TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 25.10. – svátek slaví Beáta

Speciální přepravník na trubky

Zveřejněno: 17. 12. 2015

TATRA TRUCKS a.s. vedle standardní výroby verzí řady Phoenix a civilním sektorem poněkud opomíjené řady T 810 průběžné dodává zákazníkům i speciální podvozky. V druhé polovině roku 2015 tak mj. vyexpedovala další unikátní provedení vozidla, vyrobeného dle velmi specifických požadavků německého zákazníka. Jedná se o modifikované provedení řady TATRA FORCE – typ 790R74 12×6.2 – určené pro převoz až 18metrových trub uvnitř německého výrobního závodu.

Základními požadavky zákazníka byla nízká výška celého vozidla, dobrá manévrovatelnost, nosnost minimálně 45 tun a maximální rychlost 25 km/h.

Funkce a výbava

Vozidlo je poháněno standardním vzduchem chlazeným motorem TATRA T3C-928.90 Euro 3 o výkonu 300 kW/2 100 Nm (vozidlo nebude provozováno na veřejných komunikacích) v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison a jednostupňovým přídavným převodem TATRA. Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má 1., 2., 5. a 6. nápravu řiditelnou – zadní dvě tradičně pomocí elektro-hydraulického systému firmy VSE. Poháněny jsou 1., 3. a 4. náprava. Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun. Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2×13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem. Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední dvojnápravě jsou pak pneumatiky 13 R22,5 ve dvojmontáži.

S ohledem na určení vozidla byla použita kabina řady TATRA FORCE v krátkém provedení, která je montována ve snížené poloze. Kabina je nesklopná, protože motor je uložen až za ní, ve standardní poloze pro vozidla řady TATRA FORCE. Kabina je dvoumístná s nezávislým topením a klimatizací.

Technické parametry

TATRA FORCE v tomto zákaznickém provedení má rozvor 2150 + 2600 + 1450 +1500 + 1650 mm a celkovou délku 13 700 mm, šířku 2550 mm a výšku 2035 mm. Obrysový průměr zatáčení činí 25 metrů, stopový pak 22,5 metru. Hmotnost podvozku činí 15 720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost je 66 tun.

Německý dealer vozů TATRA nainstaluje na rám vozidla speciální držáky na převoz trub a předá jej konečnému zákazníkovi.

Mimochodem, vrátíme-li se do historie Tatry, pak v řadě vojenských speciálů najdeme i podvozky T 815-6MWR8T 12×12.1R v délce 14 030 mm nebo u civilních řad podvozek pro autojeřáb Tatra T 815-2PJ 12×8.1 v délce 12 817 mm. A nemýlím-li se, pak právě na jeřábovém podvozku byl již v osmdesátých letech postaven také speciál na přepravu trub, který pracoval na plynovodu v tehdejším Sovětském svazu, kde se v Tvrdém terénu plně osvědčil a na rozdíl od konkurence „přežil” i zimu.

Autor: Mgr. Jiří Krenar
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Nová výbavová sada pro kolové nakladače Develon DL-7 pracující v segmentu zpracování odpadu a recyklace

Zveřejněno 29.9. Značka Develon představila novou aktualizovanou sadu výbavy pro populární řadu kolových nakladačů DL-7 využívaných v provozech zpracování odpadu a recyklace. Je navržena tak, aby obsluze pomáhala bezpečně pracovat v těchto náročných a nebezpečných… celý příspěvek

Kde to všechno začalo aneb Jak se zrodil první Lokotrack

Zveřejněno 27.9. Inovace často začíná jiskrou inspirace, ale k tomu, aby se tato jiskra proměnila v něco revolučního, jsou zapotřebí odvážné myšlenky a odhodlaní lidé. Příběh vzniku Lokotracku není jiný – je to vyprávění o vizi, tvrdé práci a odhodlání naslouchat… celý příspěvek

Nové trendy ve zhodnocení nejen stavebních odpadů

Zveřejněno 25.9. Technologie pro zpracování stavebních odpadů, sutí, zeminy, kompostů a dalších materiálů dnes nabízí mnoho společností. Přesto, abychom například z vybouraných cihel získali opravdu kvalitní surovinu vhodnou pro výrobu betonu, je nutné pečlivě… celý příspěvek