Dnes je 28.11. – svátek slaví René

Nová těžkotonážní loď s těžkým zvedacím jeřábem Liebherr typu HLC 150000

Zveřejněno: 16. 10. 2018

Společnost Liebherr společně s norskými společnostmi OHT, Ulstein Design & Solution BV, DNV-GL a čínskou loděnicí CMHI pracuje na výrobě jedinečného plavidla určeného pro aplikace ve větrné energetice, vyřazování starých nebo výstavbě nových mořských plošin konečně pro účely velmi těžké námořní přepravy.

Vizualizace plavidla pro přepravu a výstavbu základů větrných farem
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Loďařská společnost CMHI, známý výrobce mořských plošin a obrovských plavidel, se chystá ve svých docích v Haimenu postavit loď o délce 216,3 metru, určenou pro operátora těžké námořní dopravy OHT. Lodní projektová společnost Ulstein navrhla v těsné spolupráci s OHT patentovaný koncept Alfa Lift.

Nové plavidlo o středním ponoru pro společnost OHT dále nabízí ultramoderní koncepci montáže, která nejspíš změní trh s mořskými plavidly. Společnost Liebherr pak tento koncept podporuje s jeřábem HLC, který je nejnovějším v sektoru těžkých jeřábů. HLC 150 000 a uzvedne až 3 000 tun. Na základě velmi osvědčené konstrukce otočného jeřábu Liebherr s A-rámem a mřížovým výložníkem poskytuje jeřáb nejvyšší spolehlivost a flexibilitu. Jeho robustní konstrukce odolává nepřetržitým dynamickým podmínkám a pohybům mořské hladiny.

Plavidlo o nosnosti 48 000 tun dokáže během provozu pracovat, což zvyšuje stabilitu jeřábu. Výsledkem je, že HLC vyhovuje širšímu spektru různých scénářů počasí a umožňuje tak pracovat téměř kdykoliv.

Díky kombinaci velkého bezpečného pracovního zatížení a mřížového výložníku dlouhého více než 70 metrů bude jeřáb ideálním prostředkem pro přepravu a výstavbu základů větrných farem na hlubokém moři. To je dále podpořeno jeho úsporným umístěním na vrcholu lodního můstku.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Liebherr
 

Nové

Nejmodernější návěsy s termoizolovanou korbou budou jezdit v České republice

Zveřejněno 19.10. Společnosti Schwarzmüller s.r.o. se podařilo uspět ve velmi náročném výběrovém řízení u jedné z největší ryze české stavební společnosti IMOS Brno a.s., působící již dlouhodobě na českém stavebním trhu, které se týkalo dodávky sklápěcích tříosých… jít na článek

Nový kolový nakladač Doosan DL420-7 na trhu

Zveřejněno 16.10. Společnost Doosan Infracore Europe uvedla na trh nový kolový nakladač DL420-7 Stage V. Ten ve srovnání s předchozí generací Stage IV přináší zcela nový design, poskytuje vyšší výkon, vyšší palivovou účinnost a vylepšené prostředí pro obsluhu. jít na článek

Stroje na stavbě metra D: Upoutá rýpadlo na ražbu tunelů nebo speciální nakladač

Zveřejněno 13.10. Práce na lince D pražského metra se zatím točí především kolem geologického průzkumu, papírování a výběrových řízení. I tak ale na staveništích najde fanoušek techniky množství zajímavých strojů, které upoutají již z fotografií. Pojďme si některé z… jít na článek