Dnes je 5.12. – svátek slaví Jitka

Využít starý materiál znamená vydělat. MB Crusher ukazuje řešení pro recyklaci

Zveřejněno: 6. 10. 2020

Existují materiály, které někteří provozovatelé sběrných dvorů považují za obtížně recyklovatelné. Často jsou proto skladovány po celá léta, nevytvářejí zisk a zabírají prostor. Staré sloupy elektrického vedení, betonové potrubí, železniční pražce, plotové sloupky atd. Vše dlouhé se zdá být komplikovaně a nákladně zpracovatelné.

Díky drtiči MB je snadné získat různé výstupní frakce materiálu

Likvidace vyztužených sloupů je velmi nákladná záležitost. A to jak z hlediska přepravy, tak i co se týká následného zpracování. Pokud recyklační společnost používá stacionární drticí linky – a chce drtit betonové vystužené sloupy – je totiž pravděpodobné, že se v drtiči materiál zasekne a železo může poničit výnosníkový pás: což znamená prostoje, zastavení práce, ztrátu času a peněz.

Zpracování sloupů je možné také pomocí vydrcovacích kleští, ale to bývá zdlouhavá varianta.

Drcení pomocí lžíce MB Crusher

Čtyři minuty. Nejedná se o hádanku ani matematiku; je to doba, kterou potřebuje drticí lžíce MB Crusher na rozdrcení 8metrového železobetonového sloupu. Lžíce MB se připojí k bagru, který je již na staveništi, a bez pomoci dalších pracovníků je strojník schopen nabrat sloup, rozdrtit jej a oddělit železo. Kov vychází během drcení a můžete jej postupně vybírat elektromagnetem instalovaným na lžíci MB a ovládaným přímo z kabiny stroje.

Volitelná velikost frakce

Díky drtiči MB je snadné získat různé výstupní frakce materiálu. Operátor rypadla zvládne nastavení sám, stačí odšroubovat pár šroubů a vložením nebo odstraněním podložek se čelisti upraví podle potřeby. Materiál zpracovaný drtičem MB je kvalitní a je připraven k opětovnému použití při pracích, nebo k prodeji.

Prodej železa nebo úspory nákladů za skládkování

Začneme zkušenostmi ze dvou staveb, jedné ve Francii a druhé v Bulharsku, kde se zpracování železničních pražců a železobetonových sloupů provádí pomocí lžic MB Crusher. Během drcení je železo dokonale odděleno od betonu a poté jej strojník přemisťuje na hromádku pomocí elektromagnetu instalovaného přímo na lžíci MB. Stejná lžíce se navíc používá k drcení horninového materiálu. Materiál je snadno zpracovatelný na místě, o vše se stará jediný bagr.

Proč bychom měli odvážet materiál na skládky, když můžeme sami recyklovat? Přesně na to myslel majitel stavební firmy na Slovensku, která měla před sebou zakázku na rekonstrukci starého chodníku. Pořídili si proto kompletní recyklační technologii – drtičku BF70.2 a třídičku MB-S14. Materiál díky tomu mohli ihned znovu použít jako podklad pro jinou stavbu.

Po dlouhou ukládala jedna brazilská společnost staré sloupy osvětlení. Ke zpracování postačil mobilní drtič MB, který podrtil materiál a zároveň oddělil veškerou železnou výztuž.

Společnost z České republiky, která se zabývá výstavbou železničních tratí, uspořila díky produktům MB část nákladů souvisejících s likvidací starých sloupů a suti, které měla na deponii. Pronájem velkého drtiče byl velmi nákladný, a proto se materiál vozil do recyklačního centra. Dnes v areálu firmy pracuje rýpadlo s drticí lžicí BF70.2.

Závěr

Někdy stačí změnit pohled na věc a přijmout opatření, která usnadní práci na staveništi. Co se dříve zdálo obtížné a drahé zlikvidovat, to se zařízením MB Crusher jde samo. Nejsou zapotřebí velké skladovací prostory, zbytky materiálů se dají zpracovat přímo na staveništi a železná výztuž prodat ve sběrně. Práci udělá jeden stroj a jeden strojník bez další pomoci.

Foto: MB Crusher
 

Nové

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek

Cummins je vám stále k dispozici. Síť Karola Walczaka udržuje průmysl v regionu SEE v chodu

Zveřejněno 28.11. Společnost Cummins je celosvětově známá kvalitou a odolností svých motorů – mnohé z nich zůstávají v provozu i po desítkách let. Stejně jako u každého mechanického zařízení je pro jejich životnost klíčová pravidelná údržba, dodržování servisních… celý příspěvek

FINLAY 693+ SPALECK DUO v Pískovně Černovice

Zveřejněno 26.11. Dne 14. srpna jsme se za redakci Stavební technika zajeli podívat do Pískovny Černovice. Přivítal nás pan Ludvík Kadlec, který nám s hrdostí představil nejen samotnou pískovnu, ale i nový přírůstek do jejich flotily – dvousítný třídič FINLAY 693+… celý příspěvek