Dnes je 17.6. – svátek slaví Adolf

Stereo nakladače Liebherr. Všestranní pomocníci v zimním období

Zveřejněno: 1. 12. 2018

Stereo nakladače Liebherr mají vynikající pověst v obcích a u provozovatelů komunálních služeb. Díky celé řadě vyspělých konstrukčních řešení se výborně hodí pro náročnou zimní údržbu nejen na komunikacích.Oba stereo nakladače® Liebherr L 514 a L 518, které byly nedávno uvedeny na trh, tuto pověst věrně dokládají.

Osvědčené stereo řízení, spočívající v kombinaci kloubového řízení a řízené zadní nápravy, se výborně hodí pro zimní údržbu

Zvládnout věčný boj proti ledu a sněhu pomáhá nakladačům inovovaná Z-kinematika. Nakladač tak má ještě vyšší vylamovací sílu a lepší faktor plnění lopaty. Výhodou těchto strojů pro zimní údržbu a „komunál” obecně je také jejich univerzálnost; připojit lze jednoduše širokou škálu příslušenství.

Hospodárnost a lepší manévrovatelnost ve stísněných podmínkách

V provedení „Speeder” dosahují nové modely maximální rychlosti 40 km/h. Díky této vlastnosti a dalším vylepšením představují stereo nakladače Liebherr hospodárnou alternativu k běžným sněhovým pluhům. Využití univerzálních kolových nakladačů pro zimní údržbu minimalizuje prostoje strojů v zimě, čímž se zvyšuje produktivita stroje a s tím spojená návratnost investice.

Další řešení, které se výborně hodí pro zimní údržbu, je osvědčené stereo řízení, spočívající v kombinaci kloubového řízení a řízené zadní nápravy. Stereo řízení zlepšuje schopnost stroje manévrovat ve stísněných podmínkách, což obsluha jistě ocení například v situacích, kdy sněhové závěje blokují dopravu na silnicích a chodnících. Výborně se hodí také pro úklid sněhu či ledu ze dvorů, těsných parkovišť a v obytných zónách.

A řada dalších předností

V rámci zákonné povinnosti úklidu sněhu a posypu jsou výkonné stroje na zimní údržbu pro obce a provozovatelé komunálních služeb nezbytné. Stereo nakladače značky Liebherr tyto vysoké nároky splňují díky osvědčenému a silnému hydrostatickému pohonu, který umožňuje plynulé zrychlení bez přerušení tažné síly a bez znatelného řazení. Tlumení ve středovém kloubu přispívá k vysokému komfortu a bezpečnosti.

Na přání zákazníka nabízí Liebherr nové stereo nakladače® L 514 a L 518 v provedení „Speeder”, které splňují emisní stupeň IV/Tier 4f. Stroje v tomto provedení dosahují maximální rychlosti 40 km/h. Obce a komunální služby tak mohou efektivně provádět rychlý a spolehlivý zimní úklid i na delších úsecích údržby. Nové nakladače Liebherr jsou robustnější, než byly kdykoli před tím: zesíleny jsou nápravy a automatické samosvorné diferenciály, které umožňují dosahovat vysoké trakce i na sněhu a ledu. Ke stabilitě při jízdě přispívají dále sněhové řetězy. Velkým plusem v oblasti bezpečnosti je již zmiňované stereo řízení: kombinace středového kloubu a řízené zadní nápravy umožňuje snížit úhel natočení kloubu stereo nakladače® z obvyklých 40 ° na 30 °. Výsledkem je nejen lepší stabilita a ochrana proti překlopení, ale i vyšší překlopná síla.

Stereo nakladače Liebherr představují hospodárnou alternativu k běžným sněhovým pluhům. V provedení „Speeder“ dosahují maximální rychlosti 40 km/h
Stereo nakladače Liebherr představují hospodárnou alternativu k běžným sněhovým pluhům. V provedení „Speeder“ dosahují maximální rychlosti 40 km/h

Mimořádná flexibilita

V zimě závisí volba správného pracovního nářadí na počasí a na místních podmínkách. Obce a provozovatelé komunálních služeb při zimní údržbě nejčastěji využívají stereo nakladače Liebherr vybavené lopatou na lehké materiály, sněhovými řetězy a posypovým zařízením na zádi. S tímto vybavením jsou obratné stroje mimořádně flexibilní. Lopata na lehké materiály je vhodná pro jednoduchý úklid a nakládání sněhu na nákladní automobily. Stereo nakladače® s hydraulicky ovládanou sněhovou radlicí zvládají úklid uježděného sněhu ze silnic a cest. Pomocí zametacího stroje odstraní malé množství kyprého prachového sněhu. Naproti tomu větší množství sněhu lze zdolat pomocí sněhové frézy. Vysokou produktivitu i s různými typy příslušenství dosahují nové modely L 514 a L 518 díky zmíněné Z-kinematice a výkonnému hydraulickému systému. K všestrannosti nakladačů přispívají také nové hydraulické rychlospojky pro snadnou a rychlou výměnu pracovního nářadí, což se obzvlášť hodí při provádění zimní údržby.

Bezpečnost stroje a komfort pro obsluhu

V zimě je kromě výkonnosti důležitý zejména komfort a bezpečnost stroje. Pro vyšší bezpečnost provozu lze nové stereo nakladače® L 514 a L 518 dovybavit celou řadou volitelných prvků výbavy na přání zákazníka. Pro zimní období jsou vhodná zejména vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo výkonné LED světlomety. V zimních měsících ocení obsluha také nezávislé topení nebo elektrický předehřev chladicí kapaliny. Pro lepší oběh vzduchu může obsluha stroje otevřít větrací okno o 180 °. Intuitivní a přesné ovládání stereo nakladače® L 514 a L 518 pomocí joysticku, integrovaného do odpružené sedačky, je velmi praktické. Také ovládání ostatních hydraulických okruhů, které jsou zapotřebí například při použití sněhové frézy, lze snadno ovládat minijoystickem na joystickovém ovladači Liebherr. Tyto a další detaily zvyšují komfort a tedy i produktivitu zimní údržby.

Více informací o nových nakladačích Liebherr a dostupném příslušenství pro zimní údržbu vám rádi podají specialisté firmy LIEBHERR-STAVEBNÍ STROJE CZ.

¹ Zpracováno z podkladů dodaných společností LIEBHERR-STAVEBNÍ STROJE CZ s.r.o.

Autor: Jan Rybář ¹)
Foto: Archiv firmy Liebherr

Oborové členění

Nové

Licenční výroba, speciály v závodě 500 mil Indianopolis i jednotky pro těžké stroje. Motory Cummins slaví 100 let

Zveřejněno 8.6. Letos slaví stoleté výročí tradiční světový výrobce motorů Cummins. Vše začalo v roce 1919 zahájením licenční produkce, kdy bylo vyrobeno 28 motorů HVID. Následovaly pohonné jednotky vlastní výroby určené pro průmyslová zařízení, nákladní automobily… jít na článek

Pohled do zákulisí. Kloubový dampr skládá maturitu

Zveřejněno 5.6. Naše redakce získala exkluzivní fotoreportáž, mapující proces schválení kloubového dampru pro provoz na pozemních komunikacích. Fotografie a informace o tom, jak takové schvalování probíhá, nám dodala Státní zkušebna strojů a.s., které tímto za… jít na článek

Nový Actros konečně v praxi. Velký krok na cestě k autonomní jízdě

Zveřejněno 1.6. Nový Mercedes-Benz Actros sice nedostal ani nový podvozek, motor či převodovku, zato elektronické systémy nové jsou. Jak fungují? To jsme zjišťovali na zkušebních jízdách v Katalánsku a zde přinášíme postřehy. Jezdilo se při tom na dálnicích i na… jít na článek