VLW Prodej, servis a půjčovna stavební techniky
Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

První velká akvizice roku 2023. Komatsu kupuje výrobce důlních strojů GHH Group

Zveřejněno: 3. 3. 2023

Letošní rok sotva začal a médii už proběhla zpráva o významné akvizici, o kterou se postarala společnost Komatsu. Ta má v první polovině roku 2023 dokončit nákup tradičního německého výrobce GHH Group, který se specializuje na vývoj a výrobu strojů pro podpovrchovou těžbu. Výši transakce ani jedna ze stran neuvádí, přesto se dá očekávat, že půjde o jednu z nejvýznamnějších obchodních transakcí tohoto roku.

Nakladač LF-7 byl uvedený v roce 2021. Dodává se s největší lopatou a nejlepším výkonem ve třídě strojů s užitečným zatížením sedmi tun.

Společnost GHH Group byla založena na počátku 60. let minulého století v Gelsenkirchenu, což je jedno z center průmyslové oblasti zvané Porúří. V poslední době byla firma součástí ryze německé skupiny Schmidt Kranz Group. Výrobní portfolio GHH Group tvoří zejména podzemní nakladače a dumpery, kloubové dumpery, vrtací zařízení pro hlubinnou těžbu a užitková nákladní vozidla s uplatněním při podzemních stavbách. Velký důraz při výrobě je kladen na individualizaci; jednotlivé komponenty jsou skládány podle specifických požadavků zákazníka.

Široké portfolio „Made in Germany”

V segmentu podzemních nakladačů jsou k dispozici čtyři základní řady: nízkoprofilové čelní nakladače (Super Low Profile), úzkorozchodné (Narow Vein), dieselové a také jeden plně elektrický model. Pestrá je rovněž paleta mobilních vrtaček (pro čelní / hloubkové / klenbové vrtání) a dalšího specializovaného příslušenství pro podzemní stavby. Společným znakem všech strojů od GHH je již zmíněná individualizace a rovněž pověstná kvalita „Made in Germany”, odrážející se též ve sloganu „Solid as a Rock” („Pevný jako skála”). Velmi zdařilou prezentaci výrobního portfolia včetně množství produktových videí najdete na internetových stránkách společnosti www.ghhrocks.com.

Ikonický „sklápěč” MK-42

Jedním z nejznámějších strojů výrobce GHH je dumper MK-42, pyšnící se prestižním oceněním za ztvárnění Red Dot Design Award. Velmi povedený design je tu sklouben s maximální účelností – robustní rám propůjčuje vozidlu maximální nosnost 45 metrických tun; objem sklopné korby je od 19 do 24 m3. Motor Mercedes OM473 uděluje vozidlu nejlepší výkon ve své třídě (460 kW); a to při splnění emisní normy Stage V. Alternativně je dumper dodáván rovněž s motory Volvo TAD1651 nebo 1671.

GHH Group se specializuje na vývoj a výrobu strojů pro podpovrchovou těžbu. Na fotografii dumper MK-42.
GHH Group se specializuje na vývoj a výrobu strojů pro podpovrchovou těžbu. Na fotografii dumper MK-42.

Na podvozku najdeme nápravy Kessler s kyvným kloubem, přední náprava má plné odpružení. K přenosu výkonu použil výrobce kombinaci měniče a převodovky řady Dana 8000. Obchodní úspěchy modelu MK-42 jsou dány rovněž relativně kompaktními rozměry (3062 mm na šířu, 10 535 mm na délku a 2719 mm na výšku), malým poloměrem otáčení a naopak velkým vyklápěcím úhlem (68°). Poslední dva zmíněné parametry patří údajně k nejlepším ve své třídě.

Od akvizice si Komatsu slibuje posílení výrobních a servisních kapacit v segmentu výroby podpovrchových strojů, a to nejen v Evropě, ale i na slibně se rozvíjejících trzích jižní Afriky, Indie nebo Chile. Společnost také věří v uplatnění synergií v oblasti vývoje a výzkumu; v tomto směru patří GHH Group rovněž ke světové špičce.

 

Nové

TEREX Titan byl čtvrt století největším damprem na světě

Zveřejněno 12.6. Terex 33-19 „Titan“ byl prototyp třínápravového terénního dampru nejtěžší třídy. Stroj s diesel-elektrickým pohonem byl smontován v roce 1973 v Kanadě divizí Terex, spadající pod společnost General Motors. Po prvotních záměrech byl nakonec… celý příspěvek

Věžový jeřáb od AMS se 100metrovým výložníkem je na dnešní poměry raritou

Zveřejněno 10.6. Německý výrobce věžových jeřábů AMS Kranbau Arneburg představil loni v červnu odborné i široké veřejnosti nejnovější jeřáb koncepce Flat-Top se 100metrovým výložníkem – model s typovým označením AMS AK 810. Věžový jeřáb s takto dlouhým výložníkem je… celý příspěvek

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno 7.6. Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje… celý příspěvek