Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 5.10. – svátek slaví Eliška

Norská společnost pořizuje kompletní systém přepravy. Autonomní nákladní vozy budou jezdit v jejím vápencovém dolu

Zveřejněno: 28. 11. 2018

Transport vápence mezi povrchovým dolem a nedalekou zpracovatelskou linkou bude mít na starosti rovnou šest plně autonomních nákladních vozidel Volvo FH. Nyní probíhá adaptace automobilů na specifické podmínky kamenolomu.

Autonomní nákladní automobily budou na pětikilometrovém úseku převážet vápenec

Nejedná se o pouhé zakoupení vozidel, nýbrž o celkové řešení autonomní přepravy. To je určeno pro společnost Brønnøy Kalk AS a zrealizováno bude na pětikilometrovém úseku, včetně průjezdu volnou krajinou a tunely mezi povrchovým dolem a drtírnou. Šest autonomních nákladních vozidel spravovaných obsluhou kolového nakladače je určeno k přepravě vápence. Testování uvedeného řešení již částečně úspěšně proběhlo a bude pokračovat až do konce roku 2018, aby bylo kompletně připraveno k provozu v roce následujícím.

Pořízení autonomní přepravy místo nákupu vozidel

Společnost Volvo Truck má již za sebou úspěšné projekty automatizace zahrnující dobývání nerostů, sklízení cukrové třtiny a svoz komunálního odpadu. Toto komerční řešení je nicméně pro Volvo Trucks mezní premiérou. Namísto pouhého nákupu autonomních nákladních vozidel si Brønnøy Kalk pořizuje řešení přepravy – konkrétně přepravu vápence v prostorách kamenolomu.

Z našeho pohledu jde o významný krok,“ říká Raymond Langfjord, výkonný ředitel dolu a pokračuje: „Konkurence v našem oboru je velká. Neustále hledáme cesty k dlouhodobému zvyšování efektivity i produktivity a držíme se jasné vize využívání nových technologických příležitostí a digitálních řešení. Hledali jsme spolehlivého a pokrokového partnera, který by sdílel naše zaměření na trvalou udržitelnost a bezpečnost. Přechod na autonomní provoz výrazně zvýší naši konkurenceschopnost na náročném globálním trhu.

Jsme hrdí na to, že dokážeme nabídnout autonomní řešení, které naplní náročné požadavky našich zákazníků z pohledu bezpečnosti, spolehlivosti a ziskovosti,“ komentuje Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks. „Globální potřeby v sektoru dopravy se neustále rychle mění a celé odvětví žádá nová a vyspělá řešení k udržení náskoku před konkurencí. Naším cílem je stát na čele vývoje produktů a služeb, abychom dokázali na tyto požadavky reagovat,“ pokračuje Claes Nilsson.

Je vzrušující dospět až do tohoto bodu, kdy představujeme autonomní řešení,“ říká Sasko Cuklev, ředitel pro autonomní řešení ze společnosti Volvo Trucks a pokračuje: „Ve vymezené oblasti a na předem dané trase dokážeme odhalit, jak řešení optimálně zužitkovat a jak jej upravit pro specifické požadavky zákazníka. Vše je postaveno na spolupráci při vývoji nových způsobů poskytujících výraznější flexibilitu a efektivitu, stejně tak jako vyšší produktivitu.

Součástí dohody je ujednání, na jehož základě si zákazník kupuje komplexní službu dopravy a platí za každou přepravenou tunu nákladu.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Volvo Trucks
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek