TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 21.10. – svátek slaví Brigita

Stavební nákladní vozidla Scania: Pevné základy pro úspěšné stavby

Zveřejněno: 7. 7. 2025

Nákladní doprava tvoří pilíř každé stavební činnosti. Stavební podniky a organizace se v tomto ohledu mohou spolehnout na výkonná, robustní a hospodárná nákladní vozidla Scania dodávaná v rozmanitých variantách pro všechny myslitelné úkoly ve stavebnictví.

Nákladní vozidla Scania ztělesňují nezlomnou sílu, dlouhodobou výdrž, komfort, bezpečnost i mimořádnou hospodárnost.

Značka Scania je již více než 110 let symbolem vyspělé konstrukce a inovativní techniky v nákladní automobilové dopravě. Týká se to i segmentu stavebních nákladních vozidel, v němž produkty tradičního švédského výrobce ztělesňují nezlomnou sílu, dlouhodobou výdrž, komfort, bezpečnost i mimořádnou hospodárnost, a to vše s velkou ohleduplností vůči životnímu prostředí.

Univerzálnost ve stavebním provozu

Scania nabízí stavebním firmám mimořádně široký sortiment praktických nákladních vozidel – od domíchávačů betonu přes sklápěče, hákové nosiče kontejnerů až po vozidla s čerpadlem na beton, mobilním jeřábem či valníky s hydraulickou rukou. Základ nabídky pro stavebnictví tvoří tahače a podvozky s označením XT, které lze kombinovat s jakoukoli kabinou a všemi verzemi motorů.

Základ nabídky pro stavebnictví tvoří tahače a podvozky s označením XT, které lze kombinovat s jakoukoli kabinou a všemi verzemi motorů.
Základ nabídky pro stavebnictví tvoří tahače a podvozky s označením XT, které lze kombinovat s jakoukoli kabinou a všemi verzemi motorů.

V segmentu všestranně použitelných vozidel vynikají především hákové nosiče kontejnerů, které si stavební firmy oblíbily pro jejich široké spektrum využití – od přepravy sypkých materiálů a paletového zboží až po transport menší stavební techniky, jako jsou bagry či nakladače. Důkazem jejich spolehlivosti a flexibility je i nový hákový nosič kontejnerů Scania ve flotile společnosti Miroslav Příkopa. Tento vůz, postavený na podvozku Scania 4×2 v provedení XT s celovzduchovým odpružením, vyniká nejen odolností a komfortem v náročném terénu, ale i účinným pětiválcovým motorem o výkonu 360 k. Jedná se o specifické řešení s vysokou mírou spolehlivosti, které je zároveň šetrné k životnímu prostředí díky technologii SCR a nízkým emisím. Firma k vozidlu navíc sjednala servisní smlouvu R+M, která garantuje dlouhodobou provozní spolehlivost.

Hákový nosič kontejnerů Scania z flotily společnosti Miroslav Příkopa je postavený na podvozku Scania 4×2 v provedení XT s celovzduchovým odpružením.
Hákový nosič kontejnerů Scania z flotily společnosti Miroslav Příkopa je postavený na podvozku Scania 4×2 v provedení XT s celovzduchovým odpružením.

Vozidla šitá na míru

Variabilita osvědčeného modulárního systému a úzká spolupráce s renomovanými výrobci nástaveb umožňuje též dalekosáhlou individualizaci vozidla podle specifických požadavků zákazníka. Skvělým příkladem jsou nové podvozky Scania P 500, které do svého vozového parku v loňském roce zařadila společnost KVD Plus, specialista na recyklaci stavebních odpadů. Díky výměnným nástavbám mohou tato vozidla sloužit jako domíchávače betonu nebo sklápěče s krycí plachtou, které je díky tažnému zařízení Rockinger možné ještě doplnit o tandemový sklápěcí přívěs.

Variabilita osvědčeného modulárního systému a úzká spolupráce s renomovanými výrobci nástaveb umožňuje individualizaci vozidla podle požadavků zákazníka. Příkladem jsou autodomíchávače na podvozku Scania P 500 z flotily společnosti KVD Plus.
Variabilita osvědčeného modulárního systému a úzká spolupráce s renomovanými výrobci nástaveb umožňuje individualizaci vozidla podle požadavků zákazníka. Příkladem jsou autodomíchávače na podvozku Scania P 500 z flotily společnosti KVD Plus.

Výkonnost, úspora a udržitelnost

Scania dokáže uspokojit poptávku po nákladní dopravě vozidly s celkovou hmotností od 18 tun až po tahače pro přepravu nadměrných nákladů s celkovou hmotností soupravy až 250 tun.

Spalovací motory Scania se vyznačují nízkou spotřebou paliva a optimalizovanou výkonovou charakteristikou s vysokým točivým momentem dostupným již od nízkých otáček. Portfolio sahá od jednotek se zdvihovým objemem 7 litrů (od 220 k/1000 Nm) až po legendární vidlicové osmiválce Scania V8 16,4 litru, jejichž vrcholná verze poskytuje nejvyšší výkon 770 k a maximální točivý moment 3700 Nm. V případě nejnovějších dieselových motorů je možné kromě standardní nafty používat i palivo HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) splňující normu EN 15940.

Scania nabízí stavebním firmám mimořádně široký sortiment praktických nákladních vozidel – od domíchávačů betonu přes sklápěče, hákové nosiče kontejnerů až po vozidla s čerpadlem na beton, mobilním jeřábem či valníky s hydraulickou rukou.
Scania nabízí stavebním firmám mimořádně široký sortiment praktických nákladních vozidel – od domíchávačů betonu přes sklápěče, hákové nosiče kontejnerů až po vozidla s čerpadlem na beton, mobilním jeřábem či valníky s hydraulickou rukou.

Kromě klasických pohonů s nízkoemisními spalovacími motory si mohou stavební společnosti s velkým důrazem na udržitelnost objednat také čistě elektrický vůz napájený sadami akumulátorů.

Portfolio značky Scania pro stavební průmysl završují služby, které jsou vedle samotných vozidel dalším významným faktorem přispívajícím k nejvyšší možné produktivitě a efektivitě ve stavební nákladní dopravě. Scania v této oblasti sází především na digitální inovace založené na nejmodernější konektivitě, které poskytují provozovatelům vozových parků dokonalý přehled o využívání a hospodárnosti všech vozidel. Pro stavební vozidla Scania v neposlední řadě hovoří ještě jeden podstatný argument – pověstné potěšení z jízdy.

 

Nové

Nová výbavová sada pro kolové nakladače Develon DL-7 pracující v segmentu zpracování odpadu a recyklace

Zveřejněno 29.9. Značka Develon představila novou aktualizovanou sadu výbavy pro populární řadu kolových nakladačů DL-7 využívaných v provozech zpracování odpadu a recyklace. Je navržena tak, aby obsluze pomáhala bezpečně pracovat v těchto náročných a nebezpečných… celý příspěvek

Kde to všechno začalo aneb Jak se zrodil první Lokotrack

Zveřejněno 27.9. Inovace často začíná jiskrou inspirace, ale k tomu, aby se tato jiskra proměnila v něco revolučního, jsou zapotřebí odvážné myšlenky a odhodlaní lidé. Příběh vzniku Lokotracku není jiný – je to vyprávění o vizi, tvrdé práci a odhodlání naslouchat… celý příspěvek

Nové trendy ve zhodnocení nejen stavebních odpadů

Zveřejněno 25.9. Technologie pro zpracování stavebních odpadů, sutí, zeminy, kompostů a dalších materiálů dnes nabízí mnoho společností. Přesto, abychom například z vybouraných cihel získali opravdu kvalitní surovinu vhodnou pro výrobu betonu, je nutné pečlivě… celý příspěvek