Dnes je 17.6. – svátek slaví Adolf

Norská společnost pořizuje kompletní systém přepravy. Autonomní nákladní vozy budou jezdit v jejím vápencovém dolu

Zveřejněno: 28. 11. 2018

Transport vápence mezi povrchovým dolem a nedalekou zpracovatelskou linkou bude mít na starosti rovnou šest plně autonomních nákladních vozidel Volvo FH. Nyní probíhá adaptace automobilů na specifické podmínky kamenolomu.

Autonomní nákladní automobily budou na pětikilometrovém úseku převážet vápenec

Nejedná se o pouhé zakoupení vozidel, nýbrž o celkové řešení autonomní přepravy. To je určeno pro společnost Brønnøy Kalk AS a zrealizováno bude na pětikilometrovém úseku, včetně průjezdu volnou krajinou a tunely mezi povrchovým dolem a drtírnou. Šest autonomních nákladních vozidel spravovaných obsluhou kolového nakladače je určeno k přepravě vápence. Testování uvedeného řešení již částečně úspěšně proběhlo a bude pokračovat až do konce roku 2018, aby bylo kompletně připraveno k provozu v roce následujícím.

Pořízení autonomní přepravy místo nákupu vozidel

Společnost Volvo Truck má již za sebou úspěšné projekty automatizace zahrnující dobývání nerostů, sklízení cukrové třtiny a svoz komunálního odpadu. Toto komerční řešení je nicméně pro Volvo Trucks mezní premiérou. Namísto pouhého nákupu autonomních nákladních vozidel si Brønnøy Kalk pořizuje řešení přepravy – konkrétně přepravu vápence v prostorách kamenolomu.

Z našeho pohledu jde o významný krok,“ říká Raymond Langfjord, výkonný ředitel dolu a pokračuje: „Konkurence v našem oboru je velká. Neustále hledáme cesty k dlouhodobému zvyšování efektivity i produktivity a držíme se jasné vize využívání nových technologických příležitostí a digitálních řešení. Hledali jsme spolehlivého a pokrokového partnera, který by sdílel naše zaměření na trvalou udržitelnost a bezpečnost. Přechod na autonomní provoz výrazně zvýší naši konkurenceschopnost na náročném globálním trhu.

Jsme hrdí na to, že dokážeme nabídnout autonomní řešení, které naplní náročné požadavky našich zákazníků z pohledu bezpečnosti, spolehlivosti a ziskovosti,“ komentuje Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks. „Globální potřeby v sektoru dopravy se neustále rychle mění a celé odvětví žádá nová a vyspělá řešení k udržení náskoku před konkurencí. Naším cílem je stát na čele vývoje produktů a služeb, abychom dokázali na tyto požadavky reagovat,“ pokračuje Claes Nilsson.

Je vzrušující dospět až do tohoto bodu, kdy představujeme autonomní řešení,“ říká Sasko Cuklev, ředitel pro autonomní řešení ze společnosti Volvo Trucks a pokračuje: „Ve vymezené oblasti a na předem dané trase dokážeme odhalit, jak řešení optimálně zužitkovat a jak jej upravit pro specifické požadavky zákazníka. Vše je postaveno na spolupráci při vývoji nových způsobů poskytujících výraznější flexibilitu a efektivitu, stejně tak jako vyšší produktivitu.

Součástí dohody je ujednání, na jehož základě si zákazník kupuje komplexní službu dopravy a platí za každou přepravenou tunu nákladu.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Volvo Trucks

Tématické tagy

Oborové členění

Nové

Licenční výroba, speciály v závodě 500 mil Indianopolis i jednotky pro těžké stroje. Motory Cummins slaví 100 let

Zveřejněno 8.6. Letos slaví stoleté výročí tradiční světový výrobce motorů Cummins. Vše začalo v roce 1919 zahájením licenční produkce, kdy bylo vyrobeno 28 motorů HVID. Následovaly pohonné jednotky vlastní výroby určené pro průmyslová zařízení, nákladní automobily… jít na článek

Pohled do zákulisí. Kloubový dampr skládá maturitu

Zveřejněno 5.6. Naše redakce získala exkluzivní fotoreportáž, mapující proces schválení kloubového dampru pro provoz na pozemních komunikacích. Fotografie a informace o tom, jak takové schvalování probíhá, nám dodala Státní zkušebna strojů a.s., které tímto za… jít na článek

Nový Actros konečně v praxi. Velký krok na cestě k autonomní jízdě

Zveřejněno 1.6. Nový Mercedes-Benz Actros sice nedostal ani nový podvozek, motor či převodovku, zato elektronické systémy nové jsou. Jak fungují? To jsme zjišťovali na zkušebních jízdách v Katalánsku a zde přinášíme postřehy. Jezdilo se při tom na dálnicích i na… jít na článek