Dnes je 1.5.

Ford Trucks představil v Praze nový model tahače F-MAX

Zveřejněno: 4. 2. 2019

Před rokem touto dobou vstoupila nákladní vozidla Ford Trucks na český trh. Nyní, v lednu 2019, byl představen zbrusu nový model tahače F-MAX, který nedávno na mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových automobilů IAA 2018 v Hannoveru získal prestižní titul International Truck of theYear 2019. Zásadní inovací je větší kabina.

Slavnostní oficiální uvedení novinky na český trh proběhlo 31. ledna v pavilonu letňanského výstaviště v Praze za účasti zástupců široké odborné veřejnosti i celé řady médií.

Nový model tahače s názvem F-MAX a číselným označením 1850T se od předchozích modelů na první pohled liší velikostí kabiny. Na první pohled vynikne její aerodynamické řešení, které díky celé řadě detailů přispívá ke snížení spotřeby paliva. I když se kabina zvětšila, koeficient aerodynamického odporu vzduchu se zmenšil. Způsobuje to celkový tvar kabiny, nové boční spojlery za kabinou i mezi nápravami nebo zakrytí schůdků do kabiny prodlouženými dveřmi. Také prostor uvnitř doznal velkých změn a vůči posádce je nadmíru velkorysý. Překvapí zejména kapacita úložných prostor (790 l), kvalita materiálů (prémiový textilní potah), ergonomie pracoviště řidiče a v neposlední řadě i bohatá výbava.

V oblasti asistenčních technologií disponuje nový F-MAX řadou standardních systémů pro podporu řidiče – ESP, ABS, LDWS (systém výstrahy při opuštění jízdního pruhu), AEBS (systém pokročilého nouzového brždění). K tomuto standardu se přidává nově také adaptivní tempomat, který představuje další krok ke zvýšení bezpečnosti jízdy. Pokud je navíc vozidlo vybaveno technologií ConnecTruck, má řidič k dispozici navíc prediktivní funkci tempomatu pod značkou MaxCruise, která významným způsobem přispívá k optimalizaci rychlosti vozidla a otáček motoru ve vztahu k trase, po které se vozidlo pohybuje. Údaje ze systému GPS se přenáší do palubního počítače, který pak volí takový jízdní styl, aby byl co nejoptimálnější z pohledu spotřeby pohonných hmot a samozřejmě bezpečnosti provozu. Úspora paliva se pak pohybuje okolo 4%.

Srdcem nového tahače od Fordu jsou motory Ford Ecotorq 12,7 l s výkonem 500 koní v rozsahu 1400 až 1850 otáček/min, nabízející již od 1000 otáček/min do 1400 otáček/min točivý moment 2500 Nm. Hnací trakt je doplněn osvědčenou automatizovanou převodovkou ZF TRAXON s 12+2 rychlostmi s možností ručního řazení během jízdy nebo při manipulaci s návěsem.

Horkou novinku Ford budeme ve Stavební technice nadále sledovat a podrobnější představení F-MAXu vám přineseme během roku. Z prvních dojmů je jasné, že F-MAX má všechny předpoklady k tomu, aby v oblasti nákladních vozidel v ČR ještě zamíchal rozdanými kartami…

Autor: Jan Rybář
Foto: Ford Trucks
 

Nové

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek

Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek