Nové stroje CASE skladem | AGROTEC servis s.r.o. (casece.cz)
Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

V Hydraulikservis I vracejí do kondice nakladač Caterpillar 972G

Zveřejněno: 26. 1. 2023

Dílny specializované servisní firmy Hydraulikservis I v Bohuňovicích na Olomoucku zažívají jednu z největších zakázek poslední doby. Unikátní přestavbu zde podstupuje čelní kolový nakladač Caterpillar 972G. Stroj, který byl vyrobený v roce 2001, byl používán při těžbě (konkrétně v depu při nakládce cihlářské hlíny) a najeto měl zhruba 15 000 motohodin. Pod rukama zkušených mechaniků Hydraulikservisu nyní podstupuje komplexní generální opravu, která zahrnuje všechny součásti stroje včetně kabiny. Oprava potrvá přibližně do února příštího roku. Po ní byl měl nakladač vyjma běžných údržeb zvládnout najet dalších 15 až 20 tisíc motohodin.

Nakladač Cat 972G před zahájením repsase v dílnách firmy Hydraulikservis I v Bohuňovicích u Olomouce

Důvodů, proč zákazník sáhne místo nákupu nového stroje k takto náročné repasi, může být několik. Někdy je to neochota vzdát se dobré, i když opotřebované mašiny. Strojníci mohou být na stroj zvyklý, i svou koncepcí může stále vyhovovat účelům, pro které byl kdysi pořízen. Druhé hledisko je finanční. Pokud se zákazník rozhodne pro takovouto repasi, je to levnější řešení, než kdyby pořídil nový stroj. Nákup nové techniky je také spojen s dlouhými čekacími lhůtami, což může být problém.

Co se týče finančního hlediska, podle Jiřího Trnky, majitele firmy Hydraulikservis I, se to odvíjí od několika faktorů. Tato konkrétní zakázka se finančně pohybuje okolo jedné třetiny z pořizovací ceny nového stroje. „Původně jsme chtěli stroj prodat, ale vzhledem k tomu, co se děje na trhu, nám finančně vycházelo lépe stroj repasovat,” říká Petr Čapek, vedoucí dopravy a mechanizace ve firmě Šilhánek a syn, a.s., která nakladač provozuje. V jejich firmě mají s touto službou zkušenosti – celkem už takto včetně tohoto nakladače nechali zrepasovat tři stroje.

Kus po kusu budou opraveny jednotlivé komponenty převodového ústrojí nakladače.
Kus po kusu budou opraveny jednotlivé komponenty převodového ústrojí nakladače.

V rámci opravy bude Cat 972G rozebrán doslova do posledního šroubu. Citlivé komponenty, jako jsou hadice, elektro-svazky nebo čidla, budou kompletně vyměněny. Repasí projde také čelní lopata. Po rozebrání komponentů následuje jejich kontrola, oprava a případně rovnou výměna. Rám nakladače je opískován (pomocí čerpadla s výkonem 2 500 l/min. a speciální strusky) a renovací projde kabina. Na další životní etapu stroje dostane obsluha novou, vzduchem odpruženou a vyhřívanou sedačku.

Stavební firma Šilhánek a syn působí na trhu stavebních prací již od roku 1990. Patří mezi nejvýznamnější firmy v Ústeckém kraji, zabývající se zemními pracemi. Široké spektrum činností zahrnuje například výstavbu inženýrských sítí, demolice objektů a budov, odbahňování rybníků, rekultivace po těžbě, příprava na výstavbu průmyslových hal a mnoho dalšího. Strojový park čítá desítky strojů, v drtivé většině značek Caterpillar a Volvo. Více informací na www.silhanek.cz.

Generální oprava podobného rozsahu je hodinářská práce se stovkami odpracovaných hodin na dílně. Jak říká Jiří Trnka, s každým komponentem si tu doslova hrají. Nutno dodat, že s podobně náročnými opravami mají v Hydraulikservis I dlouholeté zkušenosti, které jsou zárukou vysoké kvality provedeného díla. Průběh generální opravy je snímán na časosběrnou kameru a samozřejmostí je i podrobný report, který zákazník ke stroji na konci dostane. Průběh oprav lze sledovat na Facebook stránkách Hydraulikservisu. Více informací na www.hs1.cz.

Autor: Jan Rybář
Foto: Jan Rybář
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

TEREX Titan byl čtvrt století největším damprem na světě

Zveřejněno 12.6. Terex 33-19 „Titan“ byl prototyp třínápravového terénního dampru nejtěžší třídy. Stroj s diesel-elektrickým pohonem byl smontován v roce 1973 v Kanadě divizí Terex, spadající pod společnost General Motors. Po prvotních záměrech byl nakonec… celý příspěvek

Věžový jeřáb od AMS se 100metrovým výložníkem je na dnešní poměry raritou

Zveřejněno 10.6. Německý výrobce věžových jeřábů AMS Kranbau Arneburg představil loni v červnu odborné i široké veřejnosti nejnovější jeřáb koncepce Flat-Top se 100metrovým výložníkem – model s typovým označením AMS AK 810. Věžový jeřáb s takto dlouhým výložníkem je… celý příspěvek

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno 7.6. Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje… celý příspěvek