TRIGA - vývoj a výroba přídavných zařízení  pro stavební, těžební a zemědělské stroje
Dnes je 26.5. – svátek slaví Filip

Motor F28 od FPT Industrial získal ocenění Diesel of the Year

Zveřejněno: 30. 4. 2020

Sotva opustiv továrnu, už byl šampiónem. Řeč je o motoru F28 od společnosti FPT Industrial, který byl představený na sklonku roku a hned na to obdržel ocenění „Diesel of the Year®“. Tuto prestižní trofej každoročně uděluje časopis Diesel jako uznání nejlepší inovace ve vývoji a výrobě dieselových motorů pro průmyslové a automobilní aplikace. Slavnostní předání cen se uskutečnilo během veletrhu Conexpo v Las Vegas.

Motor byl vyvinut jako pohonná jednotka pro motorovou naftu i zemní plyn a současně s tím je také připraven k použití v hybridním elektrickém režimu
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Tentokrát mezinárodní porota volila motor F28 pro tuto kombinaci vítězných funkcí: kompaktnost, produktivita a šetrnost k životnímu prostředí. Díky kompaktnosti je tento motor dokonalým řešením pro zemědělskou techniku, včetně specializovaných a malých užitkových traktorů, jakož i pro lehká stavební zařízení, jako jsou smykové nakladače a kompaktní kolové nakladače.

Co se týče udržitelnosti, model F28 odpovídá emisním standardům Stage V a Tier 4, využívaje přitom výhod ultrakompaktního motoru, který pro evropský trh používá katalyzátor oxidace (Diesel Oxidation Catalyst – DOC) a filtr pevných částic (Diesel Particulate Filter – DPF). Pro Severní Ameriku je až na filtr pevných částic stejné řešení.

Provoz na naftu i zemní plyn

To, co porotu oslovilo vůbec nejvíc, byl modulární přístup při návrhu a konstrukci motoru. Motor byl vyvinut jako pohonná jednotka pro motorovou naftu i zemní plyn a současně s tím je také připraven k použití v hybridním elektrickém režimu. Verze pro zemní plyn (NG) má stejné uspořádání a rozhraní jako verze diesel, tzn. se společnými základními komponentami a trojcestným katalyzátorem v systému následného zpracování; vše ve smyslu hesla „diesel jako značka výkonu”.

Motor Diesel F28 NG ještě více snižuje emise znečišťujících látek tak, aby byla šetrnější k přírodě. Při provozu na biometan by to tak mohlo snížit emise CO2 téměř na nulu, říká prospekt. Pozn. redakce: Toto tvrzení říká, že metan (CH4), jenž vniká anaerobním rozkladem biomasy, se na vzduchu oxiduje na CO2, který je pak „potravou” při tvorbě nové biomasy. A že methan, spalovaný v motorech na CO2, je jen přidaným mezičlánkem uhlíkového koloběhu. Konec poznámky.

Výrobní proces biometanu rovněž přispívá k oběhové ekonomice, a to nejen snižováním emisí skleníkových plynů, ale také obnovováním organických látek v půdě a pomáháním místním zemědělcům snižovat výrobní náklady.

Jako výrobce motorů byla společnost FPT Industrial oceněna titulem „Diesel of the Year®" už potřetí. Vedle už popsaného to bylo ocenění za 3,2 l motor F32 v roce 2008 a za motor Cursor 16 v roce 2014.

Motor F28 od FPT Industrial jsme vybrali pro jeho inovativní prvky a modulární přístup,” řekl Fabio Butturi, šéfredaktor časopisu Diesel magazine. „Od jeho uvedení na veletrhu Agritechnica tento motor ukázal připravenost k různým úkolům a u zákazníků prokázal spolehlivost.

Za naši společnost FPT Industrial chceme vyjádřit obrovskou hrdost, že jsme opět vyhráli cenu Diesel of the Year®. Toto vítězství potvrzuje naši inovační cestu a vyzdvihuje její význam, protože tento motor byl koncipován jako modulární řešení pro pro více typů pohonných hmot. Chválím celý náš tým za tento skvělý výsledek,” řekla Annalisa Stupenengo, generální ředitelka FPT Industrial.

Autor: Jiří Hejhálek, MEPAX
Foto: FPT Industrial

Tématické tagy

Nové

Italský silák při stavbě ocelových konstrukcí v Hlinsku. Upoutá stabilizační systém i komfortní kabina

Zveřejněno 25.5. Současná široká škála stavebních prací a služeb si žádá multifunkční stroje, které na stavbě dokážou pružně reagovat na nejrůznější požadavky, například kolem manipulace a dopravy. V této oblasti se angažuje lídr v oboru, italská společnost Dieci, s… jít na článek

Caterpillar dosáhl mety 2 miliard přepravených tun autonomními dampry. Zdvojnásobení přišlo po 16 měsících

Zveřejněno 21.5. O stále rychleji nastupující autonomní přepravě v uzavřených těžebních provozech jsme psali nedávno ve spojitosti s brazilským povrchovým železným dolem Vale’s Carajás, který postupně pořídí 37 třistatunových damprů Komatsu 930E-5. Dosažení významné… jít na článek

Daimler Trucks chce do roku 2039 nabízet všechna nová nákladní vozidla s neutrální bilancí emisí CO2

Zveřejněno 15.5. Realizace elektricky poháněného vozidla Mercedes-Benz eEconic, napájeného čistě z akumulátorů, je další významný krok v elektrifikaci nákladních vozidel tohoto nadnárodního německého koncernu. eEconic bude zpočátku nabízen v konfiguraci 6×2/N NLA a,… jít na článek