Dnes je 16.2. – svátek slaví Ljuba

Sjízdné ulice v Kolíně nad Rýnem letošní zimu závisely na elektrickém nakladači

Zveřejněno: 7. 5. 2021

Kompaktní kolový nakladač od Volva s typovým označením L25 Electric ukázal, že je schopen pracovat i v mraze. V ulicích města ho ale lidé neviděli, zajišťoval totiž manipulaci s posypovým materiálem v deponii.

Nakladač L25 Electric pracuje uvnitř depa AWB

Technické služby v Kolíně nad Rýnem, čtvrtém největším městě v Německu, má na starosti společnost AWB Abfallwirtschaftsbetriebe Cologne GmbH. Firma zaměstnává zhruba 700 lidí. Ti mají v zimním období mimo jiné za úkol udržovat zhruba 2000 km hlavních silnic, 600 km silnic přístupových a 500 km obytných ulic tak, aby zůstaly sjízdné a ideálně bez sněhu a ledu.

AWB uvádí, že udržitelnost je již nějakou dobu jejím hlavním cílem. Společnost se považuje za průkopníka mnohých iniciativ odpovědných za životní prostředí ve svém oboru. Proto je podle ní potřeba klást důraz právě na vozidla a stroje s nízkými emisemi.

Základní parametry nakladače L25 Electric
Základní parametry nakladače L25 Electric

Práce uvnitř při teplotách pod nulou

Hlavním úkolem elektrického nakladače L 25 bylo plnění dopravníků přepravujících sůl a jiný posypový materiál do sil, ze kterých jsou doplňovány sypačské vozy. Velkou část nepřetržitého třísměnného provozu se proto stroj pohyboval v hale o ploše 1700 m². Po elektrice sáhli v AWB kvůli bezemisnímu provozu, nakladač však pro dané využití nabízel i adekvátní poměr ceny a výkonu. „Tento kolový nakladač je důležitým mezníkem na naší cestě k zavedení vetší elektrické mobility. V AWB Kolín nad Rýnem doufáme, že splní naše očekávání,“ uvedl Dr. Bert Schöerer, vedoucí mobility a udržitelnosti AWB při přebírání stroje. „S elektrickou energii se nám daří dobře nakládat dokonce i za studena. Výkon, ovladatelnost i velikost lopaty, vše do sebe krásně zapadá,“ uvedl Schörer první zkušenosti s nakladačem.

V zimě se nakladač pohyboval hodně v hale. Nulové emise proto byly velkou výhodou.
V zimě se nakladač pohyboval hodně v hale. Nulové emise proto byly velkou výhodou.

Jelikož je kolový nakladač v zimním období v provozu takřka nepřetržitě, byla současně s jeho pořízením vyvinuta též infrastruktura pro rychlé nabíjení, aby mohla L pětadvacítka pracovat samostatně a nezávisle. Důležitá byla též spolehlivost, kdyby se v nevhodný okamžik cokoli pokazilo, ulice v Kolíně by připomínaly jednu velkou klouzačku.

Zmíněné Volvo L25 Electric bylo uvedeno do provozu v prosinci minulého roku a od té doby nenechalo nikoho na pochybách, že jeho pořízení byl správný tah. Ani po skončení zimy si však neoddychne. Během letních měsíců bude stroj nasazen jako všestranný nakladač zajišťující přepravu materiálu v areálu AWB s rozlohou 36 000 metrů čtverečních. Dále ho uvidíme třeba při nakládání stromového odpadu nebo těžkého materiálu při stavebních pracích.

 

Nové

S MB Crusher až na vrchol. Příklady nasazení příslušenství v extrémních horských podmínkách

Zveřejněno 7.2. Nejen zkušení horolezci mohou zdolávat ty největší vrcholy. Tentokrát se podíváme na několik náročných projektů ve vysoké nadmořské výšce, ve kterých sehrálo příslušenství italského výrobce MB Crusher zásadní roli. Díky němu byly vůbec tyto projekty… celý příspěvek

Demoliční stroje Develon jsou v České republice stále populárnější

Zveřejněno 5.2. Odvětví likvidace starých budov je v České republice důležitým oborem. V řadě měst a obcí existují různé „brown fieldy“ z dob minulých – ať již se jedná o pozůstatky průmyslové či zemědělské výroby, již nepoužívané obecní budovy či velké soukromé… celý příspěvek

Jedenáctá generace velkých nakladačů Komatsu

Zveřejněno 3.2. Velké čelní kolové nakladače japonského výrobce Komatsu v hmotnostní kategorii 25–29 tun se po pěti letech dočkaly nové modelové řady. Nové stroje s typovým označením WA475-11E0 a WA485-11E0 vstupují na podzim tohoto roku oficiálně do prodeje. Do… celý příspěvek