Dnes je 9.5. – svátek slaví Ctibor

S deseti nápravami poprvé nad 100 tun

Zveřejněno: 28. 1. 2009

Společnost VLADYKA, s.r.o. již více než třináct let zastupuje v naší republice německého výrobce speciální dopravní techniky firmu Goldhofer AG, která řeší dopravu těžkých a nadrozměrných nákladů od 6 do 10 000 tun.

Není proto divu, že velkou pozornost na letošním mezinárodním veletrhu IAA v Hannoveru vzbudila novinka firmy Goldhofer – nový silniční návěs STZ-H 10 A.

„Se zatížením náprav 11,2 t je náš no-vý návěs STZ-H 10 ideálním „silničním běžcem” pro těžké náklady”, říká Stefan Fuchs, předseda představenstva a zároveň ředitel firmy Goldhofer AG. Již před oficiální prezentací na mezinárodním veletrhu IAA v Hannoveru byla novinka firmy Goldhofer s nosností 106 tun „závodním vozidlem”. „Již v přípravném stadiu jsme prodali několik vozidel”, informuje dále Stefan Fuchs.

Přeprava nadměrných nákladů

Návěs STZ-H 10 je určen právě pro přepravu velkých jeřábů nové generace, ale také pro různá zařízení. Nový desetinápravový model je vynikající pro přepravu těžkých nákladů a strojů samozřejmě svým technickým řešením, ale také s ohledem na možnou finanční úsporu v mezinárodní přepravě.

„Protože poplatky za přepravu se účtují v mnoha zemích podle zatížení náprav, ušetří společnost provozující přepravu s naším modelem STZ-H 10 nemalé finanční prostředky právě za tyto poplatky”, přepočítává pan ředitel Fuchs.

Návěs STZ-H 10 A je vybaven hydraulickým vyrovnáváním náprav 400 mm (+/- 200 mm) s vysokou světlostí, což mu zaručuje vynikající přizpůsobivost k terénu oproti běžně prodávaným osminápravovým vozidlům. Návěs STZ-H 10 A má dvě jízdní výšky. Je možné nastavit jízdní výšku s vyrovnáváním +/- 200 mm nebo +300/-100 mm.

Maximální rychlost 80 km/h
Zatížení točnice 25 100 kg
Zatížení náprav 10 × 11 200 kg
Celková hmotnost návěsu 137 100 kg
Pohotovostní hmotnost v základním provedení cca 31 000 kg
Nosnost cca 106 100 kg

Technická data návěsu STZ-H 10

Vhodné spojení s tahačem

Také pro tahač se ukazuje návěs STZ-H 10 A jako velmi flexibilní. Může být spojen jak s třínápravovým, tak také se čtyřnápravovým tahačem, což opět výrazně zvyšuje jeho flexibilitu v denní praxi. Přispívá k tomu také integrované diferenciální zapojení v labutím krku. První čtyři nápravy návěsu jsou hydraulicky zvedatelné, samozřejmostí návěsu STZ-H 10 A je brzdový systém ABS.

Kdo chce při přepravě šetřit na vlastní hmotnosti, ten může odejmout vy-tahovací rozšíření. Výhodou a vzorem optimální obsluhy je centrální obslužná skříňka, kterou se nechají přehledně a pohodlně provádět všechna nastavení.

Autor: Jaroslav Honzík
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Ruční 3D skener RS10 pro přesná měření venku na stavbách i uvnitř budov

Zveřejněno 9.5. Nové předpisy a vyhlášky nařizují mít vše na stavbách měřené v časové ose a s co největší mírou přesnosti. Řešení pro takové případy nabízí nový ruční 3D skener RS10 dodávající společnost geoobchod, s.r.o. Přístroj, určený k velmi přesnému měření na… celý příspěvek

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek