TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 16.10. – svátek slaví Havel

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno: 24. 6. 2025

Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše uzpůsobené pro komunální využití během celého roku.

Zcela elektrický eActros 400 vybavený rozmetadlem na 6 m3 soli, 2 640 l solanky a sněhovou radlicí.

Na venkovní ploše jsou v akci předváděny Unimogy s různými nástavbami: sekačkami, zametači, štěpkovači, sacími rameny, technikou pro zavlažování a zimní údržbu – včetně radlic, rozmetadel a sněhových fréz. Nechybí ani offroadový Unimog U 5023 s nakládacím jeřábem a navijákem pro vlastní vyproštění. Unimog je ve více než 20 variantách a má nepřeberné možnosti nasazení.

Nebude chybět ani offroadový Unimog U 5023 s nakládacím jeřábem a navijákem pro vlastní vyproštění.
Nebude chybět ani offroadový Unimog U 5023 s nakládacím jeřábem a navijákem pro vlastní vyproštění.

Unimog s nízkou ložnou výškou

Novinkou je Unimog U 219 s upraveným podvozkem a ložnou výškou pouhých 1,2 metru. Díky tomu se výrazně zjednodušuje nakládání a vykládání materiálu a vůz je proto ideální pro technické služby, městské provozy či stavební dvory. Verze s platformovým rámem pochází od Eggers Fahrzeugbau GmbH.

Unimog U 219 s upraveným podvozkem a ložnou výškou pouhých 1,2 metru je ideální pro technické služby, městské provozy či stavební dvory.
Unimog U 219 s upraveným podvozkem a ložnou výškou pouhých 1,2 metru je ideální pro technické služby, městské provozy či stavební dvory.

Nové technologie Uni-Touch a GSR: budoucnost ovládání vozidel

Systém Uni-Touch nabízí zcela přepracovanou středovou konzoli s dotykovým displejem a možností individuálního nastavení funkcí. Volitelný multifunkční joystick lze umístit na sedadlo řidiče či spolujezdce a pohybuje se společně s odpruženou částí sedadla – pro maximální ergonomii při práci.

Součástí nového systému je i tlačítko Start/Stop nahrazující klíč, nové ovladače dveří a rozšířené bezpečnostní funkce dle evropského nařízení GSR II (2019/2144) – jmenovitě Sideguard Assist, Frontguard Assist, asistenty značek, couvací kamera a hlídač tlaku v pneumatikách.

eActros i Arocs připraveny na sůl i sníh

Zcela elektrický eActros 400 byl testován v rámci zimní údržby na dálnici A9 u Münchbergu, kde během pěti měsíců najel přes 8 000 km. Automobil je vybaven rozmetadlem na 6 m3 soli, 2 640 l solanky a sněhovou radlicí značky Bucher Municipal o pracovní šířce 4,5 metru.

Dále se na Demoparku představuje Arocs 2948 s trvalým pohonem přední nápravy a řízenou zadní nápravou – ideální kombinace pro těžkou zimní techniku i náročný stavební provoz. Tento výkonný a ekologický pomocník vybavený radlicí a zásobníkem pro zimní údržbu silnic dále vyniká nízkou hlučností.

Arocs 2948 s trvalým pohonem přední nápravy a řízenou zadní nápravou.
Arocs 2948 s trvalým pohonem přední nápravy a řízenou zadní nápravou.

Zavlažování, odvoz biomasy, čištění

V letní sezóně lze vozidla osadit kontejnerovými systémy, rozstřikovači vody nebo mulčovači. Ať už potřebujete zavlažovat veřejné zelené plochy, odvážet posečenou trávu, nebo mulčovat krajnice – Unimog a eActros nabídnou flexibilitu bez kompromisů.

Mercedes-Benz se zaměřuje na obce, odpad a záchranáře

Divize Mercedes-Benz Special Trucks přebírá odpovědnost za vozidla pro komunální služby, svoz odpadu a záchranné složky – a to napříč modely Unimog, Econic, Arocs, eActros a Atego. Cílem je nabídnout zákazníkům specializovanou podporu i vývoj portfolia na míru.

 

Nové

Nová výbavová sada pro kolové nakladače Develon DL-7 pracující v segmentu zpracování odpadu a recyklace

Zveřejněno 29.9. Značka Develon představila novou aktualizovanou sadu výbavy pro populární řadu kolových nakladačů DL-7 využívaných v provozech zpracování odpadu a recyklace. Je navržena tak, aby obsluze pomáhala bezpečně pracovat v těchto náročných a nebezpečných… celý příspěvek

Kde to všechno začalo aneb Jak se zrodil první Lokotrack

Zveřejněno 27.9. Inovace často začíná jiskrou inspirace, ale k tomu, aby se tato jiskra proměnila v něco revolučního, jsou zapotřebí odvážné myšlenky a odhodlaní lidé. Příběh vzniku Lokotracku není jiný – je to vyprávění o vizi, tvrdé práci a odhodlání naslouchat… celý příspěvek

Nové trendy ve zhodnocení nejen stavebních odpadů

Zveřejněno 25.9. Technologie pro zpracování stavebních odpadů, sutí, zeminy, kompostů a dalších materiálů dnes nabízí mnoho společností. Přesto, abychom například z vybouraných cihel získali opravdu kvalitní surovinu vhodnou pro výrobu betonu, je nutné pečlivě… celý příspěvek