představena unikátní rolba pro úpravu lyžařských tratí PRINOTH LEITWOLF h2MOTION. Jedná se o první pásovou rolbu na světě poháněnou vodíkovým motorem z koncernu FPT Industrial. Konkrétně se jedná o šestiválcový motor FPT XC13 Hydrogen o objemu 13 litrů s výkonem 460 koní (338 kW) a točivým momentem 2 000 Nm. Novou rolbu teď čekají zátěžové testy na sjezdovkách ve Flachau a dá se očekávat velký zájem ze strany dalších provozovatelů lyžařských areálů, protože například v Rakousku patří problematika uhlíkové stopy k aktuálním tématům.

Nový motor FPT XC13, poprvé představený v září loňského roku na veletrhu IAA 2022 v Hannoveru, je prvním více palivovým motorem výrobce s jednou základnou. Základní motor byl navržen v několika verzích, od provedení, spalujícího naftu, zemní plyn a biometan až po vodík a obnovitelná paliva. Při jeho vývoji se nejen aplikovaly poznatky se spalováním alternativních druhů paliv, ale zároveň konstruktéři mysleli na to, aby maximum použitých komponentů bylo standardizovaných a aby se motor dal snadno instalovat do různých strojů včetně stavebních.

Prinoth vyrábí též celou řadu stavebních strojů.
Prinoth vyrábí též celou řadu stavebních strojů.

Vodíkové palivo je uloženo v pěti nádržích umístěných na zadní straně rolby PRIONOTH, přičemž kapacita vystačí pro zhruba 3,5hodinový provoz. Jak prozradil Pierpaolo Biffali, víceprezident vývojového oddělení společnosti FPT Industrial, dá se očekávat, že díky podobné konstrukci s klasickým vznětovým motorem bude tento nový typ motoru na trhu dobře přijat.

O výrobci Prinoth

Jedná se o prémiového výrobce pásových vozidel s různým typem využití. Vedle sněžných roleb jsou v portfoliu klasické sklápěcí dumpery, vrtačky, domíchávače a spoustu dalších nástaveb pro nejrůznější aplikace. Vysoká nosnost pasového podvozku dovoluje instalovat i složité nebo těžké nástavby, jako jsou například diesel-agregáty.

 

Nové

Cummins otevřel v Polsku nové centrum pro repase vysokovýkonných motorů

Zveřejněno 7.12. Výrobce motorů Cummins otevřel v říjnu letošního roku v polském Krakově zbrusu novou továrnu pro přestavbu vysokovýkonných motorů. Jedná se vůbec o první závod tohoto druhu v Evropě, přičemž celková investice dosáhla 10 milionů dolarů. V závodě… celý příspěvek

Příslušenství promění smykový nakladač Vermeer v řadu specializovaných strojů

Zveřejněno 6.12. Smykové nakladače společnosti Vermeer, jejíž výhradní zastoupení v České a Slovenské republice má Vermeer CS, jsou nejen šikovné, obratné a rychlé, ale ještě navíc multifunkční. Díky širokému výběru hydraulického příslušenství se váš stroj může… celý příspěvek

ČEMAT: „Oblečeme Váš stroj od hlavy až k patě“

Zveřejněno 4.12. ČEMAT, známý hráč na trhu stavební techniky a jejich komponentů, neustále rozšiřuje své portfolio tak, aby svým zákazníkům dokázal nabídnout komplexní sortiment pro stavební stroje. Kromě pneumatik pro bagry a nakladače, což je sortiment, na němž… celý příspěvek