TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 30.10. – svátek slaví Tadeáš

Cummins představuje novou koncepci spalovacích motorů pro více druhů paliva

Zveřejněno: 2. 11. 2022

Společnost Cummins je prvním významným výrobcem motorů, který uvádí na trh palivově-agnostický spalovací motor, určený pro průmyslové využití. Nový motor bude schopný spalovat více druhů paliva s nízkým obsahem uhlíku (syntetický diesel, zemní plyn, vodík). Blok motoru a klíčové komponenty (od těsnění hlavy dolů) budou konstrukčně totožné; v závislosti na typu používaného paliva se zbytek motoru bude lišit.

Nové motory mají být mezistupněm k čistě nulově-emisním řešením

Za konceptem motoru stojí snaha společnosti Cummins o rozvoj bezemisních a nízkoemisních technologií používaných ve velkém měřítku v průmyslových odvětvích. Jak říkají oficiální zdroje výrobce, cílem bylo vyvinout takové řešení, které je možné individuálně přizpůsobit podmínkám a zvyklostem daného trhu. To je celkem chytré, protože snaha najít nějaký společný univerzální recept na snižovaní produkovaných emisí naráží na nepochopení a kritiku, plynoucí z odlišných podmínek jak lokálních, tak řekněme oborových.

Společnost Cummins již v minulosti uskutečnila několik důležitých kroků v oblasti elektromotorů nebo vodíkového pohonu. Palivově-agnostický motor je možné chápat jako takový mezistupeň k čistě nulově-emisním řešením. Při jeho vývoji uplatnili konstruktéři Cummins poznatky z reálného provozu, při jejichž sběru a vyhodnocování pomáhají (podobně jako u stavebních strojů) moderní digitální nástroje jako například telematické systémy (dálkový dohled).

S novou koncepcí univerzálního spalovacího motoru se počítá u oblíbených produktových řad B, L a X, které tak budou upraveny i pro spalování syntetické nafty, zemního plynu a vodíku. Motorem, který bude možné přepracovat pro spalování dalších druhů paliva (kromě výše zmíněných druhů také na benzín a propan), bude jednotka B6.7.

Motory jsou upraveny pro spalování syntetické nafty, zemního plynu a vodíku.
Motory jsou upraveny pro spalování syntetické nafty, zemního plynu a vodíku.

Od jednotné konstrukce motorů (nebo alespoň jejich základu) si výrobce slibuje další synergické efekty, například jednodušší distribuci náhradních dílů, efektivnější servis včetně společného školení obsluh a v neposlední řadě možnost instalovat na stejné podvozkové šasi vozidel různé motory.

 

Nové

Ascendum in the Iron: Jak vypadala největší show se stroji Volvo v Česku?

Zveřejněno 29.10. V pískovně v Bratčicích u Brna se ve dnech 23.–25. září uskutečnila dosud největší předváděcí akce stavebních strojů Volvo v České republice – Ascendum in the Iron. Společnost ASCENDUM Stavební stroje Czech zde přivítala bezmála 400 zákazníků a… celý příspěvek

Stroje, příslušenství a skvělá atmosféra v srdci Beskyd. To byly DEMO DAYS 2025

Zveřejněno 27.10. Ve dnech 19. a 20. září 2025 se v Kunčicích pod Ondřejníkem uskutečnily DEMO DAYS 2025 – dvoudenní přehlídka stavební techniky a příslušenství, kterou společně připravily firmy ASbud Česká Republika a HOŠEK Trade. V krásném prostředí u rybníka pod… celý příspěvek

Nová výbavová sada pro kolové nakladače Develon DL-7 pracující v segmentu zpracování odpadu a recyklace

Zveřejněno 29.9. Značka Develon představila novou aktualizovanou sadu výbavy pro populární řadu kolových nakladačů DL-7 využívaných v provozech zpracování odpadu a recyklace. Je navržena tak, aby obsluze pomáhala bezpečně pracovat v těchto náročných a nebezpečných… celý příspěvek