TRIGA - vývoj a výroba přídavných zařízení  pro stavební, těžební a zemědělské stroje
Dnes je 26.5. – svátek slaví Filip

Novinka z Las Vegas: Pásový dozer Dressta s revolučním výhledem z kabiny

Zveřejněno: 15. 4. 2020

Zajímavá zpráva k nám přišla z veletrhu ConExpo z Las Vegas. Nový pásový dozer DRESSTA TD-16N slibuje strojníkům nevšední zážitek v podobě bezkonkurenčního výhledu z kabiny. Za novým designem stroje stojí ostřílená dvojice výrobce LiuGong Dressta, Gary Major (expert na průmyslový design) a Edward Wagne (výkonný ředitel divize Nové technologie).

Dressta TD-16N nabídne účelný a jednoduchý design
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Začali jsme skutečně u obsluhy, vzali jsem kabinu, posadili do ní strojníka a pak teprve přišlo na řadu vše okolo jako radlice, pásy a tak dále,” popsal novinářům vývoj dozeru Gary Major. Výsledkem nového designu je obrovské zorné pole v rozsahu 303 stupňů. „Myslíme si, že máme nyní nejlepší viditelnost v kategorii pásových dozerů, ale finální vysvědčení nám samozřejmě vystaví až samotní strojníci,” doplnil Gary Major, mimochodem také držitel prestižního ocenění za design Red Dot Award. Přímo na veletrhu ConExpo si nový stroj vyzkoušelo několik strojníků, kteří se pochvalně zmiňují právě o dobrém výhledu.

Dozer má klasickou koncepci se středně velkou kabinou, namontovanou přesně uprostřed nad hnacím ústrojím (duální, hydrostatický pohon). Ve standardu je vybaven 6cestnou radlicí a tovární přípravou pro instalaci 2D a 3D nivelačních systému (Grade Control). Velmi přesné elektro-hydraulické ovládání se odehrává pomocí nově přepracovaných joysticků. Provozní hmotnost stroje činí 19 090 kg, čistý výkon je 127 kW. Nový TD-16N je velice všestranný, za což vděčí unikátnímu podvozku s jednostopou koncepcí pásu pro všechny dostupné šířky břitů. Prostou výměnou břitů pásů a radlice tak může provozovatel dozer kdykoli překonfigurovat na požadovaný typ práce. Tato univerzálnost samozřejmě ještě zvýší zůstatkovou hodnotu stroje.

Kromě skvělé kabiny a podvozku mysleli konstruktéři také na bezpečnost posádky. „Snad každý strojník vám řekne nějakou tu historku, jak při nastupování uklouzl na pásech, ale u nového TD-16N je s tímto konec,” říká jeden z konstruktérů. DRESSTA je snad prvním výrobcem v této kategorii pásových dozerů, který pro snadný přístup do kabiny namontoval v zadní části stroje protiskluzové stupačky, takže strojník už vůbec nemusí vstupovat na pásy. Při vstupu do kabiny pomáhá také vysoké zábradlí. Výrobce dále zapracoval na přístupu k servisním a údržbovým bodům, ke kterým se nyní obsluha dostane tzv. „ze země”. Na dozeru vynikne úsporný, ale účelný design, projevující se například zkosenou kapotáží s úzkým profilem (což se také podepsalo na výborném výhledu z kabiny).

Bližší technické parametry zatím ke zprávě nebyly přiloženy, nicméně výrobce zprovoznil na svých webových stránkách velmi povedený 3D pohled do kabiny, včetně možnosti otáčení a přibližování.

¹) autor čerpal z materiálů poskytnutých společností Dressta
Autor: Jan Rybář1)
Foto: Dressta

Tématické tagy

Oborové členění

Nové

Italský silák při stavbě ocelových konstrukcí v Hlinsku. Upoutá stabilizační systém i komfortní kabina

Zveřejněno 25.5. Současná široká škála stavebních prací a služeb si žádá multifunkční stroje, které na stavbě dokážou pružně reagovat na nejrůznější požadavky, například kolem manipulace a dopravy. V této oblasti se angažuje lídr v oboru, italská společnost Dieci, s… jít na článek

Caterpillar dosáhl mety 2 miliard přepravených tun autonomními dampry. Zdvojnásobení přišlo po 16 měsících

Zveřejněno 21.5. O stále rychleji nastupující autonomní přepravě v uzavřených těžebních provozech jsme psali nedávno ve spojitosti s brazilským povrchovým železným dolem Vale’s Carajás, který postupně pořídí 37 třistatunových damprů Komatsu 930E-5. Dosažení významné… jít na článek

Daimler Trucks chce do roku 2039 nabízet všechna nová nákladní vozidla s neutrální bilancí emisí CO2

Zveřejněno 15.5. Realizace elektricky poháněného vozidla Mercedes-Benz eEconic, napájeného čistě z akumulátorů, je další významný krok v elektrifikaci nákladních vozidel tohoto nadnárodního německého koncernu. eEconic bude zpočátku nabízen v konfiguraci 6×2/N NLA a,… jít na článek