ASBUD.cz - Stavební a silniční technika TEREX, SCHAEFF a AMMANN
Dnes je 19.8. – svátek slaví Ludvík

Volvo Trucks představuje přepravní řešení budoucnosti využívající autonomní vozidla

Zveřejněno: 15. 11. 2018

Společnost Volvo Trucks představuje nový druh přepravního řešení, které sestává z autonomních užitkových elektromobilů, které mohou přispět k efektivnější, bezpečnější a čistší přepravě. Dlouhodobým cílem je nabídnout firmám, které potřebují nepřetržitou přepravní službu mezi pevně umístěnými středisky, jakýsi doplněk k dnešní nabídce.

Rostoucí světová populace a pokračující urbanizace způsobují značné problémy v oblasti životního prostředí. Patří mezi ně dopravní zácpy, znečištění a nadměrný hluk. Růst spotřeby, dynamický rozvoj elektronického obchodu a všeobecný nedostatek řidičů kladou na efektivní přepravní řešení značné nároky.

Plný potenciál přepravního odvětví se teprve ukáže. Vše naznačuje, že globální poptávka po přepravě bude i v následující dekádě pokračovat ve výrazném růstu. Pokud máme tuto poptávku naplnit udržitelně a efektivně, musíme najít nová řešení. Máme-li zajistit plynule fungující systém pohybu zboží, je též nutné stávající infrastrukturu využívat lépe, než jak je tomu teď. Systém přepravy, který vyvíjíme, může být důležitým doplňkem dnešních řešení a může pomoci vyřešit mnohé z výzev, kterým společnost, přepravní firmy i zákazníci nakupující přepravní služby čelí,” uvedl Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.

Využití přepravního řešení

Přepravní řešení budoucnosti od společnosti Volvo Trucks by mělo být využíváno pro pravidelné a opakující se přepravní úkony, pro něž jsou charakteristické relativně kratší vzdálenosti, velký objem zboží a vysoká přesnost dodávek. Jako typické příklady lze uvést přepravu mezi logistickými centry, ale lze si představit i další případy použití.

Náš systém lze považovat za rozšíření pokročilých logistických řešení, která jsou v mnoha odvětvích využívána již dnes. Používáme autonomní vozidla, která fungují bez emisí z výfukových plynů a bez hluku, a proto je možné je provozovat v kteroukoli denní nebo noční dobu. Řešení využívá stávající silniční infrastrukturu a nákladní nástavby, což usnadňuje návratnost nákladů a umožňuje integraci se stávajícími operacemi,” vysvětluje Mikael Karlsson, viceprezident pro autonomní řešení.

Provoz s autonomními elektromobily

Provoz budou zajišťovat autonomní elektromobily připojené ke službě v cloudu a k dispečinku. Vozidla budou vybavena sofistikovanými systémy autonomního řízení. Jsou navržena tak, aby byla schopna určit aktuální polohu v řádu centimetrů, podrobně monitorovat a analyzovat ostatní provoz na silnici a s vysokou přesností reagovat.

Dispečink bude neustále monitorovat postup přepravy a sledovat přesnou polohu každého vozidla, nabití baterií, obsah nákladu, servisní požadavky a celou řadu dalších parametrů. Podobně jako v případě procesu průmyslové výroby je vyladěna rychlost a postup tak, aby bylo možné vyhnout se zbytečnému čekání a zvýšit přesnost dodávek. Takto bude možné minimalizovat plýtvání v podobě rezervních zásob a zvýšit dostupnost. Vozidla, která se pohybují na stejné trase, vzájemně spolupracují, což umožňuje optimalizovat tok.

V blízké budoucnosti budeme ve spolupráci s vybranými zákazníky z prioritních odvětví toto přepravní řešení společnosti Volvo Trucks dále rozvíjet.

Fakta

  • Společnost Volvo Trucks vyvíjí nový druh přepravního řešení pro opakovanou přepravu vyžadující vysokou přesnost mezi pevně umístěnými středisky, a to jako doplněk k dnešním řešením.
  • Naše přepravní řešení sestává z připojených autonomních elektromobilů a dispečinku.
  • Vozidla se používají jako tahače a jsou kompatibilní se stávajícími nákladními nástavbami či přívěsy.
  • Pohon je plně elektrický, s nulovými emisemi výfukových plynů a nízkou hlučností. Hnací ústrojí a baterie jsou stejného typu, jaké se používají v elektrických nákladních vozidlech Volvo Trucks.
Autor: Kolektiv autorů Volvo Group
Foto: Volvo Group Czech Republic

Oborové členění

Nové

Čistě elektrický dampr jezdí ve Švýcarsku už rok. Bez dobíjení se nakonec neobejde

Zveřejněno 19.8. Bateriový dampr, speciálně vyvinutý pro cementářskou společnost Ciments Vigier, je v provozu od loňského podzimu. Stroj, který nevyužívá spalovací motory ani jako generátory elektřiny, měl dle propočtů elektřinu vyrábět. Zkušenosti z reálného… jít na článek

Představujeme hutnicí techniku BOMAG a nové mini-dumpry C&F

Zveřejněno 17.8. Výhradní dodavatel hutnicí techniky, ručně vedených strojů BOMAG v ČR, společnost NorWit s.r.o., slaví tento rok čtvrt století od svého vzniku. Pro zákazníky připravila zajímavé akce, spojené s prodejem strojů BOMAG. Za výhodnější cenu zde nyní… jít na článek

Kompaktní a stereo nakladače Liebherr. Univerzálové do komunálních služeb

Zveřejněno 15.8. V segmentu malých kolových nakladačů s provozní hmotností do sedmi tun nabízí společnost Liebherr čtyři stroje: dva kompaktní nakladače L 506 a L 508 a dva stereo nakladače® L 507 a L 509. Od veletrhu Bauma 2019 se tyto kolové nakladače dodávají v… jít na článek