Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 1.12. – svátek slaví Iva

Volvo Trucks představuje přepravní řešení budoucnosti využívající autonomní vozidla

Zveřejněno: 15. 11. 2018

Společnost Volvo Trucks představuje nový druh přepravního řešení, které sestává z autonomních užitkových elektromobilů, které mohou přispět k efektivnější, bezpečnější a čistší přepravě. Dlouhodobým cílem je nabídnout firmám, které potřebují nepřetržitou přepravní službu mezi pevně umístěnými středisky, jakýsi doplněk k dnešní nabídce.

Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Rostoucí světová populace a pokračující urbanizace způsobují značné problémy v oblasti životního prostředí. Patří mezi ně dopravní zácpy, znečištění a nadměrný hluk. Růst spotřeby, dynamický rozvoj elektronického obchodu a všeobecný nedostatek řidičů kladou na efektivní přepravní řešení značné nároky.

Plný potenciál přepravního odvětví se teprve ukáže. Vše naznačuje, že globální poptávka po přepravě bude i v následující dekádě pokračovat ve výrazném růstu. Pokud máme tuto poptávku naplnit udržitelně a efektivně, musíme najít nová řešení. Máme-li zajistit plynule fungující systém pohybu zboží, je též nutné stávající infrastrukturu využívat lépe, než jak je tomu teď. Systém přepravy, který vyvíjíme, může být důležitým doplňkem dnešních řešení a může pomoci vyřešit mnohé z výzev, kterým společnost, přepravní firmy i zákazníci nakupující přepravní služby čelí,” uvedl Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.

Využití přepravního řešení

Přepravní řešení budoucnosti od společnosti Volvo Trucks by mělo být využíváno pro pravidelné a opakující se přepravní úkony, pro něž jsou charakteristické relativně kratší vzdálenosti, velký objem zboží a vysoká přesnost dodávek. Jako typické příklady lze uvést přepravu mezi logistickými centry, ale lze si představit i další případy použití.

Náš systém lze považovat za rozšíření pokročilých logistických řešení, která jsou v mnoha odvětvích využívána již dnes. Používáme autonomní vozidla, která fungují bez emisí z výfukových plynů a bez hluku, a proto je možné je provozovat v kteroukoli denní nebo noční dobu. Řešení využívá stávající silniční infrastrukturu a nákladní nástavby, což usnadňuje návratnost nákladů a umožňuje integraci se stávajícími operacemi,” vysvětluje Mikael Karlsson, viceprezident pro autonomní řešení.

Provoz s autonomními elektromobily

Provoz budou zajišťovat autonomní elektromobily připojené ke službě v cloudu a k dispečinku. Vozidla budou vybavena sofistikovanými systémy autonomního řízení. Jsou navržena tak, aby byla schopna určit aktuální polohu v řádu centimetrů, podrobně monitorovat a analyzovat ostatní provoz na silnici a s vysokou přesností reagovat.

Dispečink bude neustále monitorovat postup přepravy a sledovat přesnou polohu každého vozidla, nabití baterií, obsah nákladu, servisní požadavky a celou řadu dalších parametrů. Podobně jako v případě procesu průmyslové výroby je vyladěna rychlost a postup tak, aby bylo možné vyhnout se zbytečnému čekání a zvýšit přesnost dodávek. Takto bude možné minimalizovat plýtvání v podobě rezervních zásob a zvýšit dostupnost. Vozidla, která se pohybují na stejné trase, vzájemně spolupracují, což umožňuje optimalizovat tok.

V blízké budoucnosti budeme ve spolupráci s vybranými zákazníky z prioritních odvětví toto přepravní řešení společnosti Volvo Trucks dále rozvíjet.

Fakta

  • Společnost Volvo Trucks vyvíjí nový druh přepravního řešení pro opakovanou přepravu vyžadující vysokou přesnost mezi pevně umístěnými středisky, a to jako doplněk k dnešním řešením.
  • Naše přepravní řešení sestává z připojených autonomních elektromobilů a dispečinku.
  • Vozidla se používají jako tahače a jsou kompatibilní se stávajícími nákladními nástavbami či přívěsy.
  • Pohon je plně elektrický, s nulovými emisemi výfukových plynů a nízkou hlučností. Hnací ústrojí a baterie jsou stejného typu, jaké se používají v elektrických nákladních vozidlech Volvo Trucks.
Foto: Volvo Group Czech Republic
 

Nové

Nejmodernější návěsy s termoizolovanou korbou budou jezdit v České republice

Zveřejněno 19.10. Společnosti Schwarzmüller s.r.o. se podařilo uspět ve velmi náročném výběrovém řízení u jedné z největší ryze české stavební společnosti IMOS Brno a.s., působící již dlouhodobě na českém stavebním trhu, které se týkalo dodávky sklápěcích tříosých… jít na článek

Nový kolový nakladač Doosan DL420-7 na trhu

Zveřejněno 16.10. Společnost Doosan Infracore Europe uvedla na trh nový kolový nakladač DL420-7 Stage V. Ten ve srovnání s předchozí generací Stage IV přináší zcela nový design, poskytuje vyšší výkon, vyšší palivovou účinnost a vylepšené prostředí pro obsluhu. jít na článek

Stroje na stavbě metra D: Upoutá rýpadlo na ražbu tunelů nebo speciální nakladač

Zveřejněno 13.10. Práce na lince D pražského metra se zatím točí především kolem geologického průzkumu, papírování a výběrových řízení. I tak ale na staveništích najde fanoušek techniky množství zajímavých strojů, které upoutají již z fotografií. Pojďme si některé z… jít na článek