Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 1.12. – svátek slaví Iva

Demoliční roboti i hydraulické příslušenství. V DEMTEC service vyřeší také specifické požadavky

Zveřejněno: 9. 11. 2020

V jednom z minulých čísel jsme si představili východočeskou společnost DEMTEC service, která je autorizovaným prodejcem hydraulického příslušenství značky Epiroc. Dnes se podrobněji zaměříme na některé vybrané produkty z portfolia DEMTEC service a rovněž nakoukneme pod pokličku některých výjimečných zakázek, při kterých přišly ke slovu již zmíněné znalosti jejich zaměstnanců.

Zakladatelé firmy DEMTEC service s Epirocem začínali.
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Ačkoli jsou začátky firmy spojeny výhradně se značkou Epiroc, dnes má DEMTEC service v sortimentu také příslušenství dalších světových značek jako je například Husqvarna. Filosofie firmy je jasná, a to poskytnout zákazníkovi maximální servis a podělit se o dlouholeté know-how v oblasti hydraulického příslušenství.

Epiroc tvrdí muziku

Značku Epiroc není potřeba dlouze představovat. V segmentu hydraulického příslušenství jde o zavedenou veličinu; vždyť hydraulická kladiva v podobě, v jaké je dnes známe, byla vymyšlena právě zde. Jejich řešení pro zavěšení kladiva na rýpadlo je dokonce patentované (už v roce 1963).

Zakladatelé firmy DEMTEC service s Epirocem původně začínali. V sortimentu převládají hydraulická kladiva, drapáky, magnety, demoliční nůžky, skalní frézy, drtiče suti a mnoho dalšího. Jen katalog příslušenství Epiroc, které vám tu jsou schopni dodat, čítá desítky stran. Popisovat všechny produkty nemá smysl, spíše se zaměříme na nejprodávanější z nich a poprosíme o komentář jednoho ze zakladatelů DEMTECu, pana Andreje Fučíka.

Trendem jsou teď kladiva na malé stroje

Jádro sortimentu tvoří hydraulická kladiva Epiroc, dodávaná ve třech hmotnostních řadách (SB, MB, HB). Trendem posledních let podle Andreje Fučíka je, že stále častěji jsou poptávaná kladiva na menší stroje jako jsou mini a midi-bagry. „Kromě klasických velkých demoličních kladiv se objevují poptávky i po kladivech na malé stroje. Myslím že je to dáno tím, že i menší firmy dnes realizují širší záběr činností, už to není jen ta klasická zemařina typu něco vybagrovat, naložit a odvézt,” říká k tomu Andrej Fučík. Kladiva pro menší stroje pocházejí z typové řady SB (Solid Body). Nabídka začíná na 55kilovém kladivu SB 52 (pro nosiče s hmotností od 0,7 do 1,1 tuny) a končí modelem SB1102 (nosič od 13 do 24 t). Kladiva třídy Solid Body najdou uplatnění při demolicích lehkých betonových konstrukcí, asfaltových ploch, ale i při rozbíjení v šachtách a tunelech nebo ve velmi specifických aplikacích, jako jsou třeba slévárny. Kladiva se zde používají pro čištění licích pánví a slévarenských konvertorů.

Kladivo Epiroc SB 202. (foto Epiroc)
Kladivo Epiroc SB 202. (foto Epiroc)

Kladiva Epiroc SB jsou vyráběna s ohledem na maximální produktivitu a životnost. Mají velmi sofistikovaná řešení a celá řada konstrukčních prvků je dokonce patentovaných. Pojďme zmínit ty nejzajímavější. Konzistentní výkon kladiv zajišťuje bezúdržbový vysokotlaký akumulátor s patentovanou membránou. Pozoruhodný je také systém rekuperace energie, který automaticky využívá vznikající energii ke zvýšení výkonu kladiva a zároveň se toto řešení podílí na snižování vibrací. Dokonalým utlumením vibrací se šetří rameno stroje a spolu s vysokým výkonem patří k obecným klíčovým vlastnostem kladiv Epiroc. Ke snadné výměně nástroje na stavbě slouží plovoucí průchodka s patentovanou zarážkou; proti přetížený kladiva byl nainstalován pojistný ventil. Některá tato řešení najdeme samozřejmě také ve vyšších třídách kladiv Epiroc.

Těžká váha kladiv má jméno HB

Podíváme-li se na úplně opačné spektrum kladiv, tedy do třídy HB (kladiva od 2 do 10 tun), i tady najdeme celou řadu konstrukčně promyšlených prvků. Kladiva v této hmotnostní třídě jsou určena pro primární těžbu hornin bez nutnosti odstřelu, k sekundárnímu zpracování hornin na stavbách nebo lomech a k demolicím železobetonových konstrukcí. Velmi tvrdé podmínky a intenzivní využití klade na tuto techniku až extrémní nároky. Epiroc přichází v této třídě s automatickým mazacím systémem Conti Lube II, který minimalizuje nároky na údržbu a zabraňuje neplánovaným odstávkám, které mohou vést k prodražování zakázek. Pro snížení hladiny vibrací a hlučnosti má úderový mechanismus nekovové zavěšení a je umístěn ve zcela utěsněné skříni. Podobně jako u nižší třídy kladiv i tady jsou k dispozici bezpečnostní prvky chránicí kladivo proti přetížení (integrovaný tlakový vypínací ventil PowerAdapt).

Automatický mazací systémem Conti Lube II minimalizuje nároky na údržbu a zabraňuje neplánovaným odstávkám. (foto Epiroc)
Automatický mazací systémem Conti Lube II minimalizuje nároky na údržbu a zabraňuje neplánovaným odstávkám. (foto Epiroc)

Služby pod jednou střechou

Odborníci z firmy DEMTEC service znají svůj sortiment do posledního šroubku a zákazníkům tu proto vždy dokáží pomoci s výběrem správného příslušenství. Pokud zákazník řeší pouze jednu konkrétní zakázku, může si vybrané příslušenství pouze zapůjčit, přičemž sortiment půjčovny se postupně rozšiřuje, a to na základě konkrétních požadavků. Samozřejmostí je servis veškerého hydraulického příslušenství, který zahrnuje běžné údržbové výkony (výměna oškrtů či pláště) až po převrtávání otvorů pro čepy nebo rozsáhlé repase, v rámci nichž tu staršímu příslušenství „vdechnou” nový život. Servisní úkony probíhají dle složitosti buď ve vlastních dílnách v Blešně u Hradce Králové, nebo přímo na místě nasazení příslušenství, což zákazníkovi šetří čas i peníze. Akční radius „servisáků” DEMTECu je široký a zahrnuje celou Českou republiku, dle potřeby vyjíždějí také na Slovensko.

Extrémní provozy i raritní high-tech produkty

Není výjimkou, že se na DEMTEC service obracejí zákazníci i s velmi specifickými požadavky. O instalacích kladiv na práci pod vodou byla řeč minule, ale nejsou to jen podvodní aplikace, které v DEMTECu zvládají na výbornou. Pozoruhodná je například instalace speciálních fréz na pásových univerzálních dokončovacích strojích (UDS 211-1) v železárnách v Třinci. Zařízení slouží na čištění kanálů, kterými protéká žhavá struska o teplotě 600–900 °C. Co se týče teplotních podmínek, jedná se o bezprecedentní provoz, frézy Epiroc tu přesto bezproblémově „kroutí” už 15. rok provozu. „Jednou z posledních zakázek, která stojí za zmínku, je také instalace skalní frézy na 1,7tunové rýpadlo Takeuchi,” dodává Andrej Fučík. Minibagr s touto neobvyklou výbavou pracuje na Ostravsku v podzemí na čištění kanálu pro čističku odpadních vod.

Minibagr Takeuchi o hmotnosti 1,7 t se skalní frézou čistí kanály na Ostravsku.
Minibagr Takeuchi o hmotnosti 1,7 t se skalní frézou čistí kanály na Ostravsku.

Jednou z poměrně nových věcí v sortimentu jsou dálkově ovládaní demoliční roboti Husqvarna. Tento high-tech specifický produkt se hodí jak do nebezpečných oblastí, tak do prostorů, kam byste se těžko dostávali s klasickým rýpadlem. Ačkoli se může zdát, že takový sofistikovaný produkt nemá na českém trhu místo, opak je pravdou. Jak nám potvrdil pan Fučík, aktuálně řeší jednu zakázku s těmito roboty v Praze. Pracují tam na demolicích garáží u budovy Národního divadla. Společnost DEMTEC service tu pro ně zajišťuje veškerý servis a konzultace.

Ještě čerstvější novinkou je prodej demoličního robata DXR300 P1 se zesílenou hydraulikou do známé české papírny. O dalších demoličních robotech se v této chvíli jedná. Zdá se, že jde o perspektivní produkt. Jeho výhody nám popsal Andrej Fučík: „Oproti konvenční technice mají roboti jinou kinematiku s nízko položeným těžištěm. Dosáhnou dál a na rameni utáhnou víc. Teď jsme například na třítunový nosič robota instalovali 350kilové nůžky a půltunové kladivo.

Dálkově ovládaní demoliční roboti Husqvarna se hodí jak do nebezpečných oblastí, tak do prostorů, kam byste se těžko dostávali s klasickým rýpadlem.
Dálkově ovládaní demoliční roboti Husqvarna se hodí jak do nebezpečných oblastí, tak do prostorů, kam byste se těžko dostávali s klasickým rýpadlem.

