Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 14.11. – svátek slaví Sáva

Ford Trucks zahajuje rok 2021 inovacemi v produktech, funkcích a technologiích

Zveřejněno: 29. 3. 2021

V návaznosti na více než půlstoletí zkušeností a dynamický vývoj produktů v oblasti těžkých nákladních vozidel zahájila společnost Ford Trucks rok 2021 dvěma novými variantami produktů a aktualizovanými službami a technologiemi v rámci své aktuální produktové řady, která byla uvedena na trh ve 44 zemích.

Nová 9stupňová automatická převodovka ZF EcoTronic byla vyvinuta s ohledem na rozvážková vozidla.

Rodina tahačů F-MAX, jež nyní zahrnuje dvě nové varianty, F-MAX BlackLine a F-MAX L, včetně nových specifikací a funkcí, přináší zákazníkům Ford Trucks technologie propojené mobility. Společnost zavádí funkce dálkového ovládání pomocí technologie ConnecTruck, která nabízí větší pohodlí a vyšší efektivitu.

Novinky Ford Trucks pro rok 2021

  • Limitovaná edice F-MAX Blackline (250 ks)
  • Mobilní aplikace ConnecTruck a My Ford Trucks nové generace.
  • F-MAX L, s prodlouženým rozvorem kol a dojezdem až 5 000 km.
  • Režim ECO+ ve všech variantách F-MAX (5% úspora paliva).
  • 9stupňová automatická převodovka ZF EcoTronic.
  • Nová zadní řiditelná náprava u třínápravových vozidel 6×2.

Limitovaná edice F-MAX BlackLine

F-MAX BlackLine, exkluzivní varianta mezinárodně oceňovaného modelu F-MAX, se bude vyrábět jako limitovaná edice. Každé vozidlo bude mít na dveřích speciální sériové číslo a znak řady Blackline. Pro tuto limitovanou edici bude vyrobeno pouze 250 kusů, které budou k dispozici ve speciální stříbrné barvě exteriéru „moondust” s modrými a černými pruhy zdůrazňujícími styl vozidla. Poznávacím znamením budou také efektní černé LED světlomety, černá kola a černé kryty zrcátek. F-MAX BlackLine se vyznačuje špičkovým designem interiéru s černými sedadly s modrými pruhy a modrým prošíváním. Také kožený volant dostal do vínku modré odlesky a prošívání. Specifické designové detaily v černé barvě najdeme rovněž na přední konzoli, na prostorných odkládacích boxech nad halou a pod postelemi.

Nová limitovaná série F-MAX BlackLine, vyjíždějící v sérii 250 kusů, má speciální grafiku na dveřích, černé LED světlomety spolu s černou maskou.
Nová limitovaná série F-MAX BlackLine, vyjíždějící v sérii 250 kusů, má speciální grafiku na dveřích, černé LED světlomety spolu s černou maskou.
Detail černých LED světlometů
Detail černých LED světlometů

ConnecTruck pro lehčí život řidičů i fleetových správců

Společnost Ford Trucks usiluje o propojenou mobilitu a datovou konektivitu svých vozidel. Ta jsou tak nyní vybavena nejmodernějšími technologiemi, jako je například prediktivní tempomat MAX-Cruise nebo multimediální systém, který pomáhá jak řidičům, tak správcům vozových parků. Aplikace My Ford Trucks dostala pro rok 2021 nové funkce, umožňující řidičům ovládat svá vozidla na dálku. Vylepšení doznal také on line portál ConnecTruck Global.com, který byl rozšířen o nové funkce, zejména pro vozové parky. Nyní umožňuje správcům vozového parku sledovat vozidla na stolním počítači nebo tabletu, k dispozici je celá řada nových funkcionalit, včetně kompletní historie údajů o vozidle a absolvovaných trasách. To vše je přitom pohodlně dostupné na pár kliknutí.

Dojezd až 5 000 km na jednu nádrž

Ford Trucks vychází u nového modelu F-MAX L vstříc potřebám svých zákazníků. Model má delší rozvor a dojezd až 5 000 kilometrů díky novým palivovým nádržím o celkovém objemu 1 350 litrů (o 300 litrů více než standardní nádrže F-MAX). Tahač s delším rozvorem nabízí také zajímavé jízdní vlastnosti. Pokud někdo dá předost menším nádržím, může standardních 1 050 litrů kombinovat s delším rozvorem.

Od roku 2021 je režim ECO+ standardní funkcí ve všech variantách F-MAX.
Od roku 2021 je režim ECO+ standardní funkcí ve všech variantách F-MAX.

Režim ECO+ ve všech F-MAXech

Protože spotřeba paliva a celkové náklady jsou nejdůležitějšími kritérii v odvětví těžkých užitkových vozidel, představila společnost Ford Trucks „režim ECO+”, který řidičům umožňuje snížit celkovou spotřebu až o 5 %. Od roku 2021 je režim ECO+ standardní funkcí ve všech variantách F-MAX.

Je-li aktivován režim ECO+, systém provede opatření k automatickému snížení spotřeby paliva. Prediktivní tempomat MAX-Cruise nastavuje nejúčinnější rychlost vozidla na základě topografie zjištěné pomocí údajů GPS. Aktivuje se také funkce Eco Roll, která umožňuje jízdu na volnoběh. Během režimu ECO+ je výkon motoru omezen na 450 koní a omezovač rychlosti nepustí vozidlo přes 85 kilometrů za hodinu. Pokud stojící vozidlo běží na volnoběh déle než pět minut, motor se automaticky vypne, aby se ušetřilo palivo. To je zvláště výhodné, pokud je vozidlo ponecháno v chodu během čekání na celnici nebo při nakládce. V režimu ECO+ je také deaktivována funkce kickdown pro jednorázové zvýšení výkonu motoru. Majitelé vozového parku mohou všechny tyto funkce dálkově ovládat a sledovat pomocí mobilní aplikace My Ford Trucks.

F-MAX ECO+ s dojezdem 5 000 km

Ford Trucks si u nového modelu F-MAX L, který má rozvor 3 750 mm (proti standardu 3 600 mm) a dojezd až 5 000 kilometrů na jednu nádrž, klade za cíl překonat očekávání svých zákazníků. Palivové nádrže o celkovém objemu 1 350 litrů modelu F-MAX L jsou o 300 litrů větší než standardní nádrže. Tahač s delším rozvorem nabízí také zajímavé jízdní vlastnosti.

Standardní funkcí ve všech variantách F-MAX je od roku 2021 navíc „režim ECO+“, který řidičům umožňuje snížit celkovou spotřebu až o 5%. Více o modelu F-MAX a režimu ECO+ se dozvíte na stránkách Ford Trucks. Na stejném místě si lze nechat i udělat nezávaznou nabídku.

Automatická převodovka ZF EcoTronic

Nová 9stupňová automatická převodovka ZF EcoTronic, vyvinutá techniky společnosti Ford Trucks, odpovídá očekáváním a preferencím zákazníků a nabízí značný jízdní komfort, zejména při hustém provozu ve městě. Byla vyvinuta s ohledem na rozvážková vozidla a vozidla se speciálními nástavbami. Snižuje také spotřebu paliva a celkové náklady. F-MAX s 9stupňovou automatickou převodovkou ZF EcoTronic nabízí lepší jízdní komfort u lehkých sklápěčů s výkonem 330 k a lehkých silničních nákladních vozidel. A tím, že eliminuje řazení, umožňuje užitkovým vozidlům, jako jsou hasičské vozy, fungovat ještě rychleji v situacích, kdy se počítá každá sekunda.

Novinkou pro rok 2021 je zadní řiditelná náprava u vozidel 9LT 6X2.
Novinkou pro rok 2021 je zadní řiditelná náprava u vozidel 9LT 6X2.

Zadní řiditelná náprava

Konstruktéři společnosti Ford Trucks chápou důležitost manévrovatelnosti a malého poloměru zatáčení během městského provozu a vyvinuli novou zadní řiditelnou nápravu pro zvýšení manévrovatelnosti u vozidel 9LT 6X2. Nový systém snižuje poloměr otáčení o 9% a nabízí pohodlnější zážitek z jízdy, zejména v omezeném městském prostředí.

Autor: Ford Trucks
Foto: Ford Trucks
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek