Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 30.4. – svátek slaví Blahoslav

Produktová ofenziva STILL – nový RX 70

Zveřejněno: 20. 5. 2009

Společnost STILL představuje nový plynový/dieselový vysokozdvižný vozík RX 70 s nosnostmi 1,6 až 2,0 tuny. Tyto vysokozdvižné vozíky jsou vhodné především pro náročné intralogistické úkoly ve stísněných prostorových podmínkách venku nebo uvnitř budov.

Nové plynové/dieselové vysokozdvižné vozíky modelové řady RX 70 s nosnostmi 1,6 až 2,0 tuny stanovují měřítka v efektivitě a ohleduplnosti k životnímu prostředí. V pracovním cyklu dle VDI 2198 potřebuje vozík RX 70 pouhé 2,0 litry nafty na motohodinu. Má tedy nejnižší spotřebu ve své třídě. Například při rozdílech ve spotřebě oproti konkurenci o 1l tzn. za 5 let úsporu kolem 5000 EUR (1 EUR/l x 1000 MTH/rok x 5 let).

Úsporný energetický program Blue-Q

Vysokozdvižné vozíky RX 70-16/18/20 jsou prvními plynovými/dieselovými stroji vybavenými programem úspory energie STILL Blue-Q. S tímto režimem může nyní i řidič cíleně snižovat spotřebu energie. Již tak velmi nízkou spotřebu lze snížit až o dalších 10 %. Program Blue-Q byl poprvé představen na konci roku 2008 u elektrických vysokozdvižných vozíků RX 20 a RX 60. Nyní existuje Blue-Q i pro dieselový a plynový vysokozdvižný vozík Still RX 70, který je již tak známý svou úsporností.


Displej se STILL Blue-Q

Efektivní pohon

Nízká spotřeba energie je výsledkem vývoje v mnoha oblastech. Nejdůležitější je diesel-elektrický pohon obsahující prvky hybridní technologie. Moderní systém pohonu se skládá ze spalovacího motoru, který pohání generátor, řídicí jednotky a elektromotoru.

K přenosu sil dochází bezkontaktně prostřednictvím magnetické síly, což snižuje spotřebu paliva a servisní náklady.

Řízení charakteristiky motoru VW a dvouokruhové hydraulické čerpadlo snižují spolu s inteligentním řízením pohonu spotřebu paliva: vysokozdvižný vozík RX 70 snižuje počet otáček spalovacího motoru předvídavě podle jízdní situace na nejhospodárnější úroveň – podobně jako funguje 6. rychlostní stupeň u automobi- lů. Pozitivním vedlejším efektem je ještě ekologičtější a tišší provoz vozíku.

Nová modelová řada RX 70 se důsledně zaměřuje na nízké náklady na energii a údržbu

Nasazení v těsných prostorách

Nové vysokozdvižné vozíky RX 70-16/18/20 jsou i nejkompaktnější ve své třídě. Jsou obratné a hodí se především pro náročné intralogistické úkoly ve stísněných podmínkách venku nebo uvnitř budov, např. při nakládání/vykládání nákladních automobilů.

RX 70 lze individuálně přizpůsobit požadavkům různých oborů. Ať se jedná o prodej stavebních hmot, spedici nebo sklady. Nové vysokozdvižné vozíky jsou všude jako doma; bez ohledu na to, zda jsou pracovní podmínky ztížené chladem, vlhkostí, nečistotami nebo prachem.

Zajišťují to zapouzdřené komponenty pohonu, bezúdržbová lamelová brzda pracující v olejové lázni, hydraulicky poháněný ventilátor a výkonný chladič.


Kompaktní snadno ovladatelný vysokozdvižný vozík RX 70 existuje ve verzi s dieselovým a plynovým motorem pro nosnosti 1,6; 1,8 a 2,0 tuny

Rychlá a bezpečná práce

Vysokozdvižný vozík RX 70 umožňuje velmi dobrý výhled do všech stran. V testu volného výhledu podle metody měření německého autoklubu (ADAC) zvítězil mezi všemi testovanými vysokozdvižnými vozíky. Dolů protažené přední okno a výhodné umístění přístrojů a přístrojové desky umožňují neomezený výhled na vidlice a jízdní dráhu. Úzké střešní sloupky a velké střešní okno z bezpečnostního skla zajišťují volný výhled na zdvižené břemeno a horní řady regálů. Výhled dozadu je umožněn prudce se svažujícím zadním závažím s nízkou nástavbou.

Rychlou a bezpečnou práci řidiče zajišťuje např. nové ovládání funkcí hydrauliky. Zvedání, naklápění, boční posuv nebo volbu směru jízdy lze jemně ovlá- dat i v rukavicích sériově dodávanými minipákami s integrovanou loketní opěrkou. Alternativně je k dispozici také ovládání joystickem.

Řidič má k dispozici pět různých programů jízdy. Jízdní vlastnosti může upravit podle různých úkolů přepravy. V případě potřeby zrychluje ostře a rychle až na vysokou maximální rychlost převyšující 20 km/hod. Na přání lze dodat tempomat jako v osobním automobilu. Ten usnadňuje řidiči práci i na středních až dlouhých přepravních vzdálenostech.

Modulární konstrukce

Jako všechny nové modely Still má i RX 70 modulární konstrukci, takže mohou být splněny téměř všechny požadavky nasazení. K dispozici jsou nejen různé motory a nosnosti, ale také různá zvedací zařízení a stavební výšky, vybavení kabiny a elektrická výbava.

Lze splnit i požadavky zákazníků ohledně vybavení kabiny, topení, různých variant sedadel nebo rádia s CD přehrávačem. Vše podle hesla: Na vysokozdvižném vozíku Still je práce radostí.

Autor: Ing. Pavel Trojan
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek