Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 5.10. – svátek slaví Eliška

LIEBHERR na jubilejním veletrhu Bauma 2004

Zveřejněno: 30. 3. 2004

V roce 2004 slaví Bauma jako celosvětově největší odborný veletrh stavebních strojů své 50leté jubileum. Tato polovina století, kdy se veletrh vypracoval na »Global Player«, vykazuje mnoho paralel k historii firmy Liebherr. Když v roce 1954 otevřel své brány první veletrh Bauma, tak zakladatel firmy Hans Liebherr právě vyvinul první rypadlo Liebherr, typ L 300, a tím byl započat proces zvyšování rozmanitosti jak u stavebních jeřábů, tak i v ostatních oblastech stavebních strojů.



O 50 let později se skupina firem, která má nyní více než 80 sídel po celém světě a 22 000 zaměstnanců, na veletržním stánku superlativů o rozloze více než 10 000 m2 prezentuje mnoha vývojovými novinkami a inovacemi ze všech oblastí rozsáhlého programu stavebních strojů Liebherr. K vidění je více než 70 exponátů z výrobkových skupin hydraulických rypadel, korbových sklápěčů, pásových a nakládacích buldozerů, kladečů potrubí, kolových nakladačů, hydraulických lanových rypadel, beranidel a vrtaček, pásových jeřábů, autojeřábů, věžových otočných jeřábů, míchaček betonu a pojízdných míchaček. K superlativům patří už čistě vizuálně velejeřáb 630 EC-H vysoký 80 m a nový korbový sklápěč T 282 B s nakládací kapacitou 363 t. Liebherr na veletrhu Bauma také informuje o nabídkách služeb, co se týká pronajímání, použitých strojů a logistiky náhradních dílů, které byly v poslední době značně rozšířeny. Ve zvláštním stánku v pavilonu A5/139, jenž byl v porovnání s veletrhem Bauma z roku 2001 dvakrát tak velký, ukazuje Liebherr nejnovější vývoj komponentů stavebních strojů.

O 50 let později se skupina firem, která má nyní více než 80 sídel po celém světě a 22 000 zaměstnanců, na veletržním stánku superlativů o rozloze více než 10 000 m2 prezentuje mnoha vývojovými novinkami a inovacemi ze všech oblastí rozsáhlého programu stavebních strojů Liebherr. K vidění je více než 70 exponátů z výrobkových skupin hydraulických rypadel, korbových sklápěčů, pásových a nakládacích buldozerů, kladečů potrubí, kolových nakladačů, hydraulických lanových rypadel, beranidel a vrtaček, pásových jeřábů, autojeřábů, věžových otočných jeřábů, míchaček betonu a pojízdných míchaček.
K superlativům patří už čistě vizuálně velejeřáb 630 EC-H vysoký 80 m a nový korbový sklápěč T 282 B s nakládací kapacitou 363 t. Liebherr na veletrhu Bauma také informuje o nabídkách služeb, co se týká pronajímání, použitých strojů a logistiky náhradních dílů, které byly v poslední době značně rozšířeny.
Ve zvláštním stánku v pavilonu A5/139, jenž byl v porovnání s veletrhem Bauma z roku 2001 dvakrát tak velký, ukazuje Liebherr nejnovější vývoj komponentů stavebních strojů. K tomu patří velká valivá ložiska, vznětové motory, hydraulické válce, čerpadla a pohony.

Mobilní rypadla: Několik nových modelů kompaktní a standardní třídy
Jako celosvětově největší výrobce mobilních rypadel představí Liebherr na veletrhu 2004 několik nových a přepracovaných mobilních rypadel. Ve třídě kompaktních rypadel budou ukázány dva úplně nové stroje s pracovní hmotností 10 popř. 12 t. Tyto stroje byly speciálně koncipovány nejen pro zúžené poměry na staveništi uvnitř města, ale také pro nasazení při budování zahrad a krajiny. Na základě kompaktních strojních rozměrů a díky zvláštní kinematice kloubového vybavení se mohou tato rypadla pohybovat v okruhu jen 4,40 popř. 4,60 m. Přitom jsou nová kompaktní rypadla vybavena inovační technikou a maximálním komfortem.
K prezentaci na veletrhu Bauma bylo zcela přepracováno mobilní rypadlo A 904 C Litronic ve třídě do 20 tun. Tento model je nutno považovat jak za standardní hlubinný, tak i za překládkový stroj.
Návštěvníkům veletrhu Bauma budou prakticky předvedena speciální vybavení, která zvyšují úsporné nasazení těchto strojů. Standardní verze A 904 Litronic C podle druhu podvozku popř. varianty vybavení váží mezi 18 a 20,5 t. Je poháněn silným vznětovým motorem Liebherr o síle 99 KW/135 PS. Pomocí modulárního rychlovýměnného systému Liebherr lze z kabiny řidiče během několika vteřin vyměnit všechny mechanické a hydraulické přídavné nástroje.
Nový A 904 C Litronic (obr. 1) se čtyřbodově podepřeným podvozkem, osmi terénními pneumatikami a modifikovaným pracovním vybavením lze na veletržním stánku Liebherr považovat za speciální přístroj k překládání v průmyslové oblasti. Hydraulicky výškově přestavitelná kabina řidiče dovoluje plynulé nastavování zorných výšek do 5 m. Multispojkovým systémem Liebherr A 904 C Litronic lze během velmi krátké doby velmi komfortně vyměnit vícelopatkový podavač za zdvihací magnet nebo jiný překládkový nástroj. V Mnichově Liebherr představí A 944 B-HD Litronic, tedy další mobilní rypadlo pro techniku překládání. Váží 52 t a opírá se o čtyři chapadla umístěná na podvozku; do terénu vyjíždí se čtyřmi plnopryžovými pneumatikami. Na základě svého monoblokového ramena o délce 9,5 m a sloupku dlouhého 8 m rypadlo A 944 B-HD Litronic má dosah více než 18 m od středu otočného věnce. Toto rypadlo je poháněno šestiválcovým vznětovým motorem 180 kW/245 PS z modelové řady Liebherr.

Pásové rypadlo s pracovními hmotnostmi 21 až 300 t
Liebherr na veletrhu Bauma 2004 prezentuje celkem sedm nových popř. přepracovaných strojů ze svého programu pásových rypadel. Nejmenší z těchto exponátů je R 904 C Litronic o váze zhruba 21 t, který je vybaven novým čtyřválcovým vznětovým motorem Liebherr o síle 99 kW/135 PS, a tím splňuje nejnovější směrnice pro výfukové plyny a hlukové emise. Větší kabina řidiče nabízí více komfortu a prostoru k pohybu a vytváří optimální zorný úhel na pracovní pole. Nápadný je také elegantní design horní části nového rypadla R 904 C Litronic. Speciální rypadlo pro demolice představuje R 934 B VH-HD Litronic, které je v Mnichově prezentováno s hloubkovou lžící a demoličním vybavením pro výškový dosah do 18 m. Výkon motoru stroje o hmotnosti do 42,6 t činí 145 kW/197 PS. Rozchod podvozku lze hydraulicky přestavět. To umožňuje bezproblémovou přepravu stroje.
Světovou premiéru představuje prezentace kompletně přepracovaného 48tunového pásového rypadla R 954 C Litronic.


Vyznačuje se novým, stabilním, ale lehčím vybavením, kompletně novým konceptem ocelové konstrukce, modernizovaným designem horní části a velkoprostorovou komfortní kabinou. Pohon R 954 C Litronic zajišťuje řadový šestiválcový motor Liebherr o výkonu 240 kW/326 PS.

Inovované, důležité detaily představí Liebherr u 65tunového pásového rypadla R 964 B. Nápadná je jeho nová, velkoryse konstruovaná komfortní kabina. Stroj o síle 282 kW/383 PS je vybaven sklopným korečkem na horniny, který pojme 3,4 m3. Jako ideální výkonný stroj pro tvrdá nasazení, jako např. do lomů nebo k přesunům velkého množství zeminy, Liebherr představí pásové rypadlo R 984 C Litronic o váze 119 t. Je poháněno šestiválcovým vznětovým motorem Cummins o výkonu 504 kW/685 PS. Vybavení exponátu zahrnuje monoblokové rameno o délce 7,8 m, rameno lžíce dlouhé 3,4 m a hloubkovou lžíci s obsahem 7,0 m3.

Z nabídky velkých hydraulických rypadel Liebherr pro mining (těžba) bude na veletrhu Bauma 2004 ukázán nejnovější model R 994 B Litronic o hmotnosti 300 t. Tento velký stroj bude poprvé vidět na veletrhu v Evropě – v konfiguraci se sklopným korečkem o obsahu 18 m3. R 994 B Litronic velmi dobře přijatý na trhu má výkon motoru více než 1120 kW/1500 PS.

Světová premiéra T 282 B: Největší a nejsilnější korbový sklápěč garantuje nejnižší přepravní náklady
Již pouze kvůli svým mohutným rozměrům bude korbový sklápěč T 282 B, poprvé prezentovaný na veřejnosti, působit na veletrhu Bauma 2004 jako magnet pro publikum. Tento nový dieselelektricky poháněný velký korbový sklápěč zastíní všechny ostatní dopravní prostředky k povrchové těžbě. Svými gigantickými rozměry – výška 7,4 m, šířka 8,8 m a délka 14,5 m – se stává celosvětově největším dvounápravovým korbovým sklápěčem. Není to však jen samotná velikost, která T 282 B již nyní, po zhruba jednoletém testování v terénu, činí žádaným objektem důlních provozovatelů po celém světě. Spíše se počítají jeho »vnitřní hodnoty«. Do následného modelu T 282, poprvé prezentovaného v roce 1999, bylo začleněno velké množství detailů: více než 200 inovací.
Zvláštní význam má za prvé užitečné zatížení 327 t, zvýšené na 363 t a za druhé výkon motoru větší o 35 %. T 282 B má na základě celosvětově nejsilnějšího motoru užitkového vozidla 2721 kW/3650 PS. Ze součtu všech inovací vyplývá další, rozhodující superlativ: T 282 B se při praktické povrchové těžbě vyznačuje nejnižšími provozními náklady na jednu naloženou tunu. Přitom stroj dimenzovaný pro maximální jízdní rychlost 64 km/h svými radiálními nízkoprofilovými pneumatikami a dusíkovoolejovým odpružením nabízí vysoký komfort při jízdě i při nejtěžších podmínkách nasazení.

Nové konstrukční řady pásových a nakládacích buldozerů
Z programu pásových buldozerů ukazuje Liebherr na veletrhu Bauma 2004 modely PR 724 a PR 734 Litronic. Oba stroje reprezentují čtvrtou generaci pásových buldozerů představených v předchozím roce, která se vyznačuje sníženými provozními náklady a výborným komfortem při jízdě. Při zachovávání osvědčeného hydrostatického principu bylo od základu přepracováno kompletní hnací ústrojí pásových buldozerů. V Mnichově bude možno zhlédnout i dva nové nakládací buldozery série »B« – LR 622 B Litronic a LR 632 B Litronic. Jádrem výkonu této nové konstrukční řady je kompletně přepracovaný systém Litronic. Stroje přitom profitují zejména z nového řídicího systému. Tento systém je přesnější a rychlejší a na základě plného vychýlení čidla pojezdu dovoluje přímé řazení do funkce »protiběžné otáčení řetězů«.

Světová premiéra nové konstrukční řady stereonakladačů
U příležitosti veletrhu Bauma 1995 Liebherr poprvé prezentoval své stereonakladače, a tím určil nový milník pro řídicí koncepty kolových nakladačů. Devět let po tomto důležitém vývojovém kroku Liebherr na veletrhu Bauma 2004 představí světové veřejnosti novou generaci stereonakladačů. Kompletně přepracovaná konstrukční řada obsahuje pět modelů s typovým označením L 506Stereo, L 507Stereo, L 508Stereo, L 509Stereo a L 510Stereo. Výkony motorů nových modelů se pohybují mezi 42 kW/58 PS a 58 kW/79 PS. Tak uvedou do pohybu maximální sklopné zátěže 3235 kg až 4580 kg. I nové stereonakladače Liebherr se opírají o osvědčené výhradní charakteristiky, které této konstrukční řadě dopomohly k velkému úspěchu. K tomu zaprvé patří stereořízení s jedinečnou kombinací ohybového řízení a řídicí nápravy vzadu a zadruhé součinnost kyvného ohybového kloubu a kyvadlové nápravy. Na stánku na veletrhu Bauma budou k vidění tři z těchto nových stereonakladačů.
Pro konstrukční řadu velkých kolových nakladačů firma Liebherr vyvinula speciální doplňkové vybavení pro průmysl a dřevoprůmysl s těžkým vybavením jako například drapáky na dřevo nebo lžíce s vysokým vyklápěním, takzvané »pachole na dřevo«. Velkou předností přitom je zvýšení točivého momentu ve vykládací poloze. Tyto alternativy ke standardní kinematice jsou k dispozici nejen pro exponát L 5442plus2 na veletrhu Bauma, ale také pro ostatní modely této konstrukční řady.

Univerzální a kompaktní:
Nové beranidlo a vrtačka LRB 125

Na veletrhu Bauma 2004 představí Liebherr nově vyvinutý nosný přístroj pro speciální důlní práce, tedy beranidlo a vrtačku LRB 125. LRB 125 patří do třídy do 40 tun a udivuje především svou kompaktní konstrukcí, flexibilitou, rovněž i nadprůměrně vysokým výkonem. Tak může být LRB 125 vzdor kompaktním rozměrům nasazen k zarážení štětových stěn, nosníků, trubek a zatlačovaných pilot. Bezproblémově dokáže vrtat i osamělé piloty, pilotové stěny a uvolňující otvory. Program beranidel a vrtaček firmy Liebherr, který se dosud týkal hmotností 65 až 140 t, je směrem k dolní třídě doplněn novým LRB 125. Hydraulické lanové rypadlo HS 855 HD je nejnovějším modelem inovační konstrukční řady páté série. Na veletrhu Bauma 2004 bude prezentováno s mechanickým drapákem podzemních stěn. Stroj patří do třídy do 90 tun a je mimo jiné založen na novém konceptu ocelové konstrukce horní části, která je provedena jako robustní, ve zkrutu neohebná skříňová konstrukce. Výsledkem je velmi kompaktní a univerzální nosný stroj s výjimečnými charakteristikami výkonu. Hydraulické lanové rypadlo je vybaveno agregátem se vznětovým motorem Liebherr o síle 400 kW/544 PS a standardně dvěma volně padajícími navijáky 25 t (250 kN). Jeho podvozek je teleskopický a navíc se při transportu vyznačuje snímatelným pásovým nosníkem.


Konečně HS 855 HD má k dispozici nový samonakládací a samomontážní systém. K vykládání ani k montáži není potřebný pomocný jeřáb.

Světová novinka: Hydraulický pásový jeřáb LR 1200
Jako světovou novinku z výrobkové skupiny hydraulicky poháněných pásových jeřábů Liebherr představuje LR 1200, jehož maximální nosné zatížení dosahuje 200 t. LR 1200 operuje z velké vyměřené plochy ke stání a obzvláště stabilním výložníkovým systémem jak při práci s velkým zatížením s hlavním výložníkem, tak i při práci s kyvným ramenem dosahuje vynikajících nosných zatížení. Nepatrné hydraulické základní zatížení snižuje také spotřebu paliva a zvyšuje výkon při navíjení. Pásový jeřáb je poháněn vznětovým motorem Liebherr o síle 240 kW/327 PS, rovněž i dvěma jeřábovými navijáky s tažnou silou vždy 12 t pro vysoké rychlosti lan. Tím je také u vícenásobného vinutí dosaženo rychlých zdvihů a vysokých zdvihových výkonů. Alternativně jsou k dostání volně padající navijáky 12 t s lamelovými brzdami. Na základě inovačního samomontážního a samonakládacího systému lze LR 1200 nepříliš nákladně přepravovat a rychle připravit k použití na stanovišti. S inovační variantou vybavení »Midfall« si lze u LR 1200 při provozu se dvěma háky navíc vybrat, zda má lano jako obvykle vést přes hlavu hlavního výložníku nebo přes vodicí kladku namontovanou ve fixní poloze.

Pásový jeřáb 400 t s »úzkým rozchodem« ke zřizování větrných elektráren
K přizpůsobení používání pásových jeřábů, u nichž má velkým význam pojezd s patřičným vybavením, představí Liebherr na veletrhu Bauma 2004 LR 1400/2-W s pásovým pojezdovým ústrojím širokým 4,8 m a hvězdicovou podpěrou o šířce 11,5 m. V porovnání se standardním strojem 400 t byl rozchod pojezdového ústrojí zmenšen o 3,9 m. Tím tato úzkorozchodná verze odpovídá potřebě efektivních zdvihacích zařízení ke zřizování větrných elektráren na vhodných místech.
Při pojezdu pásového jeřábu se opěry s namontovanými podpěrnými deskami na pojezdovém ústrojí zaklapnou dozadu popř. dopředu. Sklony terénu do 2 stupňů jsou vyrovnávány čtyřmi hydraulickými válci na pojezdovém ústrojí. Pomocí dvou otočných spojů lze pojezdové ústrojí, vložený díl s opěrami a horní část jeřábu vzájemně libovolně otáčet tak, aby mohl pásový jeřáb projet i těmi nejužšími zatáčkami. Zvláštní pohyblivost LR 1400/2-W zůstane neomezeně zachována i při nasazení s volitelným výložníkem Derrick.

Nový autojeřáb 750 t s mřížovým stožárem
Liebherr rozšiřuje svou paletu jeřábů s velkou nosností o autojeřáb s mřížovým stožárem LG 1750, který bude poprvé veřejnosti prezentován na veletrhu Bauma 2004. Nabízí flexibilitu pásového jeřábu 750 t kombinovanou s pohyblivostí rychle jedoucího autojeřábu stejné třídy nosného zatížení.
Pro modulovou konstrukci LG 1750 používá Liebherr jeřábovou točnu a výložníkové systémy pásového jeřábu LR 1750, rovněž i zcela nově vyvinutý osminápravový kompaktní podvozek nejmodernější konstrukce. Čtyři tuze provedené a velkoryse dimenzované sklápěcí sloupky tvoří hvězdicovou podpěru s opěrnou základnou 16 × 16 m. Je zvýrazněno image speciálního podvozku jeřábu, který je bez točny široký 3 m, vysoký 4 m a těžký 96 t.
Kompaktní na základě krátkých rozvorů, výborně ovladatelný aktivním řízením zadní nápravy, a s nejmodernějším konceptem pohonu se podvozek pohybuje při jízdě po komunikaci. Nasazení separátně přepravované točny jeřábu trvá při použití pomocného jeřábu 100 t pouze 30 minut.

Mobilní jeřáb LTM 1080/1: Kapacita nosného zatížení a akční rádius byly v porovnání s předchozím modelem značně zvýšeny

Pozoruhodná zlepšení výkonů odlišují nový čtyřnápravový univerzální terénní mobilní jeřáb LTM 1080/2 od jeho předchůdce, tedy od LTM 1080/1, jenž byl od roku 1998 montován přibližně 660krát. Nosné zatížení na teleskopickém výložníku bylo zvýšeno o 22 %, na sklopné špičce dokonce o 33 %. LTM 1080/2, který na veletrhu Bauma 2004 slaví svou premiéru, současně v porovnání k předchozímu modelu nabízí přibližně o 10 % větší výšku zdvihu a akční dosah. Celkovou zátěží 21 t je v současné době na trhu nejsilnějším strojem ve třídě do 80 tun. Nový univerzální terénní jeřáb 48 t je připravený k jízdě s dílčím zatížením 6,7 t. Dvoumotorový koncept s výkonově přizpůsobeným jeřábovým motorem Liebherr umožňuje při provozu jeřábu provádět zvláště úsporné práce.
Na základě teleskopického výložníku o délce 50 m, teleskopického nástavce dlouhého 7 m a dvojité sklopné špičky o délce 19 m je LTM 1080/2 s výškou zdvihu 76 m měřítkem ve své třídě. I nový pětinápravový mobilní jeřáb LTM 1220/1 je výsledkem další konsekventní inovace. Úplným využitím možné celkové hmotnosti 60 t při nápravovém zatížení 12 t k maximálnímu nosnému zatížení při délce teleskopického výložníku 60 m patří LTM 1220/1 k nejsilnějším pětinápravovým strojům na trhu. Použití velmi pevných jemnozrnných konstrukčních ocelí a další inovace výložníkového profilu v porovnání s předchůdcem, tedy LTM 1200/1, enormně zvýšily nosná zatížení. V některých pracovních dosazích činí až 30 %.
Svou premiéru na veletrhu Bauma rovněž slaví i nový sedminápravový mobilní jeřáb LTM 1400/1, kterým firma Liebherr vyplňuje mezeru mezi šestinápravovým 300tunovým jeřábem a osminápravovým 500tunovým jeřábem. Výškou zdvihu 130 m, dosahem do 100 m a vyztužením Y zvyšujícím nosné zatížení tento jeřáb nabízí zvláště široké spektrum nasazení. Na veletrhu Bauma 2004 je veřejnosti poprvé prezentován i nový třínápravový kompaktní mobilní jeřáb Liebherr s maximálním nosným zatížením 55 t a ten doplňuje nabídku třínápravových univerzálních terénních jeřábů ve výkonnostní třídě s nosným zatížením 45 t až 55 t. LTC 1055 představuje hydrostaticky poháněný mobilní jeřáb s kabinou pro jízdní a jeřábový režim.
Byl speciálně vyvinut k nasazení do hal, průmyslu a ke speciálnímu využívání, při kterém je potřebná výborná manévrovatelnost. Pomocí LTC 1055 lze bezproblémově vyřídit potřebné práce v úzkém prostoru, které nemohou obvyklé univerzální terénní jeřáby provádět nebo je mohou realizovat jen s určitými omezeními. Hydrostatický pohon pojezdu s umístěním vznětového motoru v horní části jeřábu umožňuje mimořádně kompaktní konstrukce.
Na základě teleskopického výložníku 36 m a dvojité sklopné špičky o délce 15 m dosahuje LTC 1055 maximální výšky zdvihu 51 m s dosahem 46 m.

Světová premiéra na veletrhu Bauma: Mobilní stavební jeřáb MK 100
Mobilní stavební jeřáb MK 100 rozšiřuje konstrukční řadu mobilních stavebních jeřábů firmy Liebherr směrem nahoru a odbornému světu bude poprvé představen na veletrhu Bauma 2004. MK 100 je postaven na novém pětinápravovém podvozku a má k dispozici výložníkovou délku 52 m. Stejně jako jeho nanejvýš úspěšný menší bráška MK 80 je koncipován k jednoruční montáži po stisknutí tlačítka.
Jeho instalační postup je kompletně řízen počítačem. MK 100 má k dispozici torzně tuhou, teleskopickou plnostěnnou věž. Poprvé je v řadě mobilních stavebních jeřábů použit čtyřdílný teleskopický výložník s mřížovou konstrukcí. Pohony řízenými měniči kmitočtu pro zdvihací ústrojí, pojezdové a otáčecí ústrojí může MK 100 absolutně přesně napolohovat své zátěže.

Inovace u rychlostavitelných jeřábů
Z oblasti rychlostavitelných jeřábů ukazuje Liebherr na veletrhu Bauma 2004 dvě novinky. Opírajíc se o známý princip hydraulické montáže rozšiřuje nový 32 H konstrukční řadu H jeřábů směrem nahoru. Vedle toho je představen nový rychlostavitelný jeřáb 42 K.1, který v budoucnu nahradí osvědčený rychlostavitelný jeřáb 42 K. Základním přepracováním v oblasti instalační kinematiky, ovládání při montáži, montáže výložníků a pohonů byl celkový výkon nového 42 K.1 výrazně zlepšen. Provedení jeřábu s neprodyšně svařenou teleskopickou věží s příhradovou konstrukcí se nezměnilo.

Rozšíření konstrukční řady věžových otočných jeřábů EL
Nový věžový otočný jeřáb 110 EL 6 FR.tronic rozšiřuje konstrukční řadu jeřábů EL směrem nahoru. Jeřábový systém je koncipován tak, aby mohl být přesně přizpůsoben rozmanitým požadavkům k nasazení v různých regionech. Na základě modulárního stavebnicového systému může být tento jeřábový systém libovolně kombinován se základovými kříži, kotevními základovými šrouby, podvozky a věžemi konstrukční řady EC-H, LC a HC. 110 EL 6 FR.tronic je jednoduchý, rychlý a lze jej namontovat jen několika málo zásahy, protože hlava jeřábu je jak k přepravě tak i montáži provedena jako kompletní jednotka.
Tento nový jeřáb sériově obsahuje nový FR.tronic, který plynule řídí všechny pohony pomocí měniče kmitočtu. Vlajkovou lodí věžových otočných jeřábů na veletrhu Bauma 2004 je zároveň i největší model úspěšné konstrukční řady EC-H vůbec: S výškou háku a dosahem přibližně 80 m představuje velký věžový otočný jeřáb 630 EC-H 40 Litronic další superlativ na stánku firmy Liebherr. Tento jeřáb na špičce výložníku zvedne 5800 kg, jeho maximální nosnost zatížení činí 40 000 kg.

Mnohotvárnost pojízdných míchaček na stánku Liebherr
Na veletrhu Bauma 2004 se představí celkem šest exponátů z nové generace pojízdných míchaček Liebherr. Jsou ukázány rozmanité varianty vybavení s různými jmenovitými velikostmi na tří a čtyřnápravových podvozcích nebo jako sedlové návěsy. Dva z těchto exponátů jsou vybaveny novým pásovým dopravníkem Liebherr. Pásový dopravník »LTB« v různých velikostech představuje zvláště úsporné řešení levné přepravy betonu, písku, štěrku a ostatních stavebních hmot od pojízdné míchačky přímo na staveniště. Při rychlosti pásu 3,5 metrů za vteřinu je dosaženo dopravního výkonu cca 70 m3/h.


Nová mobilní věžová míchačka a horizontální míchací zařízení
Na veletrhu Bauma bude poprvé prezentována nově vyvinutá mobilní věžová míchačka typu Betomat I-M. Nový koncept při nepatrné potřebě místa, krátkých montážních dobách a modulární koncepci nabízí optimální předpoklady pro staveništní zařízení.
Pravoúhlá věž potřebuje místo o velikosti pouze 7,6 × 5,1 metrů a je vysoká 24 m. Tím může být uloženo 200 m3 příměsí a 120 t cementu popř. plniva. Je možná montáž kruhových talířových míchaček do jmenovité velikosti 2,25 m3 a míchaček s dvojitou hřídelí do 3 m3. Zařízení je přemis.ováno pomocí několika málo nákladních přepravních jednotek. Dalším exponátem na veletrhu Bauma je horizontální míchačka Betomix 2,25 RIM s řadovým přepravníkem v pozinkovaném provedení a teoretickým výkonem odvodu hotového betonu 100 m3/h.
Autor: Marcel Hrdý
Foto: Archiv firmy Liebherr
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek