Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 7.10. – svátek slaví Justýna

Stavební vozidla MAN. Od dodávek TGE až po nejvýkonnější tahače TGX

Zveřejněno: 14. 1. 2020

Značka MAN je synonymem pro nákladní vozidla s vysokou přidanou hodnotou, jež poskytují zákazníkům efektivní řešení jejich dopravní problematiky. Jedním z významných segmentů, kterému se v mnichovské automobilce věnují, je stavební průmysl.

MAN TGS 40.440 na Sibiři (foto Art Konovalov, Shutterstock)

Nabídka nákladních a užitkových vozidel MAN vhodných pro stavební provoz zahrnuje velmi širokou řadu automobilů a podvozků s celkovou hmotností od 3,5 t do 44 t. Od dodávkových vozidel modelové řady MAN TGE až po nejvýkonnější tahače či sólo vozidla řady MAN TGX. Standardní nabídku doplňují speciální řešení, která mohou nabídnout tahače silničních souprav s celkovou hmotností až 250 t.

Od dodávek po těžká nákladní

Modelová řada vozidel MAN TGE nabízí jak dodávky s nákladovým prostorem až 18,4 m3, tak vozidla se sklopnou nástavbou či podvozky k dostavbě specializovanými nástavbami. Možnost výběru pohonu 4×2 nebo 4×4 a dvoulitrový motor o maximálním výkonu 75 kW až 130 kW jsou zárukou efektivního provozu. Modelová řada MAN TGL a TGM disponuje nabídkou nákladních vozidel s celkovou hmotností od 7,5 t do 18 t. V případě vozidel řady TGM je možno profitovat z řešení pohonu 4×4 a celé řady konstrukčních opatření vhodných pro stavební vozidla. Modelové řady MAN TGS a TGX jsou vrcholem sofistikované nabídky co se týká celkové hmotnosti, která dosahuje až 44 t. Kromě jiných konstrukčních řešení je zde uplatněn například systém hydrostatického pohonu kol přední nápravy MAN HydroDrive, který nabízí výhody plněpohonného vozidla v kombinaci s hmotností vozidla s pohonem 4×2.

MAN TGE 3.140 při předvádění v ČR (foto Helena Hejhálková)
MAN TGE 3.140 při předvádění v ČR (foto Helena Hejhálková)

Hmotnost, hlavně ta užitková, je jedním z kritérií výběru nejen stavebních vozidel. V tomto ohledu je velmi zajímavá nabídka letošní novinky v podobě vznětového motoru MAN D15 s maximálním výkonem až 294 kW. Nový motor se zdvihovým objemem devět litrů nahrazuje původní motor MAN D20, ale s obrovskou hmotností úsporou, je o celých 230 kg lehčí. Rozvážková vozidla, tahače sil a cisteren, domíchávače betonových směsí či stavební tahače, to je jen zlomek aplikací vozidel MAN, jejichž majitelé a provozovatelé mohou z nižší hmotnostni nového motoru výrazně profitovat

Konstrukčními změnami prošly i další šestiválcové motory MAN D26 nabízející vysoce efektivní provoz. Pochopitelně všechna vozidla a jejich motory v nabídce MAN splňují nejpřísnější emisní normy a jsou výrazně příznivá v koeficientu TCO a provozních nákladech.

MAN TGX 26.480 na dálnici u Frankfurtu (foto Philip Lange, Shutterstock)
MAN TGX 26.480 na dálnici u Frankfurtu (foto Philip Lange, Shutterstock)

Spokojení zákazníci

Stavební vozidla MAN využívá v České republice celá řada zákazníků se specifickými požadavky na jejich provoz a vlastnosti. Pelhřimovská společnost SILNICE HEJDA s.r.o. provozuje stavební vozidla MAN TGM 6×4 a TGS 8×4 se sklopnými THERMO nástavbami. Unikátní izolované sklopné nástavby jsou nezbytné pro převoz tzv. obalovaných směsí, z nichž jsou vyráběny povrchy silnic. Třínápravová těžká vozidla MAN TGS 6×4 vybavená hydraulickou rukou slouží na stavebních zakázkách společnosti HOCHTIEF CZ a.s. Ryze česká developerská společnost Outulný, a.s. má ve svém vozovém parku celou řadu těžkých stavebních vozidel MAN TGS 8×4 s telemetrickými službami, u nichž si považuje především hmotnostní výhody a ceny včetně příznivého koeficientu TCO.

Kolem stavebních vozidel MAN, jako klíčového produktu, je vystavěn celý systém služeb založených na sběru a sdílení telemetrických informací. Vše má za úkol maximálně zjednodušit práci nejen řidiče vozidla, ale též dispečera a provozovatele. MAN je vždy na straně technického vývoje a zákaznických požadavků. Spokojenost zákazníků je náš primární cíl.

Autor: Jana Machourková
Foto: viz popisky
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek