TRIGA - vývoj a výroba přídavných zařízení  pro stavební, těžební a zemědělské stroje
Dnes je 26.5. – svátek slaví Filip

Silný fešák je tu. Pásové rýpadlo Hidromek LC 310 nové generace H4 dorazilo do Česka

Zveřejněno: 30. 3. 2020

Dvaatřicetitunové pásové rýpadlo LC310, které v těchto dnech dorazilo do České republiky, je žhavou novinkou tureckého výrobce stavebních strojů Hidromek. Nový bagr LC310 pokračuje ve šlépějích svých úspěšných modelových předchůdců. Podle prvních informací od výrobce bylo zapracováno zejména na hydraulickém systému.

První pásové rýpadlo Hidromek LC310 H4 v České republice
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Nová LC310 má Heavy-Duty lžíci o objemu 1,6 m3 (na čepy) a dvoucestnou hydrauliku (jeden okruh pro rotaci, druhý pracovní). Jak už je u Hidromeku zvykem, nechybí bohatá výbava, která v tomto případě zahrnuje například vzduchem odpruženou a vyhřívanou sedačku, bezpečnostní ventily výložníku a ramene, smartlink, autorádio, zadní kameru nebo klimatizaci. V souvislosti s nedávným uvedením značky na tuzemský trh stroj láká na velmi výhodnou cenu a také záruku na 3 roky / 4 000 mth (podle toho, co nastane dříve). Nyní si ale pojďme tuto novinku více představit.

Výkonná hydraulika pro rychlejší pracovní cykly

Nový bagr LC310 pokračuje ve šlépějích svých úspěšných modelových předchůdců, ale v celé řadě parametrů nabídne ještě lepší hodnoty. Podle prvních informací od výrobce bylo zapracováno zejména na hydraulickém systému. Pro lepší distribuci hydraulického výkonu byl změněn průměr pístnic, hydraulických válců i hadic; dvojice axiálních pístových čerpadel Kawasaki s maximálním hydraulickým průtokem 2 × 259 l/min. pracují nezávisle na sobě a zajišťují maximální plynulost a rychlost prováděné práce. Dynamiku propůjčuje stroji elektronicky řízený motor ISUZU-AQ-6HK1X, kterého předchází pověst spolehlivého „držáku”. Vodou chlazený přeplňovaný šestiválec s přímým vstřikováním dodává velice slušný výkon 161 kW při 1800 ot./min.; hranice točivého momentu se posunula dokonce na 940 Nm při 1500 ot./min.

Konstruktéři dále věnovali zvýšenou pozornost elektronice stroje. LC310 je vybaven novým informačním systémem: prostřednictvím čidel dochází ke sledování a vyhodnocování nejrůznějších provozních ukazatelů, které se pak strojníkovi zobrazují na LCD monitoru s kontrastním podsvícením. Elektronické komponenty jsou přitom velice jednoduché, spolehlivé a nevyžadují téměř žádnou údržbu.

HİDROMEK Smartlink

Pásové rýpadlo LC310 je vybaveno systémem Hidromek Smartlink, který komunikuje se sítí GSM a má v sobě GPS sledovací systém, pomocí kterého jsou sbírána a vyhodnocována data jako je doba používání, zeměpisná poloha, spotřeba paliva, doba údržby a také chybové kódy. Zákazník má všechna tato data k dispozici on-line, což mu umožňuje například lépe a rychleji reagovat na dané potřeby.

Kabina nebo kancelář burzovního makléře...?

Velice zdařilá, ostatně tak jak je u Hidromeku zvykem, je kabina. Skvěle zvládnutý design všech ovládacích prvků, efektní podsvícení, pohodlná, široce stavitelná a vyhřívaná sedačka, bezpočet odkládacích schránek – to je jen krátký výčet toho, co na strojníka uvnitř stroje čeká. Dveře kabiny jsou dostatečně velké, aby umožnily obsluze snadný přístup do kabiny, která poskytuje dostatek volného prostoru. Otvírací čelní sklo je navrženo tak, aby operátorovi poskytovalo dokonalý úhel výhledu. Je možné otevřít čelní sklo jeho posunutím směrem ke střeše a čelnímu sklu. Zadní okno může být sejmuto a umístěno pod sedadlem řidiče. Mezi další funkce zvyšující pohodlí obsluhy patří ergonomické sedadlo a přední konzola. Standardní sedadlo řidiče může být nastaveno v 9 různých polohách a je navrženo tak, aby umožnilo obsluze pracovat bez únavy a pohodlně s vysokým výkonem po dlouhé hodiny. Kromě toho se konzola joysticku a sedadlo mohou pohybovat nezávisle, což umožňuje obsluze upravit nejvhodnější polohu pro jeho strukturu těla. Sedadlo je vybaveno bezpečnostním pásem pro bezpečnost obsluhy. Kabina je odpružena pomocí šesti viskózních úchytů a díky tomu perfektně čelí vibracím a hluku. Součástí standardního vybavení je také výkonná klimatizace.

Pro lepší obsluhu jsou na stroji červeně indikována důležitá servisní místa, červeně lakována jsou také madla včetně těch dveřních. Co se týče bezpečnosti, výrobce instaloval přední rampu s výkonnými LED světlomety pro práci v noci, ale také boční a zadní kameru s HD obrazem, která pomáhá eliminovat mrtvé úhly a zlepšuje viditelnost kolem celého stroje.

Základní technické parametry pásového rýpadla Hidromek LC310 (H4)
Základní technické parametry pásového rýpadla Hidromek LC310 (H4)

O společnosti Hidromek

Počátky značky Hidromek se začaly odvíjet v Ankaře v roce 1978, kdy byl založený stejnojmenný závod, původně zaměřený na výrobu příslušenství pro zemědělské traktory. Postupem času se výroba přeorientovala na stroje pro stavební průmysl, exponenciálně rostl také počet zaměstnanců a továren. Dnes zabírají výrobní prostory neuvěřitelných 1,2 mil. m2, výroba probíhá celkem v šesti moderních továrnách v Turecku, kde je zaměstnáno přes 2 000 pracovníků. Roční produkce strojů převyšuje 10 000 kusů. Ty jsou importovány do více než stovky zemí světa. Hidromek byl zařazen do TOP 50 celosvětových výrobců stavebních strojů a zařízení („the yellow table 2018”), patří mezi největší průmyslové výrobce v Turecku.

Autor: Jan Rybář
Foto: KOBEX Bohemia

Oborové členění

Nové

Italský silák při stavbě ocelových konstrukcí v Hlinsku. Upoutá stabilizační systém i komfortní kabina

Zveřejněno 25.5. Současná široká škála stavebních prací a služeb si žádá multifunkční stroje, které na stavbě dokážou pružně reagovat na nejrůznější požadavky, například kolem manipulace a dopravy. V této oblasti se angažuje lídr v oboru, italská společnost Dieci, s… jít na článek

Caterpillar dosáhl mety 2 miliard přepravených tun autonomními dampry. Zdvojnásobení přišlo po 16 měsících

Zveřejněno 21.5. O stále rychleji nastupující autonomní přepravě v uzavřených těžebních provozech jsme psali nedávno ve spojitosti s brazilským povrchovým železným dolem Vale’s Carajás, který postupně pořídí 37 třistatunových damprů Komatsu 930E-5. Dosažení významné… jít na článek

Daimler Trucks chce do roku 2039 nabízet všechna nová nákladní vozidla s neutrální bilancí emisí CO2

Zveřejněno 15.5. Realizace elektricky poháněného vozidla Mercedes-Benz eEconic, napájeného čistě z akumulátorů, je další významný krok v elektrifikaci nákladních vozidel tohoto nadnárodního německého koncernu. eEconic bude zpočátku nabízen v konfiguraci 6×2/N NLA a,… jít na článek