Smlouva v celkové hodnotě 3 miliony eur obnášela dodávku 21 rypadel – od provedení mini až po střední velikosti, pásových i kolových – s možností dodání dalších 6 strojů, včetně minirypadel a kolových nakladačů. Toto partnerství představuje pro Develon významný milník v posilování rozvoje strategických partnerství a správy klíčových zákazníků.
Společnost Amplia Infrastructures, která zaměstnává 2 000 zaměstnanců, efektivně provozuje 12 stálých stavenišť strategicky rozmístěných tak, aby zajistila údržbu italské dálniční sítě. Tato provozní centra tvoří páteř technologické infrastruktury; jsou vybavena závody na výrobu asfaltu, které jsou nezbytné pro rychlé zásahy a dodávky vysoce kvalitních materiálů.
Develon v centru klíčových dálničních staveb
Stroje Develon již pracují na velkých stavbách dálnic v Miláně, Janově, Barberino di Mugello, Florencii, Neapoli a Teramu a často se přesouvají z jednoho místa na druhé podle potřeb projektu. Mezi nejvýznamnější dodané stroje patří pásové rypadlo DX530-7, které hraje klíčovou roli při ražbě tunelu San Donato (Florencie), strategickém projektu v rámci rozšíření úseku dálnice A1 mezi Firenze Sud a Incisa Valdarno.
Stavební inženýr Alessandro Ciuffa, vedoucí pro strategické plánování a rozvoj majetku ve společnosti Amplia Infrastructures, říká: „Develon prokázal v posledních letech významný růst v oblasti výkonu, inovací a bezpečnosti – vlastností, které ji odlišují od konkurence. Z tohoto důvodu jsme se i přes předchozí zkušenosti s technikou jiných značek rozhodli svěřit jim dodávku 21 strojů – brzy jich bude 27 – včetně pásového rypadla DX530-7, které bylo nezbytné pro ražbu tunelu San Donato (Florencie). Všechny stroje, které jsou v provozu již několik měsíců, se již dostatečně osvědčily.“
Technologie a spolehlivost ve službách velkých infrastrukturních projektů
Na staveništi Firenze Sud podporují stroje Develon projekt rozšíření úseku dálnice Firenze Sud – Incisa Valdarno o 17,5 km. Projekt zahrnuje přidání třetího pruhu a přeměnu současné silnice na celkem sedm pruhů. Na podporu celého projektu byl v servisní oblasti Florencie zřízen základní tábor vybavený kancelářemi, dílnami, sklady, jídelnou, společnými prostory a ubytováním pro více než 300 pracovníků; po dokončení prací bude zařízení demontováno.
Stefano Bartolomeo, manažer pro majetek, stroje a zařízení společnosti Amplia Infrastructures v oblasti Florencie, říká: „Po celé trase pracují rypadla Develon, které se používají k výkopovým pracím, zemním pracím a srovnávání terénu. Je to naše první zkušenost s těmito stroji a již od prvních použití splnily naše očekávání ohledně výkonu. Jejich premiéra je velmi úspěšná!“
Jedním z nejsložitějších zásahů v lokalitě Firenze Sud je výstavba tunelu San Donato – impozantní stavby dlouhé 923 metrů s čelem ražby o ploše 210 m2. Na stavbě pracuje tým 90 lidí nepřetržitě 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, a její dokončení se očekává v roce 2027.
Reno Filippi, vedoucí stavby tunelu San Donato, vysvětluje: „Výkop tunelu je proces, při kterém se střídá kopání a konsolidace. Pásové rypadlo Develon DX530-7 pracuje efektivně a postupuje v úsecích dlouhých přibližně 6 metrů.“ Filippi dodává: „Jakmile je celá část zpevněna, nastupuje rypadlo DX530-7 s hydraulickým kladivem, které rozbourává vyztuženou čelní zátku vyplněnou cementovými trubkami. Jde o citlivou operaci vyžadující vysokou přesnost i značnou sílu. Po odstranění zátky pokračuje stroj DX530-7 v ražbě a přizpůsobuje se geologickým podmínkám terénu. Díky své síle a všestrannosti je zajištěn kontrolovaný postup ražby i v náročném prostředí.“
Současně se stroje Develon podílejí na přestavbě úseku dálnice Barberino di Mugello – Calenzano (25 km), kde dochází k rozšíření ze 2 na 4 pruhy ve směru na sever. V této souvislosti vyniká kolové rypadlo Develon DX210W-7, které se používá pro manipulaci s bariérami New Jersey a další klíčové operace na staveništi.
„Nové stroje Develon se ukázaly jako mimořádně účinné, pokud jde o výkon, odezvu ovládacích prvků a kvalitu hydrauliky. Kolové rypadlo DX210W-7K každý den prokazuje svou stabilitu při manipulaci s betonovými zábranami o hmotnosti až 6 030 kg.“ Model DX210W zajišťuje vysokou stabilitu při čelním zvedání a díky své konstrukci nabízí vynikající schopnosti zvedání i při práci do stran.
Pro více informací o stavebních strojích DEVELON navštivte https://eu.develon-ce.com/en/ nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.








