CARACAL MACHINES - Nové i použité stavební stroje a příslušenství
Dnes je 25.3. – svátek slaví Marián

Cummins představuje novou koncepci spalovacích motorů pro více druhů paliva

Zveřejněno: 2. 11. 2022

Společnost Cummins je prvním významným výrobcem motorů, který uvádí na trh palivově-agnostický spalovací motor, určený pro průmyslové využití. Nový motor bude schopný spalovat více druhů paliva s nízkým obsahem uhlíku (syntetický diesel, zemní plyn, vodík). Blok motoru a klíčové komponenty (od těsnění hlavy dolů) budou konstrukčně totožné; v závislosti na typu používaného paliva se zbytek motoru bude lišit.

Nové motory mají být mezistupněm k čistě nulově-emisním řešením

Za konceptem motoru stojí snaha společnosti Cummins o rozvoj bezemisních a nízkoemisních technologií používaných ve velkém měřítku v průmyslových odvětvích. Jak říkají oficiální zdroje výrobce, cílem bylo vyvinout takové řešení, které je možné individuálně přizpůsobit podmínkám a zvyklostem daného trhu. To je celkem chytré, protože snaha najít nějaký společný univerzální recept na snižovaní produkovaných emisí naráží na nepochopení a kritiku, plynoucí z odlišných podmínek jak lokálních, tak řekněme oborových.

Společnost Cummins již v minulosti uskutečnila několik důležitých kroků v oblasti elektromotorů nebo vodíkového pohonu. Palivově-agnostický motor je možné chápat jako takový mezistupeň k čistě nulově-emisním řešením. Při jeho vývoji uplatnili konstruktéři Cummins poznatky z reálného provozu, při jejichž sběru a vyhodnocování pomáhají (podobně jako u stavebních strojů) moderní digitální nástroje jako například telematické systémy (dálkový dohled).

S novou koncepcí univerzálního spalovacího motoru se počítá u oblíbených produktových řad B, L a X, které tak budou upraveny i pro spalování syntetické nafty, zemního plynu a vodíku. Motorem, který bude možné přepracovat pro spalování dalších druhů paliva (kromě výše zmíněných druhů také na benzín a propan), bude jednotka B6.7.

Motory jsou upraveny pro spalování syntetické nafty, zemního plynu a vodíku.
Motory jsou upraveny pro spalování syntetické nafty, zemního plynu a vodíku.

Od jednotné konstrukce motorů (nebo alespoň jejich základu) si výrobce slibuje další synergické efekty, například jednodušší distribuci náhradních dílů, efektivnější servis včetně společného školení obsluh a v neposlední řadě možnost instalovat na stejné podvozkové šasi vozidel různé motory.

 

Nové

Caterpillar letos slaví 100 let. K jubileu připravil speciální edici

Zveřejněno 24.3. Společnost Caterpillar Inc. oznámila, že na počest 100. výročí založení zhotovila vybrané stroje v limitované edici vyznačující se lakem „Centennial Grey“, který připomíná původní barvu prvních výrobků Caterpillar. Modely též dostanou speciální… celý příspěvek

Jak se v praxi pracuje s nivelačními systémy Trimble? Přinášíme jedinečný rozhovor

Zveřejněno 23.3. V minulém roce jsme zveřejnili obsáhlejší článek, ve kterém jsme zhodnotili přínos odborného dvoudenního semináře TECHNOLOGY DAYS 2024, zaměřeného na nejnovější technologie v odvětví řízení staveb a stavebních strojů a na aktuální trendy v oblasti… celý příspěvek

Na těžbu žuly jedině s kladivy Epiroc

Zveřejněno 22.3. Naskytla se nám možnost být přímo u předání dvou těžkých kladiv Epiroc na pásová rýpadla v lomu Nová Červená Voda na Jesenicku. Pro těžbu žuly si je sem od dealera značky Epiroc v České republice, společnosti DEMTEC Service, objednala společnost… celý příspěvek