NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 1.7. – svátek slaví Jaroslava

Nákladní Fordy se v Česku zabydlují

Zveřejněno: 13. 11. 2018

Když společnost F TRUCKS, dovozce nákladních vozidel Ford Trucks do České republiky, představil letos v lednu záměr prodávat nákladní vozidla tureckého výrobce, byl to do značné míry krok do neznáma. O tom, že se tato nová značka na trhu postupně zabydluje svědčí jak aktivity na podporu prodeje, tak i prodané kusy.

Ford Cargo 1848T

A nejedná se jen o první prodané kusy. S vozidly F TRUCKS se seznámila díky prezentacím celá řada řidičů, kteří si techniku na vlastní kůži vyzkoušeli. A ohlasy nebyly vůbec špatné.

Výkonná a odolná technika

Stavební řada, která je tvořena podvozky o konfiguraci 4×2, 6×2, 6×4 a 8×4 se zdá být poměrně robustní, výrobce zde klade důraz na kvalitu a odolnost při použití v náročném terénu. Sklápěčky, domíchávače, betonpumpy i nosiče kontejnerů prošly přímo v Turecku poměrně významným zátěžovým testem. Na 700 vozidel Ford Trucks bylo nasazeno při stavbě nového istanbulského letiště, které je dnes největším na světě. Jednotlivé modely stavební řady používají 13litrové motory o výkonu 420 koňských sil, manuální nebo automatizovanou převodovku s volitelným intardérem, mechanické odpružení náprav a robustní rám. „Podvozky stavební řady, které do České republiky dovážíme, jsou velmi jednoduché ve smyslu jejich obsluhy i implementace různých nástaveb. Upřednostňujeme ty nástavbáře, kteří zde mají tradici, ale pokud má zákazník z nějakého důvodu napjatý rozpočet na nákup nového vozidla, umíme nabídnout podvozek vč. nástavby od tureckého výrobce. V takovém případě dokážeme nabídnout velmi zajímavou pořizovací cenu,” shrnuje nabídku Jiří Kašpárek, zástupce společnosti F TRUCKS a.s., která nákladní Fordy do ČR dováží.

Stavba nového letiště v Istanbulu, kde bylo nasazeno 700 vozidel Ford Trucks
Stavba nového letiště v Istanbulu, kde bylo nasazeno 700 vozidel Ford Trucks

U vozidel pro potřeby mezinárodní kamionové dopravy je potřeba počítat s tím, že kabina neoplývá prostorem a bydlení trochu překáží tunel s řadící pákou. A to i v případě verze s automatizovanou převodovkou. Kdo si však tahač Ford Cargo 1848T otestoval, ten může potvrdit, že vlastní motor s označením Ford Ecotorq o objemu 12,7 litrů, výkonu 480 nebo 420 koní a s kroutícím momentem 2 500 nebo 2 150 Nm si velmi dobře rozumí s automatizovanou převodovkou ZF Traxon. S výkonem a projevem motoru, řazením v automatickém režimu i se setrváním rychlostí v režimu manuálním bylo mnoho řidičů velmi spokojeno. Tahač vybavený hydraulikou pro připojení sklápěcích návěsů je pak vítaným pomocníkem mnoha stavebních či přepravních společností. V tomto případě je k dispozici i nízká spací kabina, která je pro denní navážení materiálu zcela dostačující. Dostatečná síla již od nízkých otáček, vypínatelný vzduchový agregát a řada dalších vychytávek navíc napovídají, že výrobce poměrně důsledně přemýšlí nad spotřebou, a i to bylo při mnoha testovacích jízdách potvrzeno.

Spolupráce se společností KOBIT

Na podvozcích tzv. rozvážkových vozidel, která jsou většinou osazena 9litrovými motory s manuální převodovkou, je pak možné kromě klasických valníků umístit nosiče kontejnerů, plošiny s hydraulickou rukou pro rozvoz stavebních materiálů nebo specifické nástavby, jako např. cisterny s kropící lištou, zametače, nástavby pro svoz komunálního odpadu a další. Na Jičínském veletrhu, který se konal koncem srpna, se společnosti KOBIT a F TRUCKS dohodly na užší spolupráci. „Řada zákazníků se díky této spolupráci dočká velmi zajímavého řešení, a to jak z pohledu ceny, tak z pohledu kvality,” dodává Jiří Kašpárek.

Foto: F TRUCKS a.s.
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek