Dnes je 18.11. – svátek slaví Romana

Zářivě žluté barvy i ráfky kol v červeném provedení. Limitovaná série T High 1894 Edition odkazuje na počátky kamionů Renault

Zveřejněno: 23. 8. 2019

Limitovaná edice s označením 1894 čítá symbolických 125 vozidel. A proč 1894? To je rok, kdy francouzský konstruktér Marius Berliet v Lyonu navrhuje a staví svůj první jednoválcový motor a začíná tak psát historii nákladních automobilů Renault.

Limitovaná série T High 1894 Edition nese barvy a prvky odkazující na svého předchůdce

Počátky současné nákladní divize skupiny Renault jsou spjaty s rokem 1894, kdy konstruktér Marius Berliet navrhl a vyrobil jednoválcový motor, který následně osadil do svého prvního benzinového automobilu. (poznámka redakce: Bylo tomu tak ještě o 4 roky dříve, než Louis Renault vynalezl 4stupňovou převodovku a představil svůj první motorový vůz o výkonu 0,25 HP.) Francouzský výrobce Renault tak letos představenou edicí, která nese barvy a prvky značky Berliet, vzdává hold svým kořenům.

Berliet z roku 1903 (foto Krzysztof Marek Wlodarczyk, Wikimedia)
Berliet z roku 1903 (foto Krzysztof Marek Wlodarczyk, Wikimedia)

Exteriér vozidla

T High 1894 se pyšní exkluzivní barvou v odstínu půlnoční modř, zatímco některé prvky jako mřížka chladiče jsou zářivě žluté a další komponenty jako ráfky kol pak v červeném provedení. Vozidlo je dále vybaveno střešní rampou s klaksony v zářivě žlutém odstínu.

Řada grafických prvků, jako například logo „Edition 1894” na obou stranách a zadní straně kabiny, podtrhuje linie a dynamiku modelu. Na mezinápravových spoilerech je umístěné logo speciálně vytvořené pro tuto příležitost: siluety ikonických nákladních vozidel značky tvořící tvar diamantu, který představuje logo Renault Trucks, v jehož středu je umístěný motiv lokomotivy, logo značky Berliet.

Interiér vozidla

Interiér vozidla se nese ve stejném barevném odstínu: přístrojová deska a kožený volant jsou v barevné kombinaci půlnoční modrá, vnitřní strana dveří má červené a modré lemování. Červené rámování ventilátorů podtrhuje finální úpravu a harmonii interiéru vozidla. Černá kožená sedadla jsou prošitá červeným lemem, zatímco na opěrce hlavy je zlatou nití vyšité logo „Edition 1894". T High 1894 je vybaven koberečky s červeným prošíváním a zlatavě žlutými kabinovými závěsy.

Špičkové vybavení

Tato limitovaná edice vozidel nabízí špičkové vybavení pro maximální pohodlí řidiče: panoramatickou přístrojovou desku s LCD displejem „Edition 1894" a sekundárním displejem ROADPAD+ se zpětnou kamerou. T High 1894 je vybaven motorem o objemu 13 l s výkonem 520 k.

Stane-li se majitelem některého z 125 unikátních vozidel někdo z České republiky není redakci známo.

Autor: Tereza Porubová
Foto: Renault Trucks

Oborové členění

Nové

Lopaty a lžíce RENOMAG: pro těžkou práci bez kompromisů

Zveřejněno 14.11. V portfoliu RENOMAG je celá řada lopat a lžic pro nakladače a rýpadla, včetně těch do nejnáročnějších těžebních provozů. Nechybí ani zakázková výroba. Nepočítáme-li základní řadu ST, tak zákazník může volit dle náročnosti aplikace mezi třemi… jít na článek

Nakladač s hydromechanickým pohonem má nově i Komatsu. Slibuje až o 30 % efektivnější využití paliva

Zveřejněno 12.11. Japonský výrobce stavebních strojů Komatsu letos ukázal světu 24tunový kolový nakladač WA 475-10, tedy zástupce desáté generace osvědčených strojů. Nový model, který je nyní dostupný i v České republice, se může pochlubit celou řadou vylepšení a… jít na článek

Setkání s těžkou váhou v lomu Mokrá. Cat 990H & Cat 775G

Zveřejněno 4.11. Často si čtenáři píšou o článek s velkými stroji. Rádi jim v tomto vyhovíme a na mušku si rovnou vezmeme to největší, co se dá v českých lomech a pískovnách vidět. Konkrétně čelní kolový nakladač Cat 990H z roku 2010, který pracuje ve vápencovém… jít na článek