Základními požadavky zákazníka byla nízká výška celého vozidla, dobrá manévrovatelnost, nosnost minimálně 45 tun a maximální rychlost 25 km/h.
Funkce a výbava
Vozidlo je poháněno standardním vzduchem chlazeným motorem TATRA T3C-928.90 Euro 3 o výkonu 300 kW/2 100 Nm (vozidlo nebude provozováno na veřejných komunikacích) v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison a jednostupňovým přídavným převodem TATRA. Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má 1., 2., 5. a 6. nápravu řiditelnou – zadní dvě tradičně pomocí elektro-hydraulického systému firmy VSE. Poháněny jsou 1., 3. a 4. náprava. Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun. Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2×13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem. Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední dvojnápravě jsou pak pneumatiky 13 R22,5 ve dvojmontáži.
S ohledem na určení vozidla byla použita kabina řady TATRA FORCE v krátkém provedení, která je montována ve snížené poloze. Kabina je nesklopná, protože motor je uložen až za ní, ve standardní poloze pro vozidla řady TATRA FORCE. Kabina je dvoumístná s nezávislým topením a klimatizací.
Technické parametry
TATRA FORCE v tomto zákaznickém provedení má rozvor 2150 + 2600 + 1450 +1500 + 1650 mm a celkovou délku 13 700 mm, šířku 2550 mm a výšku 2035 mm. Obrysový průměr zatáčení činí 25 metrů, stopový pak 22,5 metru. Hmotnost podvozku činí 15 720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost je 66 tun.
Německý dealer vozů TATRA nainstaluje na rám vozidla speciální držáky na převoz trub a předá jej konečnému zákazníkovi.
Mimochodem, vrátíme-li se do historie Tatry, pak v řadě vojenských speciálů najdeme i podvozky T 815-6MWR8T 12×12.1R v délce 14 030 mm nebo u civilních řad podvozek pro autojeřáb Tatra T 815-2PJ 12×8.1 v délce 12 817 mm. A nemýlím-li se, pak právě na jeřábovém podvozku byl již v osmdesátých letech postaven také speciál na přepravu trub, který pracoval na plynovodu v tehdejším Sovětském svazu, kde se v Tvrdém terénu plně osvědčil a na rozdíl od konkurence „přežil” i zimu.