Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 30.4. – svátek slaví Blahoslav

Ohlédnutí za veletrhem INTERMAT 2009

Zveřejněno: 23. 6. 2009

Letos největší veletrh strojů a techniky pro výstavbu, dopravu a manipulaci a pro výrobu stavebních materiálů INTERMAT 2009 je za námi. Veletrhu jsme se samozřejmě zúčastnili a nyní se vám ho pokusíme co nejvíce přiblížit.

Jak jsme se již zmiňovali v předchozích číslech Stavební techniky, veletrh se konal na výstavišti Paris Nord Villepinte a to od 20. do 25. dubna. Pro nás to byl doslova šibeniční termín, neboť paralelně s tímto datem, tedy přesně od 21. do 25. dubna, jsme vystavovali na Mezinárodním stavebním veletrhu v Brně. Díky tomu, že je naše redakce poměrně početná, jsme svoje síly podělili a nakonec obě akce zvládli. S kolegyní Věrkou jsme obě strávily v Paříži 4 dny, měly celé dva dny na veletrh, ale rovněž si udělaly čas, abychom viděly památky Paříže.


Novinka firmy ALLU v nasazení

Postřehy z veletrhu

Protože jsme se obě zúčastnily i veletrhů předchozích, které se konaly v roce 2006 a 2003, mohly jsme i porovnávat. A tady jsou naše postřehy.


Kolegyně Věrka před vstupem na výstaviště

AMMANN a jeho stánek

Stánek New Holland

Ocel HARDOX na výrobku společnosti Martin

Cítili jsme posun a změny. Ubylo vys tavovatelů ze starého kontinentu a s ni mi i návštěvníků z této části světa. Na druhé straně však opět přibylo vystavovatelů z Asie a s nimi i návštěvníků z tohoto kontinentu. Není proto divu, že se tentokrát největším vystavovatelem pro letošní veletrh stala čínská firma SANY, která se prezentovala na venkovní ploše 5 017 m2. Vystavovala zde například první asfaltový válec SANY, jeřáby, stroje pro přístavy, vrtné soupravy, stacionární betonové pumpy, čerpací zařízení. Premiéru zde měla betonová souprava SANY. Ta se svojí délkou 72 m je v současné době nejdelší betonovou soupravou na světě.

Mezi další velké vystavovatele patřila například firma Liebherr. Stánek měla na zcela shodném místě, jako na předchozích veletrzích INTERMAT. Zde jsme se setkali s panem Otto Singrem, který nás provedl stánkem firmy a představil zajímavé exponáty – novou generaci pásových rypadel Liebherr, vrtací stroj LB 20, jeřáby...

Zároveň jsme si však povídali o Liebherr RoadShow 2009, které v té době již velmi úspěšně probíhalo a do ČR se chystalo hned týden po veletrhu INTERMAT1.

Dále nás čekaly návštěvy ve firmě ALLU, AMMANN, BERCO, BOBCAT, BOMAG, CASE, DIECI, DOOSAN, ESCO, FORDIA, Hitachi Constructon Machinery, JCB, K-TEC, MERLO, Michelin, MrMACHINERY, Phoenix International, New Holland Construction, Putzmeister, RENAULTTRUCKS, RUBBLE MASTER, Scania, SCHWING, SENNABOGEN, SSAB, Trimble, Thyssenkrupp, Volvo... všude tam, kam jsme za redakci byly pozvány.

Obě jsme hodně fotily, poslouchaly, co vystavovatelé povídají, následně obcházely zbylé stánky. Smutné to bylo v pavilonech s tahači, tam bylo návštěvníků opravdu skromně. Věřme, že ti, co tam přišli, šli cíleně. Opak jsme obě cítily jak v pavilonech, tak i na předváděcích akcích, kde se prezentovaly recyklační stroje. Tam bylo živo. Lidé se čím dál více zajímají, jak se co nejlépe zbavit různého, především stavebního odpadu tak, že ho nebudou muset vozit na drahé skládky, ale naopak ho přímo na místě jeho vzniku recyklovat a znovu použít. Nedostatek financí vede lidi k přemýšlení a tím i k šetření nejen jejich peněženek, ale samozřejmě i životního prostředí.


Pohled z horního patra stánku Liebherr

A co říci na závěr? Letošní rok bude pro výrobce stavební techniky a jejich prodejce hodně těžký. Mnohé výrobní firmy už silně redukují počet zaměstnanců. Prodej nových strojů vázne. Stroje si firmy raději pronajímají nebo si kupují spíše stroje použité, které jsou však téměř nové (1–2 roky staré), neboť původní majitelé se jich zbavují. Často je nabízejí za poloviční ceny než stojí nové, což samozřejmě prodej nových strojů podstatně ovlivňuje.


Expozice SANY

Na druhé straně je však vidět, že pružné firmy jsou schopny na tuto situaci reagovat. Nabízet inovované stroje a zařízení, po kterém je poptávka a prodej jim nevázne.

Jak říkal jeden vedoucí velké firmy: „Nepřežijí největší ryby, ale ty ryby, které jsou nejpohyblivější”.

Přejme tedy, aby těch pohyblivých ryb bylo v naší branži co nejvíce.


DOOSAN na předváděcí ploše

Pozvání na příští INTERMAT 2012
1 RoadShow společnosti Liebherr začala 4. 4. v Razzatu u Brescie v Itálii a ukončena byla 23. května v Alsonémedi u Budapešti. V ČR se konala dne 29.–30. dubna v Bratčicích u Brna a v tomto čísle o ni najdete na straně 38 článek pod názvem Liebherr RoadShow ve velkém stylu.
Autor: Mgr. Helena Hejhálková
Foto: Helena Hejhálková, Věra Machková
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek