SGEF - Financování zemědělské techniky
Dnes je 24.4. – svátek slaví Jiří

Norská společnost pořizuje kompletní systém přepravy. Autonomní nákladní vozy budou jezdit v jejím vápencovém dolu

Zveřejněno: 28. 11. 2018

Transport vápence mezi povrchovým dolem a nedalekou zpracovatelskou linkou bude mít na starosti rovnou šest plně autonomních nákladních vozidel Volvo FH. Nyní probíhá adaptace automobilů na specifické podmínky kamenolomu.

Autonomní nákladní automobily budou na pětikilometrovém úseku převážet vápenec

Nejedná se o pouhé zakoupení vozidel, nýbrž o celkové řešení autonomní přepravy. To je určeno pro společnost Brønnøy Kalk AS a zrealizováno bude na pětikilometrovém úseku, včetně průjezdu volnou krajinou a tunely mezi povrchovým dolem a drtírnou. Šest autonomních nákladních vozidel spravovaných obsluhou kolového nakladače je určeno k přepravě vápence. Testování uvedeného řešení již částečně úspěšně proběhlo a bude pokračovat až do konce roku 2018, aby bylo kompletně připraveno k provozu v roce následujícím.

Pořízení autonomní přepravy místo nákupu vozidel

Společnost Volvo Truck má již za sebou úspěšné projekty automatizace zahrnující dobývání nerostů, sklízení cukrové třtiny a svoz komunálního odpadu. Toto komerční řešení je nicméně pro Volvo Trucks mezní premiérou. Namísto pouhého nákupu autonomních nákladních vozidel si Brønnøy Kalk pořizuje řešení přepravy – konkrétně přepravu vápence v prostorách kamenolomu.

Z našeho pohledu jde o významný krok,“ říká Raymond Langfjord, výkonný ředitel dolu a pokračuje: „Konkurence v našem oboru je velká. Neustále hledáme cesty k dlouhodobému zvyšování efektivity i produktivity a držíme se jasné vize využívání nových technologických příležitostí a digitálních řešení. Hledali jsme spolehlivého a pokrokového partnera, který by sdílel naše zaměření na trvalou udržitelnost a bezpečnost. Přechod na autonomní provoz výrazně zvýší naši konkurenceschopnost na náročném globálním trhu.

Jsme hrdí na to, že dokážeme nabídnout autonomní řešení, které naplní náročné požadavky našich zákazníků z pohledu bezpečnosti, spolehlivosti a ziskovosti,“ komentuje Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks. „Globální potřeby v sektoru dopravy se neustále rychle mění a celé odvětví žádá nová a vyspělá řešení k udržení náskoku před konkurencí. Naším cílem je stát na čele vývoje produktů a služeb, abychom dokázali na tyto požadavky reagovat,“ pokračuje Claes Nilsson.

Je vzrušující dospět až do tohoto bodu, kdy představujeme autonomní řešení,“ říká Sasko Cuklev, ředitel pro autonomní řešení ze společnosti Volvo Trucks a pokračuje: „Ve vymezené oblasti a na předem dané trase dokážeme odhalit, jak řešení optimálně zužitkovat a jak jej upravit pro specifické požadavky zákazníka. Vše je postaveno na spolupráci při vývoji nových způsobů poskytujících výraznější flexibilitu a efektivitu, stejně tak jako vyšší produktivitu.

Součástí dohody je ujednání, na jehož základě si zákazník kupuje komplexní službu dopravy a platí za každou přepravenou tunu nákladu.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Volvo Trucks

Tématické tagy

Oborové členění

Nové

Našli jsme unikát. Elektrický dozer T 170E donedávna sloužil v náchodské teplárně

Zveřejněno 19.4. Na českém trhu byly vyrobeny všehovšudy tři kusy. Na zakázku. Řeč je o elektrobuldozerech řady T (tzv. Stalinec) – konkrétně typech T100, T130 a T170, speciálně upravených na elektrický pohon. Úpravy prováděl v osmdesátých a v první polovině… jít na článek

bauma 2019: Motory Cummins slaví 100 let!

Zveřejněno 12.4. Stylově slaví stoleté výročí tradiční světový výrobce motorů Cummins. Na veletrhu bauma v Mnichově (8 - 14. 4. 2019) představuje divákům prvopočátek výroby motorů. Na stánku (číslo A 4325) vystavuje svůj vůbec první sériově vyrobený motor, známý pod… jít na článek

Novinky JCB se v dubnu představí v lomu Chomutovice u Popoviček

Zveřejněno 4.4. V uplynulém roce společnost JCB představila hned několik novinek, mezi které patří především nejnovější pásové rýpadlo 220X nové řady „X“, nová generace minirýpadel v hmotnostní kategorii 2 t, tandemový válec JCB CT260-120 nebo nůžkové plošiny s… jít na článek