Dnes je 17.6. – svátek slaví Adolf

Multifunkční pomocník s řadou vylepšení. Představujeme kompaktní kolový nakladač KOMATSU WA100M-8

Zveřejněno: 8. 10. 2018

Nový kompaktní kolový nakladač Komatsu WA100M-8, který v těchto dnech vstupuje na evropský trh, nabízí majitelům celou řadu nových nebo vylepšených funkcí. Svým vlastníkům se odvděčí hospodárným provozem, který zajišťuje přepracovaný nízko-emisní motor Komatsu SAA4D94LE-3 s vyšším výkonem (70 kW / 94 k). Pohonná jednotka, vybavená filtrem pevných částic a systémem selektivní katalytické redukce (SCR) splňuje přísné emisní normy EU Stage IV.

Komatsu WA100M-8 s novou lopatou s vyšším objemem

Velkou předností nového nakladače KOMATSU je jeho všestranné využití. V závislosti na typu provozu lze stroj dovybavit celou řadou volitelného příslušenství; k jednoduché manipulaci s pracovním nářadím je nakladač vybaven hydraulickým rychloupínacím zařízením a kinematikou Easy Fork, která umožňuje rychle a pohodlně změnit konfiguraci stroje v závislosti na typu prováděné práce. Nakladač s provozní rychlostí až 40 km/h má nový typ hydrauliky s vysokým průtokem, výškově nastavitelný závěs a 3. a 4. hydraulický okruh. Všechny tyto vlastnosti samozřejmě také zvyšují již zmíněnou všestrannost nakladače.

Nové dimenze výkonu

Nový nakladač KOMATSU WA100M-8 s provozní hmotností 7200 kg vychází z osvědčených základů oblíbeného typu WA100M-7. Oproti sedmičkové řadě se ovšem díky celé řadě nových funkcí zlepšil jeho výkon a produktivita. Pohonná jednotka je optimalizována tak, aby nakladač obstál i v těch nejnáročnějších stavebních aplikacích. Motor dodává vysoký točivý moment i při nízkých otáčkách, což se projeví na lepší spotřebě paliva. Úsporu nákladů předznamenává také plně automatický hydrostatický převod síly na všechna čtyři kola. Nakladač se chlubí také mimořádnou průlomovou silou a velkým zdvihem, což se dobře hodí při nakládání nejrůznějšího materiálu. Patentované řešení Easy Fork ocení strojník zejména při práci s paletizačními vidlemi. Toto řešení umožňuje bezpečnou a rychlou práci s tímto typem příslušenství, a to i při nízkém zdvihu.

V KOMATSU samozřejmě nezapomínají ani na ekologické aspekty provozu. Stroj je osazen systémem pro dodatečnou úpravu výfukových splodin, který se skládá z integrovaného filtru pevných částic (DPF = Diesel Particulate Filter) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR = Selective Catalytic Reduction). Přidáváním redukčního činidla AdBlue® se emise NOx snížily o 80 % a stroj tak může být nasazen například na práci uvnitř budov či technologických celků, které mohou být náchylné k produkovaným emisím.

Snížené provozní náklady

Prodloužený interval pro čištění filtru pevných částic DPF znamená, že filtr nevyžaduje údržbu po dobu zhruba deseti let. Výkopová lopata KOMATSU o objemu 1,3 m3 s nově přepracovaným tvarem zadní stěny a s novými bočnicemi lépe proniká do sypkého materiálu a podstatně tak zkracuje délku nakládacího cyklu. Pro dosažení vysoké produktivity je nakladač dále vybaven pokročilým telematickým systémem KOMTRAX, pomocí kterého lze na dálku sledovat celou řadu provozních parametrů a optimalizovat tak provoz stroje v nejrůznějších podmínkách.

Komfort a bezpečnost

Nízké těžiště stroje zaručuje nakladači větší stabilitu i při pojezdech s naloženou lopatou. Kompaktní rozměry a nová kapota motoru přispívají k mimořádně dobré viditelnosti do všech stran. V kabině najdeme nový velký multifunkční monitor s vysokým rozlišením TFT-LCD, pomocí kterého lze bezpečně a jednoduše ovládat různé funkce stroje. Ovládací menu má strojník k dispozici ve 13 jazycích. V KOMATSU zapracovali také na vylepšení ergonomie. Z nových ovládacích prvků stojí za zmínku multifunkční PPC páka s volitelným elektronickým ovládáním pro 3. a 4. hydraulický okruh. Pohodlí posádky zvyšuje účinná klimatizace nebo elektronicky řízený systém odpružení.

Snadná údržba

Veškerou údržbu a servis lze provádět snadno a rychle díky sklápěcí kabině. Volitelné hydraulické čerpadlo pro sklápění kabiny umožňuje strojníkovi provádět údržbu dokonce i přímo na staveništi. Kryt motoru se otevírá zeširoka, aby měla obsluha snadný přístup ke všem důležitým kontrolním a servisním bodům. Elektrické zařízení je chráněno za krytem údržby a také chladič, který lze snadno vyčistit, je pohodlně přístupný.

WA100M-8 Nové funkce a výhody

Zvýšení produktivity

  • Nová standardní lopata s větším objemem 1,3 m3 (lopata nakladače WA100M-7: 1,25 m3).
  • Vyšší výkon motoru.
  • Vyšší cestovní rychlost (40 km/h) (volitelné příslušenství).
  • Vysoký hydraulický průtok (volitelné příslušenství).

Všestrannost

  • 4. hydraulický okruh (volitelné příslušenství) s proporcionálním řízením.
  • 3. a 4. hydraulický okruh (volitelné příslušenství) v zadní straně stroje.
  • Nastavitelné závěs pro připojení přípojného vozidla (volitelné příslušenství).

Ekologie

  • Nakladač splňuje emisní normy EU Stage IV.

Komfort a údržba

  • Prodloužený interval na čištění filtru pevných částic DPF: 6000 hodin (každých 10 let).
  • Inovativní design interiéru s novými ergonomickými ovládacími prvky.
  • Nový barevný širokoúhlý monitor s vysokým rozlišením TFT-LCD se 13 zabudovanými jazyky.
Autor: KUHN-BOHEMIA a.s.
Foto: KUHN-BOHEMIA a.s.

Nové

Licenční výroba, speciály v závodě 500 mil Indianopolis i jednotky pro těžké stroje. Motory Cummins slaví 100 let

Zveřejněno 8.6. Letos slaví stoleté výročí tradiční světový výrobce motorů Cummins. Vše začalo v roce 1919 zahájením licenční produkce, kdy bylo vyrobeno 28 motorů HVID. Následovaly pohonné jednotky vlastní výroby určené pro průmyslová zařízení, nákladní automobily… jít na článek

Pohled do zákulisí. Kloubový dampr skládá maturitu

Zveřejněno 5.6. Naše redakce získala exkluzivní fotoreportáž, mapující proces schválení kloubového dampru pro provoz na pozemních komunikacích. Fotografie a informace o tom, jak takové schvalování probíhá, nám dodala Státní zkušebna strojů a.s., které tímto za… jít na článek

Nový Actros konečně v praxi. Velký krok na cestě k autonomní jízdě

Zveřejněno 1.6. Nový Mercedes-Benz Actros sice nedostal ani nový podvozek, motor či převodovku, zato elektronické systémy nové jsou. Jak fungují? To jsme zjišťovali na zkušebních jízdách v Katalánsku a zde přinášíme postřehy. Jezdilo se při tom na dálnicích i na… jít na článek