VLW Prodej, servis a půjčovna stavební techniky
Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

Sjízdné ulice v Kolíně nad Rýnem letošní zimu závisely na elektrickém nakladači

Zveřejněno: 7. 5. 2021

Kompaktní kolový nakladač od Volva s typovým označením L25 Electric ukázal, že je schopen pracovat i v mraze. V ulicích města ho ale lidé neviděli, zajišťoval totiž manipulaci s posypovým materiálem v deponii.

Nakladač L25 Electric pracuje uvnitř depa AWB

Technické služby v Kolíně nad Rýnem, čtvrtém největším městě v Německu, má na starosti společnost AWB Abfallwirtschaftsbetriebe Cologne GmbH. Firma zaměstnává zhruba 700 lidí. Ti mají v zimním období mimo jiné za úkol udržovat zhruba 2000 km hlavních silnic, 600 km silnic přístupových a 500 km obytných ulic tak, aby zůstaly sjízdné a ideálně bez sněhu a ledu.

AWB uvádí, že udržitelnost je již nějakou dobu jejím hlavním cílem. Společnost se považuje za průkopníka mnohých iniciativ odpovědných za životní prostředí ve svém oboru. Proto je podle ní potřeba klást důraz právě na vozidla a stroje s nízkými emisemi.

Základní parametry nakladače L25 Electric
Základní parametry nakladače L25 Electric

Práce uvnitř při teplotách pod nulou

Hlavním úkolem elektrického nakladače L 25 bylo plnění dopravníků přepravujících sůl a jiný posypový materiál do sil, ze kterých jsou doplňovány sypačské vozy. Velkou část nepřetržitého třísměnného provozu se proto stroj pohyboval v hale o ploše 1700 m². Po elektrice sáhli v AWB kvůli bezemisnímu provozu, nakladač však pro dané využití nabízel i adekvátní poměr ceny a výkonu. „Tento kolový nakladač je důležitým mezníkem na naší cestě k zavedení vetší elektrické mobility. V AWB Kolín nad Rýnem doufáme, že splní naše očekávání,“ uvedl Dr. Bert Schöerer, vedoucí mobility a udržitelnosti AWB při přebírání stroje. „S elektrickou energii se nám daří dobře nakládat dokonce i za studena. Výkon, ovladatelnost i velikost lopaty, vše do sebe krásně zapadá,“ uvedl Schörer první zkušenosti s nakladačem.

V zimě se nakladač pohyboval hodně v hale. Nulové emise proto byly velkou výhodou.
V zimě se nakladač pohyboval hodně v hale. Nulové emise proto byly velkou výhodou.

Jelikož je kolový nakladač v zimním období v provozu takřka nepřetržitě, byla současně s jeho pořízením vyvinuta též infrastruktura pro rychlé nabíjení, aby mohla L pětadvacítka pracovat samostatně a nezávisle. Důležitá byla též spolehlivost, kdyby se v nevhodný okamžik cokoli pokazilo, ulice v Kolíně by připomínaly jednu velkou klouzačku.

Zmíněné Volvo L25 Electric bylo uvedeno do provozu v prosinci minulého roku a od té doby nenechalo nikoho na pochybách, že jeho pořízení byl správný tah. Ani po skončení zimy si však neoddychne. Během letních měsíců bude stroj nasazen jako všestranný nakladač zajišťující přepravu materiálu v areálu AWB s rozlohou 36 000 metrů čtverečních. Dále ho uvidíme třeba při nakládání stromového odpadu nebo těžkého materiálu při stavebních pracích.

 

Nové

TEREX Titan byl čtvrt století největším damprem na světě

Zveřejněno 12.6. Terex 33-19 „Titan“ byl prototyp třínápravového terénního dampru nejtěžší třídy. Stroj s diesel-elektrickým pohonem byl smontován v roce 1973 v Kanadě divizí Terex, spadající pod společnost General Motors. Po prvotních záměrech byl nakonec… celý příspěvek

Věžový jeřáb od AMS se 100metrovým výložníkem je na dnešní poměry raritou

Zveřejněno 10.6. Německý výrobce věžových jeřábů AMS Kranbau Arneburg představil loni v červnu odborné i široké veřejnosti nejnovější jeřáb koncepce Flat-Top se 100metrovým výložníkem – model s typovým označením AMS AK 810. Věžový jeřáb s takto dlouhým výložníkem je… celý příspěvek

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno 7.6. Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje… celý příspěvek