Prodej náhradních dílů, použitých stavebních strojů a příslušenství | STAVTECH CZ
Dnes je 27.9. – svátek slaví Jonáš

Stavební vozidla MAN. Od dodávek TGE až po nejvýkonnější tahače TGX

Zveřejněno: 14. 1. 2020

Značka MAN je synonymem pro nákladní vozidla s vysokou přidanou hodnotou, jež poskytují zákazníkům efektivní řešení jejich dopravní problematiky. Jedním z významných segmentů, kterému se v mnichovské automobilce věnují, je stavební průmysl.

MAN TGS 40.440 na Sibiři (foto Art Konovalov, Shutterstock)

Nabídka nákladních a užitkových vozidel MAN vhodných pro stavební provoz zahrnuje velmi širokou řadu automobilů a podvozků s celkovou hmotností od 3,5 t do 44 t. Od dodávkových vozidel modelové řady MAN TGE až po nejvýkonnější tahače či sólo vozidla řady MAN TGX. Standardní nabídku doplňují speciální řešení, která mohou nabídnout tahače silničních souprav s celkovou hmotností až 250 t.

Od dodávek po těžká nákladní

Modelová řada vozidel MAN TGE nabízí jak dodávky s nákladovým prostorem až 18,4 m3, tak vozidla se sklopnou nástavbou či podvozky k dostavbě specializovanými nástavbami. Možnost výběru pohonu 4×2 nebo 4×4 a dvoulitrový motor o maximálním výkonu 75 kW až 130 kW jsou zárukou efektivního provozu. Modelová řada MAN TGL a TGM disponuje nabídkou nákladních vozidel s celkovou hmotností od 7,5 t do 18 t. V případě vozidel řady TGM je možno profitovat z řešení pohonu 4×4 a celé řady konstrukčních opatření vhodných pro stavební vozidla. Modelové řady MAN TGS a TGX jsou vrcholem sofistikované nabídky co se týká celkové hmotnosti, která dosahuje až 44 t. Kromě jiných konstrukčních řešení je zde uplatněn například systém hydrostatického pohonu kol přední nápravy MAN HydroDrive, který nabízí výhody plněpohonného vozidla v kombinaci s hmotností vozidla s pohonem 4×2.

MAN TGE 3.140 při předvádění v ČR (foto Helena Hejhálková)
MAN TGE 3.140 při předvádění v ČR (foto Helena Hejhálková)

Hmotnost, hlavně ta užitková, je jedním z kritérií výběru nejen stavebních vozidel. V tomto ohledu je velmi zajímavá nabídka letošní novinky v podobě vznětového motoru MAN D15 s maximálním výkonem až 294 kW. Nový motor se zdvihovým objemem devět litrů nahrazuje původní motor MAN D20, ale s obrovskou hmotností úsporou, je o celých 230 kg lehčí. Rozvážková vozidla, tahače sil a cisteren, domíchávače betonových směsí či stavební tahače, to je jen zlomek aplikací vozidel MAN, jejichž majitelé a provozovatelé mohou z nižší hmotnostni nového motoru výrazně profitovat

Konstrukčními změnami prošly i další šestiválcové motory MAN D26 nabízející vysoce efektivní provoz. Pochopitelně všechna vozidla a jejich motory v nabídce MAN splňují nejpřísnější emisní normy a jsou výrazně příznivá v koeficientu TCO a provozních nákladech.

MAN TGX 26.480 na dálnici u Frankfurtu (foto Philip Lange, Shutterstock)
MAN TGX 26.480 na dálnici u Frankfurtu (foto Philip Lange, Shutterstock)

Spokojení zákazníci

Stavební vozidla MAN využívá v České republice celá řada zákazníků se specifickými požadavky na jejich provoz a vlastnosti. Pelhřimovská společnost SILNICE HEJDA s.r.o. provozuje stavební vozidla MAN TGM 6×4 a TGS 8×4 se sklopnými THERMO nástavbami. Unikátní izolované sklopné nástavby jsou nezbytné pro převoz tzv. obalovaných směsí, z nichž jsou vyráběny povrchy silnic. Třínápravová těžká vozidla MAN TGS 6×4 vybavená hydraulickou rukou slouží na stavebních zakázkách společnosti HOCHTIEF CZ a.s. Ryze česká developerská společnost Outulný, a.s. má ve svém vozovém parku celou řadu těžkých stavebních vozidel MAN TGS 8×4 s telemetrickými službami, u nichž si považuje především hmotnostní výhody a ceny včetně příznivého koeficientu TCO.

Kolem stavebních vozidel MAN, jako klíčového produktu, je vystavěn celý systém služeb založených na sběru a sdílení telemetrických informací. Vše má za úkol maximálně zjednodušit práci nejen řidiče vozidla, ale též dispečera a provozovatele. MAN je vždy na straně technického vývoje a zákaznických požadavků. Spokojenost zákazníků je náš primární cíl.

Autor: Jana Machourková
Foto: viz popisky
 

Nové

Doosan uvádí na trh nové kolové nakladače DL220-7 a DL250-7

Zveřejněno 25.9. Společnost Doosan Infracore Europe představila nové kolové nakladače DL220-7 a DL250-7. Modely jsou dalšími přírůstky do oceňované řady kolových nakladačů „DL-7“ a navazují na uvedení sedmi větších strojů DL-7 koncem loňského roku. celý příspěvek

Věrnost jedné značce se vyplácí. Firma spoléhá na osvědčené japonské stroje

Zveřejněno 20.9. Do redakce jsme dostali tip na zajímavou stavební firmu, která svou flotilu strojů poskládala téměř výhradně z červeno-bílých Japonců Takeuchi od VLW. Jak se umí na stavbě otáčet, jak je s nimi obsluha spokojená a které vychytávky tyto mašiny mají,… celý příspěvek

Jejich barvu předurčil starý Wartburg. Zelené stroje Cat zamířily do firmy z Kostelce nad Labem

Zveřejněno 16.9. Čtyři nové stroje vyvedené v netradičním barevném provedení budou určeny především pro práce spojené s pokládkou dlažby. Kromě vzhledu však zaujmou i nadstandardní výbavou, jako je třeba 3D nivelace nebo centrální mazání. celý příspěvek