Dnes je 16.2. – svátek slaví Ljuba

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno: 7. 6. 2024

Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje. Jedná se zejména o řetězy, spojovací články, desky pásů, pojezdové a nosné kladky, hnací kola a segmenty, vodicí kola a napínací jednotky. Pro výrobce strojů jsou tu schopni dodat kompletní podvozky pro rýpadla, jeřáby, silniční frézy, dozery, vrtací soupravy a jiné stroje speciálního určení.

Ukázka mobilního servisu, prováděného firmou RENOMAG. Oprava pásového podvozku v místě nasazení stroje.

Pilířem nabídky jsou zejména podvozkové díly značky ITR od výrobce USCO, který patří mezi přední dodavatele podvozkových komponentů i celých podvozků. Tyto podvozkové díly se vyznačují vysokou kvalitou danou prvotřídními materiály, dlouhou životností a s tím spojenou maximální produktivitou, kterou svým uživatelům přinášejí. Společnost RENOMAG k tomu přidává dlouholeté know-how a špičkové servisní a opravárenské služby.

Diagnostika stavu podvozku

Ve společnosti RENOMAG dostává zákazník komplexní péči, která se zdaleka neomezuje pouze na prodej. Cena a životnost podvozku stroje jsou atributy, které významně ovlivňují celkové provozní náklady a návratnost investice. Opotřebený podvozek snižuje pracovní výkony stroje a zvyšuje spotřebu pohonných hmot, proto je dobré nechat si jej odborně zkontrolovat a včasným zásahem případně předejít nějakým větším škodám. Platí to například u strojů s nepříliš jasným původem nebo v případech, kdy je technika nadměrně vytěžována. RENOMAG nabízí několik úrovní proaktivní péče o podvozek, kam se řadí odborná kontrola a klasické i ultrazvukové měření míry opotřebení jednotlivých dílů pásových podvozků rypadel, buldozerů a další stavební techniky.

RENOMAG drží širokou škálu podvozkových dílů ITR skladem.
RENOMAG drží širokou škálu podvozkových dílů ITR skladem.

Otáčení pouzder řetězů, renovace

Pokud je zásah proveden včas, lze otočením pouzder s přetěsněním a doplněním olejové náplně uvést řetěz do původního stavu. Ostatním podvozkovým dílům zpravidla v této době, kdy dojde k limitnímu opotřebení pouzder řetězu v místě kontaktu s hnacím kolem, zbývá mnohdy ještě i 50 % životnosti (v závislosti na provozních podmínkách). Otočením pouzder řetězů se zabrání předčasnému prodření stěn pouzder, poškození čepů, zvětšení rozteče (natažení) řetězu, což by v důsledku ničilo hnací kola a zkrátilo životnost celého podvozku. Tento servisní zásah má největší účinnost u olejem mazaných řetězů při včasném provedení dle tabulkových hodnot opotřebení uváděných výrobcem řetězu. V případě, že stroj není možné při dosažení těchto hodnot opotřebení odstavit, bývá někdy ekonomicky výhodná i varianta otočení „nasucho“ bez přetěsnění. Firma RENOMAG, která disponuje výkonnými lisy a dalším potřebným vybavením pro mobilní i dílenské opravy řetězů, poskytuje komplexní péči o podvozkové díly včetně odborného poradenství. Zákazníci rovněž oceňují předem stanovené konkurenceschopné ceny.

Otočení pouzder olejem mazaných řetězů zahrnuje:

  • demontáž desek, rozlisování řetězu,
  • důkladné vyčištění všech součástí, výměna nadlimitně opotřebených,
  • otočení čepů a otočení pouzder o 180°, montáž nového těsniva,
  • opětovné slisování, kontrola těsnosti vakuem, doplnění oleje, zpětná montáž desek.

RENOMAG umí i renovace řetězů

Při práci ve specifických pracovních podmínkách dochází k celkovému nadlimitnímu opotřebení pouzder řetězů v době, kdy výška článku bývá opotřebena pouze na 10–15% životnosti. U těchto řetězů může být ekonomicky výhodné provést renovaci výměnou všech čepů a pouzder. Cena takovéto renovace jednoho páru řetězů se pohybuje zpravidla kolem ceny jednoho kusu nového řetězu. Zejména u buldozerů bývá často využívána i možnost renovace desek pásů navařením otěruvzdorného profilu tvrdosti 500 HB. Tento profil je zájemcům k dispozici také v metráži pro provedení oprav vlastními silami.

Dokumentace výměny podvozkových dílů ITR na stroji Cat D6 T.
Dokumentace výměny podvozkových dílů ITR na stroji Cat D6 T.

Při dodržování pravidel zásad práce se stroji na pásovém podvozku, pravidelné kontrole a včasném otočení pouzder řetězů lze dosáhnout nejdelší garantované životnosti podvozku stavebního stroje bez nepředvídaných výpadků a tím pádem nejlepší ekonomiky provozu díky maximálnímu využití investice. Více informací o všech těchto službách Vám ochotně sdělí zástupci společnosti RENOMAG. Další podrobnosti o renovacích pásových podvozků lze rovněž nalézt na přehledném webu společnosti.

 

Nové

S MB Crusher až na vrchol. Příklady nasazení příslušenství v extrémních horských podmínkách

Zveřejněno 7.2. Nejen zkušení horolezci mohou zdolávat ty největší vrcholy. Tentokrát se podíváme na několik náročných projektů ve vysoké nadmořské výšce, ve kterých sehrálo příslušenství italského výrobce MB Crusher zásadní roli. Díky němu byly vůbec tyto projekty… celý příspěvek

Demoliční stroje Develon jsou v České republice stále populárnější

Zveřejněno 5.2. Odvětví likvidace starých budov je v České republice důležitým oborem. V řadě měst a obcí existují různé „brown fieldy“ z dob minulých – ať již se jedná o pozůstatky průmyslové či zemědělské výroby, již nepoužívané obecní budovy či velké soukromé… celý příspěvek

Jedenáctá generace velkých nakladačů Komatsu

Zveřejněno 3.2. Velké čelní kolové nakladače japonského výrobce Komatsu v hmotnostní kategorii 25–29 tun se po pěti letech dočkaly nové modelové řady. Nové stroje s typovým označením WA475-11E0 a WA485-11E0 vstupují na podzim tohoto roku oficiálně do prodeje. Do… celý příspěvek