Dnes je 5.8. – svátek slaví Kristián

Norská společnost pořizuje kompletní systém přepravy. Autonomní nákladní vozy budou jezdit v jejím vápencovém dolu

Zveřejněno: 28. 11. 2018

Transport vápence mezi povrchovým dolem a nedalekou zpracovatelskou linkou bude mít na starosti rovnou šest plně autonomních nákladních vozidel Volvo FH. Nyní probíhá adaptace automobilů na specifické podmínky kamenolomu.

Autonomní nákladní automobily budou na pětikilometrovém úseku převážet vápenec
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Nejedná se o pouhé zakoupení vozidel, nýbrž o celkové řešení autonomní přepravy. To je určeno pro společnost Brønnøy Kalk AS a zrealizováno bude na pětikilometrovém úseku, včetně průjezdu volnou krajinou a tunely mezi povrchovým dolem a drtírnou. Šest autonomních nákladních vozidel spravovaných obsluhou kolového nakladače je určeno k přepravě vápence. Testování uvedeného řešení již částečně úspěšně proběhlo a bude pokračovat až do konce roku 2018, aby bylo kompletně připraveno k provozu v roce následujícím.

Pořízení autonomní přepravy místo nákupu vozidel

Společnost Volvo Truck má již za sebou úspěšné projekty automatizace zahrnující dobývání nerostů, sklízení cukrové třtiny a svoz komunálního odpadu. Toto komerční řešení je nicméně pro Volvo Trucks mezní premiérou. Namísto pouhého nákupu autonomních nákladních vozidel si Brønnøy Kalk pořizuje řešení přepravy – konkrétně přepravu vápence v prostorách kamenolomu.

Z našeho pohledu jde o významný krok,“ říká Raymond Langfjord, výkonný ředitel dolu a pokračuje: „Konkurence v našem oboru je velká. Neustále hledáme cesty k dlouhodobému zvyšování efektivity i produktivity a držíme se jasné vize využívání nových technologických příležitostí a digitálních řešení. Hledali jsme spolehlivého a pokrokového partnera, který by sdílel naše zaměření na trvalou udržitelnost a bezpečnost. Přechod na autonomní provoz výrazně zvýší naši konkurenceschopnost na náročném globálním trhu.

Jsme hrdí na to, že dokážeme nabídnout autonomní řešení, které naplní náročné požadavky našich zákazníků z pohledu bezpečnosti, spolehlivosti a ziskovosti,“ komentuje Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks. „Globální potřeby v sektoru dopravy se neustále rychle mění a celé odvětví žádá nová a vyspělá řešení k udržení náskoku před konkurencí. Naším cílem je stát na čele vývoje produktů a služeb, abychom dokázali na tyto požadavky reagovat,“ pokračuje Claes Nilsson.

Je vzrušující dospět až do tohoto bodu, kdy představujeme autonomní řešení,“ říká Sasko Cuklev, ředitel pro autonomní řešení ze společnosti Volvo Trucks a pokračuje: „Ve vymezené oblasti a na předem dané trase dokážeme odhalit, jak řešení optimálně zužitkovat a jak jej upravit pro specifické požadavky zákazníka. Vše je postaveno na spolupráci při vývoji nových způsobů poskytujících výraznější flexibilitu a efektivitu, stejně tak jako vyšší produktivitu.

Součástí dohody je ujednání, na jehož základě si zákazník kupuje komplexní službu dopravy a platí za každou přepravenou tunu nákladu.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Volvo Trucks

Tématické tagy

Oborové členění

Nové

Vodní protiprachová mlžná děla DEHACO TERA

Zveřejněno 31.7. Prevence emisí prachu vznikajícího během stavebních a výrobních činností se stává samozřejmostí a nesmírně důležitým požadavkem zákazníků. Vlády států uplatňují v této oblasti čím dál přísnější předpisy. To ve snaze zajistit místním obyvatelům a… jít na článek

MobyDick ONE ve společnosti Kies- und Schotterwerke Müller GmbH & Co.

Zveřejněno 29.7. Asi před čtyřmi lety FRUTIGER představil systém mytí pneumatik MobyDick ONE stavebnímu průmyslu. Kromě vysoké užitné hodnoty a jedinečné mycí síly se v té době nový vývoj zaměřoval na individuální potřeby zákazníka. Tyto priority, společně s novým… jít na článek

Nové elektrické stroje JCB přinášejí řešení pro aplikace, které vyžadují nulové emise

Zveřejněno 27.7. JCB E-TECH je nová generace elektrických výrobků s tichým provozem a nulovými emisemi. První dva zástupce – elektrické minirýpadlo 19C-1E a Teletruk 30-19E – si lze nyní v rámci Demo testu otestovat přímo při práci. jít na článek