Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 28.11. – svátek slaví René

Příprava expedice Tatra kolem světa 2. Čtyři kontinenty, 69 zemí a 270 tisíc kilometrů

Zveřejněno: 13. 9. 2019

Start expedice Tatra kolem světa 2 se blíží. Za necelých 6 měsíců vyrazí Marek Havlíček a Petr Holeček se speciálním vozem Tatra v provedení 4×4 na 270 tisíc kilometrů dlouhou cestu. V současné době pokračují přípravy a vůz pomalu dostává svoji finální podobu, ve finále bude jeho design odkazovat též na první výpravu, kterou absolvoval automobil Tatra T 815 GTC.

Vizualizace vozu připravovaného na expedici Tatra kolem světa 2
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Nástavba, v níž budou umístěny sedačky účastníků expedice i její zázemí, je vyrobena z hliníku za pomocí nýtů a speciálních lepidel, přičemž konstrukční práce na ní trvaly několik měsíců. Nosný rám je pozinkovaný a díky použitému materiálu je celý skelet velmi lehký, váží pouze 1380 kg. Po instalaci skeletu nástavby na vozidlo bude následovat zabudování interiéru i vybavení a také úprava exteriéru pod taktovkou světově uznávaného grafického designéra Pavla Fuxy. Současně budou technici pracovat i na úpravách tatrováckého podvozku, a to za použití dílů dodaných společností TATRA TRUCKS, která expedici oficiálně podporuje nejen po technické stránce. Automobilka dodá především komponenty pro odpružení a stabilizaci podvozku, speciální nádrže a také systém centrálního huštění pneumatik.

Během instalace skeletu nástavby na podvozek Marek Havlíček řekl: „Chtěl bych, aby naše expediční tatra vstoupila do cestovatelských dějin a tento okamžik je jedním z důležitých milníků jejího zrodu. Jsem rád, že jsem byl u toho. Všechno jde dle plánu. Nástavba, která vznikla podle našich návrhů, už je na podvozku naší tatry a je to neuvěřitelný pocit. Tímto aktem se začalo rodit něco velkého, něco, čím budeme žít, a nejen my, několik příštích let.

Nástavba před montáží
Nástavba před montáží

Jak myšlenka vznikla

S myšlenkou druhé expedice kolem světa s tatrovkou přišli Marek Havlíček a Petr Holeček společně se spolkem CzechOverland, z.s. v minulém roce. Plánují, že během let 2020 až 2022 ujedou přibližně 270 tisíc kilometrů. Tatrovka s účastníky expedice Tatra kolem světa 2 postupně navštíví až 69 zemí, přičemž její trasa bude jedinečná, nikdo před tím ji v této podobě neabsolvoval. Zároveň však bude mít společné průsečíky s původní trasou expedice Tatra kolem světa z konce 80. let a i tímto způsobem na ni bude odkazovat.

Po instalaci skeletu nástavby na vozidlo bude následovat zabudování interiéru i vybavení a také úprava exteriéru pod taktovkou světově uznávaného grafického designéra Pavla Fuxy
Po instalaci skeletu nástavby na vozidlo bude následovat zabudování interiéru i vybavení a také úprava exteriéru pod taktovkou světově uznávaného grafického designéra Pavla Fuxy

Expedice i se zájemci

Má jít o největší expedici kolem světa, které se bude moci postupně zúčastnit až 600 lidí. Koncept expedice je totiž unikátní, speciálně upravená tatrovka bude mít vyhrazená místa pro zájemce, kteří se budou moci postupně k expedici přidávat na různé úseky. Stanou se tak součástí něčeho neopakovatelného, zažijí největší dobrodružství svého života a zároveň podpoří průběh výpravy i s ní související projekty.

Expedice bude rozdělena do čtyř etap, přičemž speciální tatrovka bude mezi etapami na jednotlivé kontinenty přepravována lodí.

Další informace z příprav i ze samotné cesty budeme uvádět v časopise Stavební technika, případně zde na webu. Množství informaci k samotné cestě můžete též sledovat na www.tatrakolemsveta2.cz.

Foto: Tatra, organizátoři soutěže

Tématické tagy

 

Nové

Nejmodernější návěsy s termoizolovanou korbou budou jezdit v České republice

Zveřejněno 19.10. Společnosti Schwarzmüller s.r.o. se podařilo uspět ve velmi náročném výběrovém řízení u jedné z největší ryze české stavební společnosti IMOS Brno a.s., působící již dlouhodobě na českém stavebním trhu, které se týkalo dodávky sklápěcích tříosých… jít na článek

Nový kolový nakladač Doosan DL420-7 na trhu

Zveřejněno 16.10. Společnost Doosan Infracore Europe uvedla na trh nový kolový nakladač DL420-7 Stage V. Ten ve srovnání s předchozí generací Stage IV přináší zcela nový design, poskytuje vyšší výkon, vyšší palivovou účinnost a vylepšené prostředí pro obsluhu. jít na článek

Stroje na stavbě metra D: Upoutá rýpadlo na ražbu tunelů nebo speciální nakladač

Zveřejněno 13.10. Práce na lince D pražského metra se zatím točí především kolem geologického průzkumu, papírování a výběrových řízení. I tak ale na staveništích najde fanoušek techniky množství zajímavých strojů, které upoutají již z fotografií. Pojďme si některé z… jít na článek