Dnes je 17.6. – svátek slaví Adolf

Dvojice „japonců“ s nulovám přesahem brzy rozšíří portfolio rypadel Yanmar v kategorii 8–12 tun

Zveřejněno: 27. 3. 2019

Premiéru hned dvou midi-rypadel v kategorii 8 tun chystá japonský výrobce kompaktní techniky YANMAR. V Mnichově na bauma 2019 bude poprvé světu představeno rypadlo ViO82 vybavené novým systémem pracovní hydrauliky ViPPS2i a rypadlo ViO80-2PB s variabilní délkou výložníku.

Rypadlo ViO82 dostane nově vyvinutý hydraulický systém ViPPS2i

Nové ViO82 a ViO80-2PB reprezentují pásová rypadla se skutečným nulovým přesahem, typickým pro rypadla řady ViO. Zamýšlenou oblastí použití bude především nasazení ve městech a obcích, kde je běžné prostorové omezení na stavbě. S těmito dvěma novými přírůstky se portfolio rypadel japonského výrobce YANMAR v kategorii 8–12 tun rozšířilo na celkem 7 modelů.

Důraz na pracovní komfort

Obě nová rypadla byla navržena v souladu s dlouholetým konceptem „Universal Design”, který nabízí maximální komfort při obsluze a vyznačuje se prostornou kabinou se zvětšeným prostorem pro nohy, ergonomicky rozmístěnými ovládacími prvky a optimálním 360° rozhledem z kabiny. Nadstandardní výbavu kabiny doplňuje v základu dodávaná, široce nastavitelná, vzduchem odpružená sedačka, která podstatně zvyšuje komfort i při dlouhodobé obsluze rypadla.

Inovativní motor, optimální provozní náklady

Tak jak je pro rypadla YANMAR typické, jsou oba nové přírůstky vybaveny spolehlivým motorem YANMAR 4TNV98C-WBV1. Při vývoji obou rypadel byl kladen důraz na nízkou spotřebu PHM, jejímž středobodem je volba úsporného motoru. Samotné motory YANMAR jsou dlouhodobě charakteristické nízkými provozními náklady doprovázené vysokou spolehlivostí. Zvolený motor řady TNV o výkonu 55,6 HP je postaven na technologii přímého vstřikování Common Rail. Samozřejmostí je výbava systémem automatického snižování otáček po 4 s neaktivity, tzv. auto-IDLE, který výrazně přispívá k nižší spotřebě PHM.

ViO82: Nový hydraulický systém pro optimální výkon

Rypadlo ViO82 je vybaveno nově vyvinutým hydraulickým systémem ViPPS2i, kombinujícím výkon dvou nezávislých axiálních pístových hydraulických čerpadel. Každé čerpadlo je individuálně řízeno za využití systému zpětné vazby tlakem, díky čemuž je dosaženo snížené spotřeby PHM. V konečném důsledku systém ViPPS2i zajišťuje plynulost všech pracovních pohybů při současném zachování vysokých rypných sil a citlivé odezvy hydrauliky.

Rypadlo ViO82 pohání spolehlivý motor YANMAR 4TNV98C-WBV1
Rypadlo ViO82 pohání spolehlivý motor YANMAR 4TNV98C-WBV1

ViO80-2PB: unikátní design, variabilní délka výložníku

Hlavní předností nového rypadla ViO80-2PB je 3dílný výložník, který skrze svoji variabilní délku podstatně zlepšuje výkony rypadla, a to především při jeřábování břemene. Dodatečný kloub ramene vylepšuje i manévrovatelnost samotného rypadla a schopnost umístit jeřábované břemeno s neobvyklou přesností.

Specialitou nového 3dílného výložníku je atypické obrácené umístění pístnic, které v kombinaci s vysokotlakou pracovní hydraulikou, kterou je výložník poháněn, přináší excelentní zdvihací sílu u břemene a podstatné zrychlení ramene v případě potřeby.

Nový výložník byl navržen s ohledem na maximální možnou ochranu klíčových komponent a zároveň s cílem zjednodušení běžné údržby. Z toho důvodu je většina hydraulických pístnic umístěna na svrchní straně výložníku, což výrazně zvyšuje jejich ochranu před poškozením. Dále došlo k podstatnému snížení počtu maznic na rameni (o 50 %), což podstatně snižuje čas a náklady potřebné na údržbu. Zajímavým bonusem je unikátní design celého ramene, který výrazně zlepšuje celkový rozhled z kabiny s důrazem na výhled na pracovní zařízení rypadla.

Společnost YANMAR je tradiční japonský výrobce stavební kompaktní techniky a motorových celků, založený v japonské Osace již v roce 1912. Od roku 1967 tvoří jednu z hlavních činností koncernu výroba kompaktních stavebních strojů, kde se především v oblasti mini a midi-rypadel stroje značky YANMAR řadí mezi trojici největších výrobců na světě. Stroje značky YANMAR jsou dlouhodobě známy svou vysokou kvalitou, doprovázenou snahou výrobce o neustále inovace. Díky tomu dnes YANMAR nabízí jeden z nejširších výrobních programů na trhu.

Autor: redakce
Foto: Yanmar

Oborové členění

Nové

Licenční výroba, speciály v závodě 500 mil Indianopolis i jednotky pro těžké stroje. Motory Cummins slaví 100 let

Zveřejněno 8.6. Letos slaví stoleté výročí tradiční světový výrobce motorů Cummins. Vše začalo v roce 1919 zahájením licenční produkce, kdy bylo vyrobeno 28 motorů HVID. Následovaly pohonné jednotky vlastní výroby určené pro průmyslová zařízení, nákladní automobily… jít na článek

Pohled do zákulisí. Kloubový dampr skládá maturitu

Zveřejněno 5.6. Naše redakce získala exkluzivní fotoreportáž, mapující proces schválení kloubového dampru pro provoz na pozemních komunikacích. Fotografie a informace o tom, jak takové schvalování probíhá, nám dodala Státní zkušebna strojů a.s., které tímto za… jít na článek

Nový Actros konečně v praxi. Velký krok na cestě k autonomní jízdě

Zveřejněno 1.6. Nový Mercedes-Benz Actros sice nedostal ani nový podvozek, motor či převodovku, zato elektronické systémy nové jsou. Jak fungují? To jsme zjišťovali na zkušebních jízdách v Katalánsku a zde přinášíme postřehy. Jezdilo se při tom na dálnicích i na… jít na článek