e-shop RENOMAG
Dnes je 10.12. – svátek slaví Julie

Testovali jsme Renault T520 MAXISPACE na D1

Zveřejněno: 3. 1. 2018

V říjnu jsem byla pozvána na testovací jízdu s vozidlem Renault T520 MAXISPACE. Nabídku jsem ráda přijala a se zkušeným mezinárodním řidičem panem Gaëtanem Fonsatti z Lyonu, který modely Renault Trucks předvádí po celém světě více než 20 let, vyrazila na 200 km dlouhou trasu po D1. Zážitky z jízdy a některé postřehy očima pasažéra v článku.

Na D1 jsme vyrazili z centrály značky Renault Trucks v Čestlicích. Hned při pohodlném vstupu do kabiny mi bylo jasné, že název MAXISPACE (maximální prostor) není náhodný.

Kabina a její vybavení

Kabina je úžasně prostorná a vychytaná do všech možných detailů. Začnu u sedadla, kde řidič tráví nejvíce času. Jeho sedadlo je pneumatické a s vestavěným pásem, vyhřívané, větrané proti pocení, nástavec sedáku je regulovatelný.

Také sedadlo spolujezdce je komfortní. Nese název „Easy Access”, má rovněž dvě loketní opěrky, snímatelnou podpěru šíje a je otočně o 120°.Volant je kožený, lehce nastavitelný.

Mezi oběma sedadly je dostatek místa pro stůl. V kabině je prostorné horní lůžko Ultimate, přestavitelné na úložný prostor se žebříkem a síťkou na zavazadla. Kolem celé kabiny je možné roztáhnout závěsy s reflexním povrchem, takže do kabiny není vidět a navíc reflexní povrch zabraňuje sálání (tepla, chladu z venku do kabiny). Řidič zde má v centrálním úložném prostoru pod lavicí 40l chladničku. Nechybí sada talířů a příbory (na talířích s logem Renault Trucks).

Pod sedadlem řidiče je přívod vzduchu a vzduchová pistole.

Palubní deska je přehledná, příjemně osvětlená. Nechybí navigační systém. Zkrátka pro řidiče, který ve vozidle tráví desítky hodin, je kabina vybavená tak, že v ní má svůj malý dům.

Jízda

Výhled z kabiny, přestože jsme vyjížděli za deštivého počasí, byl výborný. Zajišťovalo ji nejen automatické stírání oken s dešťovým snímačem, ale také velké čelní sklo s minimálními sloupky. Velmi příjemná a praktická byla dvě zrcadla po obou stranách, která umožňují maximální přehled po obou stranách vozidla a za ním. Užitečný je elektronický omezovač rychlosti (nastaven je na 90 km/hod). Nechybí adaptivní tempomat, motorová brzda, automatické rozsvěcení světel.

Velmi užitečné je funkce, která hlídá bezpečnou vzdálenost mezi vozem – překážkou před sebou (vypočítává ji z rychlosti vozidla jedoucího před ním). Začne-li tedy vozidlo před ním neočekávaně brzdit, vždy je dostatek času vůz jej zastavit. Tím se stává jízda bezpečnou, plynulou a pozitivně se tím ovlivňuje také spotřeba pohonných hmot. Navíc je spotřeba kontrolována a optimalizována i pomocí vyhodnocování terénu, prostřednictvím systému Optivision (těsně před dosažením kopce ubere plyn a vozidlo dojíždí vrchol kopce setrvačností).

D1 a časté autonehody

I my jsme tentokrát byli svědky autonehody na D1. Tedy spíše již odklízení zbytků po ní. Stala se v protisměru, takže když jsme z Čestlic vyjížděli, my jeli bez problémů. V opačném směru však stála několikakilometrová kolona. Když jsme se vraceli, kolona tu již nebyla. Podél dálnice stálo nejméně 100 kamiónů (dokonce i na odbočovacích pruzích, takže lehle mohlo dojít k dalším nehodám). Proč? Jejich řidiči zkrátka nemohli dojet na nejbližší odpočívadlo, neboť se v koloně zdrželi, vyčerpali 8 hodin na cestě a museli, dle nařízení EU, které platí v celé Evropě, zastavit právě na tom místě, kde jim čas uplynul.

Závěr

Osobně jsem byla z vlastností vozidla nadšená. Jízda je plynulá, tichá, pohodlná. Nepřeberné množství pomocníků téměř vše zajišťuje a kontroluje, aby byla u vždy bezpečná. Jen z jedné věci bych měla obavu. Pokud bych vozidlo řídila sama, měla bych pravděpodobně zakrátko takový pocit bezpečí, že bych si mohla připadat jako v křesle u televize, kde mohu v klidu usnout. Naštěstí to však na D1 opravdu nejde, takže alespoň za něco můžeme být při jízdě po ní vděční.

Jak jsem již na začátku podotkla, rozhodně nešlo o přesný technický popis modelu, ale opravdu jen o postřehy. Pamatovali jsme však i na ty z vás, kteří se budete chtít o samotném vozidle dozvědět více. Všechny dostupné informace o něm naleznete na webových stránkách www.stavebni-technika.cz. Umístěny budou pod stejnojmenným článkem v pdf verzi (personifikovaná specifikace Renault Trucks T HIGH 520 T4×2 E6 MAXISPACE). Další možností je nahlédnout na www.renault-trucks.cz a přímo se obrátit na nejbližšího obchodního prodejce.

Autor: Mgr. Helena Hejhálková
Foto: Helena Hejhálková
 

Nové

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek

Cummins je vám stále k dispozici. Síť Karola Walczaka udržuje průmysl v regionu SEE v chodu

Zveřejněno 28.11. Společnost Cummins je celosvětově známá kvalitou a odolností svých motorů – mnohé z nich zůstávají v provozu i po desítkách let. Stejně jako u každého mechanického zařízení je pro jejich životnost klíčová pravidelná údržba, dodržování servisních… celý příspěvek