Právě velký přehled o tom, co nového se na trhu se stavební technikou děje, umožňuje sympatickým majitelům firmy rozšiřovat svůj sortiment tak, aby svým zákazníkům poskytli komfortní dodávky z jedné ruky. Posledním počinem je například rozšíření sortimentu o malá a střední rýpadla značky Yanmar a SCHAEFF (společnost je jejich autorizovaným prodejcem ve východních Čechách), v oblasti hydraulického příslušenství je to například navázání spolupráce s italskou rodinnou firmou VTN. Její historie a produktové portfolio je natolik zajímavé, že si zaslouží svůj vlastní odstavec.

Nová značka nejen pro fajnšmekry

Rodinná italská firma VTN byla založena v roce 1973 a ve výrobním programu má dnes zastoupeny prakticky všechny typy hydraulického příslušenství pro recyklace a demolice, ale také drapáky pro lesnický průmysl, skalní lžíce nebo již zmíněné automatické rychloupínače. Firma VTN sází na vlastní vývoj i výrobu a také na prvotřídní kvalitu materiálů jako je například vysoce otěruvzdorná švédská ocel (Hardox). Ve výrobním programu společnosti najdeme specializované produkty, které zatím nejsou na českém či slovenském trhu tolik rozšířeny, nicméně svým uživatelům přinášejí řadu výhod včetně vysoké produktivity. „Překvapilo nás skvělé dílenské zpracování a také to, že všechny výrobky jsou dotažené do nejmenšího detailu,” říká o příslušenství VTN jeden z jednatelů DEMTEC service, Andrej Fučík a dodává: „V současnosti například jednáme o dodávce třídicí lopaty pro čelní kloubový nakladač, což je v českých podmínkách poměrně unikátní věc.

Plně automatické rychloupínače Link-o-Matic umožňují vyměnit v podstatě jakýkoli typ příslušenství přímo z kabiny. Jejich
největšími výhodami je široká škála využití, rychlost výměny a bezpečnost práce.
Plně automatické rychloupínače Link-o-Matic umožňují vyměnit v podstatě jakýkoli typ příslušenství přímo z kabiny. Jejich největšími výhodami je široká škála využití, rychlost výměny a bezpečnost práce.

Velký potenciál na tuzemském trhu mají podle zástupců DEMTEC service také plně automatické rychloupínače, uváděné na trh pod obchodním názvem Link-o-Matic. Ty umožňují vyměnit v podstatě jakýkoli typ příslušenství přímo z kabiny, a to včetně příslušenství bez hydraulického připojení. Jejich největšími výhodami jsou široká škála využití, rychlost výměny a bezpečnost práce. Rychloupínače, splňující normy EN 474-1 a ISO 13031, jsou v základu vybaveny integrovaným hydraulickým připojením a ochranou hydraulických spojek. K připojení požadovaného příslušenství není zapotřebí elektronických čidel – mechanismus upnutí je velmi jednoduchý a odolný. V nabídce jsou tři základní modely (LinkO 65, 75 a 95, kdy číslo udává průměr čepů) pro stroje v hmotnostní kategorii od 10 do 50 tun. Nosnost automatických rychloupínačů VTN se pohybuje od 250 do 700 kg.

— kontakty —

DEMTEC service s.r.o.

E: info@demtec.cz   T: +420 724 535 001   WWW: https://demtec.cz

Autor: Jan Rybář
Foto: DEMTEC service, Epiroc

Tématické tagy

 

Nové

Nejmodernější návěsy s termoizolovanou korbou budou jezdit v České republice

Zveřejněno 19.10. Společnosti Schwarzmüller s.r.o. se podařilo uspět ve velmi náročném výběrovém řízení u jedné z největší ryze české stavební společnosti IMOS Brno a.s., působící již dlouhodobě na českém stavebním trhu, které se týkalo dodávky sklápěcích tříosých… jít na článek

Nový kolový nakladač Doosan DL420-7 na trhu

Zveřejněno 16.10. Společnost Doosan Infracore Europe uvedla na trh nový kolový nakladač DL420-7 Stage V. Ten ve srovnání s předchozí generací Stage IV přináší zcela nový design, poskytuje vyšší výkon, vyšší palivovou účinnost a vylepšené prostředí pro obsluhu. jít na článek

Stroje na stavbě metra D: Upoutá rýpadlo na ražbu tunelů nebo speciální nakladač

Zveřejněno 13.10. Práce na lince D pražského metra se zatím točí především kolem geologického průzkumu, papírování a výběrových řízení. I tak ale na staveništích najde fanoušek techniky množství zajímavých strojů, které upoutají již z fotografií. Pojďme si některé z… jít na článek