Značka Scania je již více než 110 let symbolem vyspělé konstrukce a inovativní techniky v nákladní automobilové dopravě. Týká se to i segmentu stavebních nákladních vozidel, v němž produkty tradičního švédského výrobce ztělesňují nezlomnou sílu, dlouhodobou výdrž, komfort, bezpečnost i mimořádnou hospodárnost, a to vše s velkou ohleduplností vůči životnímu prostředí.
Univerzálnost ve stavebním provozu
Scania nabízí stavebním firmám mimořádně široký sortiment praktických nákladních vozidel – od domíchávačů betonu přes sklápěče, hákové nosiče kontejnerů až po vozidla s čerpadlem na beton, mobilním jeřábem či valníky s hydraulickou rukou. Základ nabídky pro stavebnictví tvoří tahače a podvozky s označením XT, které lze kombinovat s jakoukoli kabinou a všemi verzemi motorů.
V segmentu všestranně použitelných vozidel vynikají především hákové nosiče kontejnerů, které si stavební firmy oblíbily pro jejich široké spektrum využití – od přepravy sypkých materiálů a paletového zboží až po transport menší stavební techniky, jako jsou bagry či nakladače. Důkazem jejich spolehlivosti a flexibility je i nový hákový nosič kontejnerů Scania ve flotile společnosti Miroslav Příkopa. Tento vůz, postavený na podvozku Scania 4×2 v provedení XT s celovzduchovým odpružením, vyniká nejen odolností a komfortem v náročném terénu, ale i účinným pětiválcovým motorem o výkonu 360 k. Jedná se o specifické řešení s vysokou mírou spolehlivosti, které je zároveň šetrné k životnímu prostředí díky technologii SCR a nízkým emisím. Firma k vozidlu navíc sjednala servisní smlouvu R+M, která garantuje dlouhodobou provozní spolehlivost.
Vozidla šitá na míru
Variabilita osvědčeného modulárního systému a úzká spolupráce s renomovanými výrobci nástaveb umožňuje též dalekosáhlou individualizaci vozidla podle specifických požadavků zákazníka. Skvělým příkladem jsou nové podvozky Scania P 500, které do svého vozového parku v loňském roce zařadila společnost KVD Plus, specialista na recyklaci stavebních odpadů. Díky výměnným nástavbám mohou tato vozidla sloužit jako domíchávače betonu nebo sklápěče s krycí plachtou, které je díky tažnému zařízení Rockinger možné ještě doplnit o tandemový sklápěcí přívěs.
Výkonnost, úspora a udržitelnost
Scania dokáže uspokojit poptávku po nákladní dopravě vozidly s celkovou hmotností od 18 tun až po tahače pro přepravu nadměrných nákladů s celkovou hmotností soupravy až 250 tun.
Spalovací motory Scania se vyznačují nízkou spotřebou paliva a optimalizovanou výkonovou charakteristikou s vysokým točivým momentem dostupným již od nízkých otáček. Portfolio sahá od jednotek se zdvihovým objemem 7 litrů (od 220 k/1000 Nm) až po legendární vidlicové osmiválce Scania V8 16,4 litru, jejichž vrcholná verze poskytuje nejvyšší výkon 770 k a maximální točivý moment 3700 Nm. V případě nejnovějších dieselových motorů je možné kromě standardní nafty používat i palivo HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) splňující normu EN 15940.
Kromě klasických pohonů s nízkoemisními spalovacími motory si mohou stavební společnosti s velkým důrazem na udržitelnost objednat také čistě elektrický vůz napájený sadami akumulátorů.
Portfolio značky Scania pro stavební průmysl završují služby, které jsou vedle samotných vozidel dalším významným faktorem přispívajícím k nejvyšší možné produktivitě a efektivitě ve stavební nákladní dopravě. Scania v této oblasti sází především na digitální inovace založené na nejmodernější konektivitě, které poskytují provozovatelům vozových parků dokonalý přehled o využívání a hospodárnosti všech vozidel. Pro stavební vozidla Scania v neposlední řadě hovoří ještě jeden podstatný argument – pověstné potěšení z jízdy.