Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 5.10. – svátek slaví Eliška

Nové tunelové rypadlo DEVELON DX235RTF-7

Zveřejněno: 11. 9. 2024

DEVELON, dříve Doosan Construction Equipment, uvedl na trh tunelovací rypadlo DX235RTF-7, které je novým přírůstkem do řady strojů pro speciální použití. Model vychází z osvědčeného pásového rypadla se sníženým poloměrem otáčení Develon DX235LCR-7 a je poháněn motorem DL06V Stage V o výkonu 141 kW (189 k). Klíčovou součástí stroje je těžké tunelovací čelo, které přináší novou konstrukci ramene a výložníku se speciální kinematikou a funkcí naklápění.

Speciální konfigurace výložníku a ramene rypadla DEVELON DX235RTF-7 umožňuje práci v úzkých prostorech.

Jan Breburda, produktový manažer Develon Europe pro speciální aplikace, k uvedení speciálního rypadla uvádí: „Nový tunelovací stroj DX235RTF-7 je navržen pro prvotřídní výkon v náročném podzemním prostředí. Bezpečnost a komfortní obsluhu doplňuje pokročilá hydraulika a robustní konstrukce, díky kterým model DX235RTF-7 poskytuje optimální výkon a odolnost. Kompaktní konstrukce pak umožňuje snadnou ovladatelnost ve stísněných prostorách.

Model DX235RTF-7 má celkovou provozní hmotnost 25 689 kg a nabízí maximální dosah 9 260 mm. Kinematika tunelovacího čela rypadla DX235RTF-7 je navržena tak, aby upřednostňovala vodorovný dosah a přesnost před svislým pohybem. Je založena na funkci naklápění výložníku, která umožňuje naklápění pod úhlem 45°/45° ve dvou směrech. Pohyb lze ovládat pedálem v kabině obsluhy.

Stroj DX235RTF-7 je navržen tak, aby se dal snadno přemisťovat manipulační technikou.
Stroj DX235RTF-7 je navržen tak, aby se dal snadno přemisťovat manipulační technikou.

Bezpečnost při práci v podzemí

Speciální konfigurace výložníku a ramene umožňuje práci v úzkých prostorech, přičemž rozsahy pohybu jsou ve srovnání se standardním čelem modelu DX235LCR-7 mírně omezené. Model DX235RTF-7 je uzpůsoben pro práci ve stísněném prostředí bez použití výkyvného pohybu v úzkých prostorech. Díky tomu je rypadlo DX235RTF-7 schopno efektivně pracovat v úzkých tunelech s možností dosáhnout na čelo a stěny tunelu a zároveň si zachovat nízký profil pro pohyb v takto specifickém prostředí.

Pro práci ve stísněných prostorech je nepostradatelná též další výbava jako například ochranné zařízením, které zajišťuje ochranu před padajícími úlomky nebo kontaktem ramene se stropem a stěnami tunelu. Díky tomu poskytuje model DX235RTF-7 systém FOG úrovně 2 v kombinaci s odolnějšími kryty a ochranou hydraulického potrubí. Nahodilému poškození dále brání kryty hydraulických hadic a pracovních světel ramene, jakož i uzavření válce lžíce a článků ve vyhrazeném ochranném prostoru a ukrytí válce ramene pod ramenem.

Oproti standardnímu modelu DX235LCR-7 má model DX235RTF-7 šest pracovních světel LED, čtyři vpředu a dvě vzadu, a také standardně kamery AVM. Mezi další funkce patří rotační potrubí PERO, centrální mazací místa a volitelně i radlice. Součástí vybavení jsou také protizávaží o hmotnosti 6,4 tuny a trojité pásové podvozky o šířce 600 mm.

Tab.: Specifikace tunelového rypadla DX235RTF-7
Tab.: Specifikace tunelového rypadla DX235RTF-7

Tunelovací práce často vyžadují přepravu stroje do míst s omezeným přístupem. Proto je stroj DX235RTF-7 navržen tak, aby se dal snadno zvednout a přemístit na pracoviště.

Pro více informací o stavebních strojích DEVELON navštivte stránky eu.develon-ce.com nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA na www.garnea-stavebni.cz.

Autor: Pavel Svoboda
Foto: DEVELON
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek