Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 28.1. – svátek slaví Otýlie

Příběh z ostrova Ushant: MB Crusher vyřešil problém skládkování i drahého dovozu surovin po moři

Zveřejněno: 12. 11. 2020

Stavební firma Jean-Jacques Perhirin z ostrova Ushant ve francouzské Bretani se rozhodla stavební odpad a materiál zpracovávat přímo na místě a pořídila ke svým strojům dvojici pomocníků od italského výrobce MB Crusher – drticí lopatu BF70.2 a třídicí lopatu MB-S14.

Drticí lopata BF70.2 na rýpadle Hitachi 170W.

Šestnáct čtverečních kilometrů, z toho převážná část tvořená skalnatým masivem. To je ostrov Ushant, nacházející se v nejzápadnější části francouzské Bretaně. Ostrov, na kterém žije necelých 900 obyvatel, je s pevninou spojený pouze letecky a po vodě, takže přeprava jakéhokoli stavebního materiálu, například pro opravy a rekonstrukce infrastruktury, je tu poměrně komplikovaná. Místní stavební firma Jean-Jacques Perhirin proto přikročila k logickému kroku a rozhodla se, že si bude stavební odpad a materiál zpracovávat přímo na místě. Ke svým strojům si proto pořídila dvojici pomocníků od italského výrobce MB Crusher: drticí lopatu BF70.2 a třídicí lopatu MB-S14.

Dominanta ostrova Ushant je jednoznačně maják Phare de Créac’h.
Dominanta ostrova Ushant je jednoznačně maják Phare de Créac’h.

Ekologie a úspora nákladů v jednom

K úplně novému pojetí práce, při kterém dochází k recyklaci materiálu přímo na místě, byla společnost donucena i stoupajícími náklady za přepravu materiálu po lodích. S drticí a třídicí lopatou ale v podstatě ušetří dvakrát: jednak nemusí kupovat a draze přepracovat stavební materiál a za druhé ušetří i poplatky za skládkování, které jsou vzhledem k nedostatečným kapacitám úložišť čím dál vyšší. Svou roli hrál samozřejmě i ekologický aspekt. Poprvé ve firmě využili drticí lopatu BF70.2 na stroji Hitachi 170W k drcení betonu, asfaltu a cihel, a to nedaleko slavného majáku Phare de Créac'h, který je dominantou celého ostrova.

Vzniklý recyklát se dále využije při stavebních pracích na ostrově, například při pokládce cest, chodníků, při zasypávání děr nebo do základů staveb. Velkou výhodu spatřují ve firmě Jean-Jacques Perhirin také v tom, že celou práci zvládne strojník s jedním rýpadlem, který si materiál nejprve proseje a větší kousky následně rozdrtí.

Autor: Jan Rybář
Foto: MB Crusher
 

Nové

V Hydraulikservis I vracejí do kondice nakladač Caterpillar 972G

Zveřejněno 26.1. Dílny specializované servisní firmy Hydraulikservis I v Bohuňovicích na Olomoucku zažívají jednu z největších zakázek poslední doby. Unikátní přestavbu zde podstupuje čelní kolový nakladač Caterpillar 972G. Stroj, který byl vyrobený v roce 2001, byl… celý příspěvek

Kam se ubírá značka Ford Trucks na českém trhu. V jednoduchosti je konkurenční výhoda

Zveřejněno 16.1. Ačkoli nákladní vozidla značky Ford Trucks vstoupila na český trh relativně nedávno, potkáváme se s nimi stále častěji jak ve flotilách spedičních firem, tak v autoparcích těžebních a stavebních společností. Oficiální importér, společnost F TRUCKS a… celý příspěvek

Novinky SEPPI M a STEHR na veletrhu Bauma 2022

Zveřejněno 12.1. Italskou značku SEPPI M, známou díky svým frézám a mulčovačům, spolu s technikou STEHR zahrnující široký sortiment stavebních strojů i příslušenství k nám dováží firma Agriimport Plzeň. Zástupci této plzeňské společnosti samozřejmě nemohli chybět na… celý příspěvek