Nové stroje CASE skladem | AGROTEC servis s.r.o. (casece.cz)
Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

Nová těžkotonážní loď s těžkým zvedacím jeřábem Liebherr typu HLC 150000

Zveřejněno: 16. 10. 2018

Společnost Liebherr společně s norskými společnostmi OHT, Ulstein Design & Solution BV, DNV-GL a čínskou loděnicí CMHI pracuje na výrobě jedinečného plavidla určeného pro aplikace ve větrné energetice, vyřazování starých nebo výstavbě nových mořských plošin konečně pro účely velmi těžké námořní přepravy.

Vizualizace plavidla pro přepravu a výstavbu základů větrných farem

Loďařská společnost CMHI, známý výrobce mořských plošin a obrovských plavidel, se chystá ve svých docích v Haimenu postavit loď o délce 216,3 metru, určenou pro operátora těžké námořní dopravy OHT. Lodní projektová společnost Ulstein navrhla v těsné spolupráci s OHT patentovaný koncept Alfa Lift.

Nové plavidlo o středním ponoru pro společnost OHT dále nabízí ultramoderní koncepci montáže, která nejspíš změní trh s mořskými plavidly. Společnost Liebherr pak tento koncept podporuje s jeřábem HLC, který je nejnovějším v sektoru těžkých jeřábů. HLC 150 000 a uzvedne až 3 000 tun. Na základě velmi osvědčené konstrukce otočného jeřábu Liebherr s A-rámem a mřížovým výložníkem poskytuje jeřáb nejvyšší spolehlivost a flexibilitu. Jeho robustní konstrukce odolává nepřetržitým dynamickým podmínkám a pohybům mořské hladiny.

Plavidlo o nosnosti 48 000 tun dokáže během provozu pracovat, což zvyšuje stabilitu jeřábu. Výsledkem je, že HLC vyhovuje širšímu spektru různých scénářů počasí a umožňuje tak pracovat téměř kdykoliv.

Díky kombinaci velkého bezpečného pracovního zatížení a mřížového výložníku dlouhého více než 70 metrů bude jeřáb ideálním prostředkem pro přepravu a výstavbu základů větrných farem na hlubokém moři. To je dále podpořeno jeho úsporným umístěním na vrcholu lodního můstku.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Liebherr
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

TEREX Titan byl čtvrt století největším damprem na světě

Zveřejněno 12.6. Terex 33-19 „Titan“ byl prototyp třínápravového terénního dampru nejtěžší třídy. Stroj s diesel-elektrickým pohonem byl smontován v roce 1973 v Kanadě divizí Terex, spadající pod společnost General Motors. Po prvotních záměrech byl nakonec… celý příspěvek

Věžový jeřáb od AMS se 100metrovým výložníkem je na dnešní poměry raritou

Zveřejněno 10.6. Německý výrobce věžových jeřábů AMS Kranbau Arneburg představil loni v červnu odborné i široké veřejnosti nejnovější jeřáb koncepce Flat-Top se 100metrovým výložníkem – model s typovým označením AMS AK 810. Věžový jeřáb s takto dlouhým výložníkem je… celý příspěvek

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno 7.6. Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje… celý příspěvek