e-shop RENOMAG
Dnes je 13.12. – svátek slaví Lucie

Příběh z ostrova Ushant: MB Crusher vyřešil problém skládkování i drahého dovozu surovin po moři

Zveřejněno: 12. 11. 2020

Stavební firma Jean-Jacques Perhirin z ostrova Ushant ve francouzské Bretani se rozhodla stavební odpad a materiál zpracovávat přímo na místě a pořídila ke svým strojům dvojici pomocníků od italského výrobce MB Crusher – drticí lopatu BF70.2 a třídicí lopatu MB-S14.

Drticí lopata BF70.2 na rýpadle Hitachi 170W.

Šestnáct čtverečních kilometrů, z toho převážná část tvořená skalnatým masivem. To je ostrov Ushant, nacházející se v nejzápadnější části francouzské Bretaně. Ostrov, na kterém žije necelých 900 obyvatel, je s pevninou spojený pouze letecky a po vodě, takže přeprava jakéhokoli stavebního materiálu, například pro opravy a rekonstrukce infrastruktury, je tu poměrně komplikovaná. Místní stavební firma Jean-Jacques Perhirin proto přikročila k logickému kroku a rozhodla se, že si bude stavební odpad a materiál zpracovávat přímo na místě. Ke svým strojům si proto pořídila dvojici pomocníků od italského výrobce MB Crusher: drticí lopatu BF70.2 a třídicí lopatu MB-S14.

Dominanta ostrova Ushant je jednoznačně maják Phare de Créac’h.
Dominanta ostrova Ushant je jednoznačně maják Phare de Créac’h.

Ekologie a úspora nákladů v jednom

K úplně novému pojetí práce, při kterém dochází k recyklaci materiálu přímo na místě, byla společnost donucena i stoupajícími náklady za přepravu materiálu po lodích. S drticí a třídicí lopatou ale v podstatě ušetří dvakrát: jednak nemusí kupovat a draze přepracovat stavební materiál a za druhé ušetří i poplatky za skládkování, které jsou vzhledem k nedostatečným kapacitám úložišť čím dál vyšší. Svou roli hrál samozřejmě i ekologický aspekt. Poprvé ve firmě využili drticí lopatu BF70.2 na stroji Hitachi 170W k drcení betonu, asfaltu a cihel, a to nedaleko slavného majáku Phare de Créac'h, který je dominantou celého ostrova.

Vzniklý recyklát se dále využije při stavebních pracích na ostrově, například při pokládce cest, chodníků, při zasypávání děr nebo do základů staveb. Velkou výhodu spatřují ve firmě Jean-Jacques Perhirin také v tom, že celou práci zvládne strojník s jedním rýpadlem, který si materiál nejprve proseje a větší kousky následně rozdrtí.

Autor: Jan Rybář
Foto: MB Crusher
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek