VLW Prodej, servis a půjčovna stavební techniky
Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

HKM na veletrhu bauma 2022: Přepravní řešení pro vanové kontejnery zaměřené na bezpečnost a produktivitu

Zveřejněno: 19. 10. 2022

Na veletrhu bauma 2022, pořádaném od 24. do 30. října 2022, představí HKM na stánku 825/2 příchozím návštěvníkům průřez nabídkou svých řešení pro přepravu kontejnerů. Řada exponátů bude určena pro odvětví svozu, likvidace a recyklace odpadů.

U nejnovější série rolovacích přívěsů HKM G18 byla kompletně přepracována konstrukce rámu v podvozku.

Jednatel Manfred Zandt k expozici prozrazuje: „Na veletrhu bauma 2022 ukážeme kontejnerové přívěsy BTA, které se používají při veškeré logistice likvidace odpadu a recyklace. Zaměřujeme se na vysokou nákladovou efektivitu během celého životního cyklu produktu a na velké množství aplikačních detailů pro každodenní použití. Modulární struktura řady a zařízení má za následek širokou škálu použití. Firma HKM sází na osvědčený a promyšlený stavebnicový princip po mnoho desetiletí. To umožňuje zákazníkovi sestavit své BTA individuálně podle svých potřeb a nasazení.

Přívěs HKM A18 pro nakládací vanové kontejnery

V oblasti kontejnerových přívěsů BTA disponuje HKM řešením postaveném na pneumatickém zajištění nákladu. S touto praktickou a bezpečnou možností upevnění muldy podle DIN 30720 je realizován optimální koncept ovládání. Proces nakládání je následující: přední mulda je na čele vyzvednuta přes pneumaticky sklopnou oj, zachycena na dorazech v podélném a příčném směru a bezpečně a trvale upevněna pomocí pneumatického napínače. To je potvrzeno i certifikátem DEKRA o zabezpečení nákladu. U zadního převzetí se kontejner přemístí k zadní části přívěsu a provede se stejný postup.

Přívěsy HKM A18 disponují praktickou a bezpečnou možností upevnění muldy podle DIN 30720.
Přívěsy HKM A18 disponují praktickou a bezpečnou možností upevnění muldy podle DIN 30720.

Pokud má být převážena těžká mulda, může být umístěna do centrální polohy pro kontejner a připoutána. Díky těmto nadmíru flexibilním možnostem nakládání lze zaručit optimální rozložení hmotnosti nákladu a dobrou trakci jak přívěsu, tak celé soupravy. V závislosti na požadavcích pro nakládací muldy existují různé rozvory přívěsů a také varianty s jednoduchými a dvojitými pneumatikami. Pro speciální operace s nebezpečným zbožím jsou k dispozici rovněž systémy s uzavřenou podlahou.

Přívěs HKM G18 pro rolovací kontejnerovou logistiku

Na veletrhu bauma 2022 bude představena nejnovější série rolovacích přívěsů, jejichž konstrukce byla rozsáhle aktualizována. V HKM jsme kompletně navrhli celou novou konstrukci rámu v podvozku, aniž bychom opustili osvědčené prvky v pneumatickém zajištění nákladu. Vnější nosník byl ve své konstrukci výrazně optimalizován a to jak v designu, tak hmotnostně, díky použití vysokopevnostních ocelí. Rolovací kontejnery podle DIN 30722 jsou uchyceny vzadu přes plochou, sníženou a zúženou zadní část. Díky tomu může kontejner lépe klouzat po podélných nosnících a v boční, ploché vnější hraně má stabilní fixaci.

HKM čtyřnásobně přesazené pneumatické zajištění nákladu

Pokud jde o zajištění nákladu, spoléhá HKM také na čtyřnásobné přesazené pneumatické zámky pro rolovací kontejnery podle DIN 30722 se 2 háky, každý o šířce 110 mm pro čtyřnásobné uzavření do kříže. Přesazené upnutí háků, na rozdíl od obvyklého konkurenčního řešení přímo protilehlého paralelního upnutí, má za následek výrazně pevnější a větší fixační plochu odvalovacího kontejneru. Přepravci, řidiči a dispečeři si tak mohou být jisti, že HKM G18 je optimálně vybaven pro své úkoly.

Autor: Danica Peukerová
Foto: HKM

Tématické tagy

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

TEREX Titan byl čtvrt století největším damprem na světě

Zveřejněno 12.6. Terex 33-19 „Titan“ byl prototyp třínápravového terénního dampru nejtěžší třídy. Stroj s diesel-elektrickým pohonem byl smontován v roce 1973 v Kanadě divizí Terex, spadající pod společnost General Motors. Po prvotních záměrech byl nakonec… celý příspěvek

Věžový jeřáb od AMS se 100metrovým výložníkem je na dnešní poměry raritou

Zveřejněno 10.6. Německý výrobce věžových jeřábů AMS Kranbau Arneburg představil loni v červnu odborné i široké veřejnosti nejnovější jeřáb koncepce Flat-Top se 100metrovým výložníkem – model s typovým označením AMS AK 810. Věžový jeřáb s takto dlouhým výložníkem je… celý příspěvek

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno 7.6. Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje… celý příspěvek