NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 16.6. – svátek slaví Zbyněk

Když se obří lanový bagr rozmáchne v 65metrové výšce s desetitunovou koulí

Zveřejněno: 19. 8. 2024

Za jedinečným strojem se podíváme do italského městečka Porto Velle. Konkrétně za jedním z největších sériově vyráběných lanových bagrů na světě – SENNEBOGEN 6300 HD, který tu byl nasazený na selektivní demolici bývalé tepelné elektrárny.

Lanové rýpadlo SENNEBOGEN 6300 při demolici bývalé tepelné elektrárny v Porto Velle.

Lanové rýpadlo SENNEBOGEN 6300 HD, patřící do portfolia stavební skupiny Ferraro Group, má obdivuhodné technické parametry. Speciální lanový bagr byl vyvinutý pro potřeby těžebního průmyslu a firem zaměřujících se na hloubkové zakládání budov nebo demolice. Má výložník dlouhý 113 metrů a je schopný unést až 300tunová břemena. Též další parametry jsou úctyhodné. Rozchod pásů činí 6,8 m, rýpadlo je vybaveno motorem Cat C18 o výkonu 570 kW a disponuje mimořádným tahem 350 kN u hlavních navijáků a 120 kN u pomocného navijáku. Tento typ stroje je při demolicích často nasazován v případech, kdy je nemožné provést řízený odstřel objektu.

V Porto Velle vybavili rýpadlo bourací koulí, určenou pro rozbíjení betonových bloků a desek. Při váze koule 10 tun stačí jediný úder do předem zvoleného místa a betonová deska se rozpadne na kusy. Podle strojníka společnosti Ferraro Group ale při podobných demolicích stačí i pětitunová koule, která má tu výhodu, že se přesněji navádí. Díky svým technickým parametrům se stroj hodí nejen pro samotnou demolici betonových prvků, ale i pro demontáž elektrárenských kotlů nebo těžkých ocelových nosníků, kterými byla bývalá elektrárna zpevněna. Stroj se speciální jeřábovou hlavou pro těžké zdvihy dokáže při délce výložníku zhruba 90 metrů manipulovat s padesáti tunovými nosníky.

Při hmotnosti koule 10 tun stačí jediný úder do předem zvoleného místa a betonová deska se rozpadne na kusy.
Při hmotnosti koule 10 tun stačí jediný úder do předem zvoleného místa a betonová deska se rozpadne na kusy.

Další konstrukční zajímavosti

SENNEBOGEN 6300 je nabízen s třemi různými motory. Všechny jsou od výrobce Caterpillar, přičemž nejsilnější z nich má téměř 1 200 koní. Palivová nádrž pojme 1 900 litrů. Z další výbavy stojí za zmínku například výkonné osvětlení pracovního prostoru pomocí světelného LED systému nebo soustava bezpečnostních kamer okolo celého stroje. Protože je toto rýpadlo nasazováno často v opravdu extrémních klimatických podmínkách, v rámci volitelného paketu může majitel zvolit speciální antikorozní povrchovou úpravu nebo balíček pro prostředí s extrémně nízkými teplotami. Strojník má uvnitř k dispozici veškeré myslitelné pohodlí. Masivní dveře jsou posuvné a dostaly (podobně jako čelní okno) pancéřované sklo. Jinak tu nechybí výkonná klimatizace, kabinový filtr s aktivním uhlím, vyhřívaná sedačka, topení s dálkovým ovládáním a časovačem nebo komplexní diagnostický systém. Kabina je hydraulicky zdvihatelná a pro účely přepravy se dá sklopit.

 

Nové

TERRA OPEN DAY 2025: show zaměřená nejen na manipulační techniku

Zveřejněno 11.6. V sídle společnosti TERRAMET v Praze-Čestlicích bylo 23. května pořádně živo. Na akci s názvem TERRA OPEN DAY 2025 se sjeli příznivci techniky JCB snad ze všech koutů České republiky. Po velkém úspěchu loňského ročníku, v rámci nějž bylo v lomu… celý příspěvek

Nové minirýpadlo Develon DX25Z-7 cílí na zákazníky hledající spolehlivý stroj za dostupnou cenu

Zveřejněno 10.6. Model DX25Z-7 o hmotnosti necelých 2700 kg byl navržen jako kompaktní a snadno přepravitelný stroj, který doplňuje stávající řadu minirypadel Develon. Jeho rozměry mu dovolují vykonávat efektivní práci ve stísněných prostorech, typických pro městské… celý příspěvek

Sedmá generace mini-rýpadel Yanmar ViO 33 a 38 posunuje laťku zatraceně vysoko

Zveřejněno 6.6. Známý prodejce stavební techniky z Valašska, společnost ASbud Česká Republika, s.r.o., nás nechal nakouknout pod kapotu a do kabiny dvou novinek výrobce Yanmar. Jedná se o mini-rýpadla Yanmar ViO33-7 a ViO38-7 v oblíbené hmotnostní třídě 3–4 tuny.… celý příspěvek