VLW Prodej, servis a půjčovna stavební techniky
Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

SpeedCHAIN International

Zveřejněno: 8. 11. 2023

Ve dnech 13. a 14. září se v prostorách Břevnovského kláštera v Praze konala další úspěšná dvoudenní mezinárodní konference, pro jejíž logistické motto tentokrát pořadatel Reliant vybral provokativní „kvalita bez kompromisů“. První den věnovaný přednáškám – s ohledem na vysokou mezinárodní účast jako obvykle simultánně tlumočených ČJ/AJ – vystřídala druhý den prohlídka areálu Volvo Truck Klecany.

SpeedCHAIN spojuje logistické profesionály napříč celým dodavatelským řetězcem. Foto: speedchain.eu

SpeedCHAIN spojuje logistické profesionály napříč celým dodavatelským řetězcem. Mnoha stovkám odborníků z praxe nabízí odborné přednášky, panelové diskuze, případové studie a ukázky vybraných technologických novinek a společenského networkingu v unikátním prostředí. Absolvovali jsme první přednáškový den uspořádaný ve dvou sekcích. Obě sekce („A” zaměřená převážně na inovace a efektivitu a „B” orientovaná na perspektivy a udržitelná řešení) spojovala jako zlatá niť snaha o udržení mobility na naší modré planetě. Součástí konference byla i prezentace aktuální mobilní silniční techniky, což obstarala společnost Dachser.

Po přednáškovém „martýriu” byli účastníci pozváni na Beer Time Networking a ve večerních hodinách na tradiční VIP Logistic Randezvous Gala Evening.

Důraz na elektromobilitu

Elektromobilita až příliš bezohledně proniká do evropského vývoje dopravy s přihlédnutím k tomu, že zdrojem elektrické energie pro pohon bezemisního vozidla jsou zejména akumulátorové baterie. Je vhodné podotknout, že v ostatních částech světa mimo Evropu je také snaha emise snižovat, ale ne tak rychle a s tak výraznými postihy za nesplnění příslušných limitů.

Elektricky poháněná vozidla firmy Dachser na volné ploše. Volvo FH Electric a MAN eTGE doplňuje třetí exponát – elektrokolo. Foto: Vlastislav Tůma
Elektricky poháněná vozidla firmy Dachser na volné ploše. Volvo FH Electric a MAN eTGE doplňuje třetí exponát – elektrokolo. Foto: Vlastislav Tůma

S potěšením jsme zjistili, že mnohé významné společnosti (kupř. LKW Walter) uvažují o širším výběru alternativních pohonných jednotek, viz přednáška Jozefa Suchala v dopolední sekci „A” na téma Intermodalita jako klíč k trvale udržitelné přepravě. Marián Budzel (Raben Group) přispěl námětem Rychlá a efektivní silniční síť po celé Evropě. Jaroslaw Matyaszek (ORTEC) si vybral jako téma přednášky Digitalizaci rozhodování v moderních dodavatelských řetězcích.

Konference nás inspirovala k zamyšlení nad osudem dalšího vývoje mobility silně ovlivněné elektromobilitou podporovanou naším západním sousedem, ať již odborníky či firmami, ale i legislativou. K zajímavé akci se budeme vracet.

Autor: Vlastislav Tůma
Foto: viz popisky

Tématické tagy

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

TEREX Titan byl čtvrt století největším damprem na světě

Zveřejněno 12.6. Terex 33-19 „Titan“ byl prototyp třínápravového terénního dampru nejtěžší třídy. Stroj s diesel-elektrickým pohonem byl smontován v roce 1973 v Kanadě divizí Terex, spadající pod společnost General Motors. Po prvotních záměrech byl nakonec… celý příspěvek

Věžový jeřáb od AMS se 100metrovým výložníkem je na dnešní poměry raritou

Zveřejněno 10.6. Německý výrobce věžových jeřábů AMS Kranbau Arneburg představil loni v červnu odborné i široké veřejnosti nejnovější jeřáb koncepce Flat-Top se 100metrovým výložníkem – model s typovým označením AMS AK 810. Věžový jeřáb s takto dlouhým výložníkem je… celý příspěvek

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno 7.6. Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje… celý příspěvek