MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 14.11. – svátek slaví Sáva

Cummins otevřel v Polsku nové centrum pro repase vysokovýkonných motorů

Zveřejněno: 7. 12. 2023

Výrobce motorů Cummins otevřel v říjnu letošního roku v polském Krakově zbrusu novou továrnu pro přestavbu vysokovýkonných motorů. Jedná se vůbec o první závod tohoto druhu v Evropě, přičemž celková investice dosáhla 10 milionů dolarů. V závodě budou repasovány motory Cummins o objemu 19 až 78 litrů a výkonu od 450 do 3 500 koní. Jedná se zejména o známé motory Cummins s typovým označením QSK19, QSK38 a QSK60.

V krakovském závodě budou repasovány motory Cummins o objemu 19 až 78 litrů a výkonu od 450 do 3 500 koní.

Postavením nové továrny o rozloze bezmála 4 600 m² reaguje společnost na rostoucí poptávku evropských zákazníků po motorech, zrepasovaných a certifikovaných přímo výrobcem. Zrepasované motory se stále častěji stávají první volbou v celé řadě odvětví, protože prodloužením provozuschopnosti motoru nebo zvýšením jeho výkonu mohou zákazníci ušetřit náklady. Celý proces přestavby se skládá z šesti postupných kroků: nejprve je jednotka rozebrána, následuje vyčištění a kontrola jednotlivých komponentů a opětovné sestavení motoru, přičemž nejvíce poškozené díly jsou při tom nahrazeny originálními novými díly. Posledním krokem je finální otestování.

Výhody přestavěných motorů

Zrepasované motory mají obecně kratší dodací lhůty než nové motory, objednané z výrobního závodu. Dalším argumentem ve prospěch repasí jsou nižší počáteční náklady. Co se týče možností, zákazník má u Cummins na výběr z několika programů. Oblíbený je zejména program Ultimate Remanufacture, který zahrnuje kompletní demontáž a opětovnou montáž motoru s výměnou všech jeho opotřebovaných součástí za originální díly Cummins, včetně součástí podléhajících opotřebení. Motory Ultimate Remanufacture mají plnou tovární záruku v rozsahu odpovídajícímu novému motoru.

Motor Cummins QSK60. Ilustrační foto.
Motor Cummins QSK60. Ilustrační foto.

Jedinečnost polského závodu Cummins

Podobných komplexních center pro přestavbu motorů má Cummins po celém světě třináct. Ve střední Evropě byl Krakov první volbou hned z několika důvodů: nachází se v blízkosti mezinárodního letiště, má dobré spojení na hlavní dálnici a je strategicky umístěné vůči evropské distribuční síti Cummins. Může rovněž těžit z vysoce kvalifikovaného personálu v již existujícím krakovském závodě. Zde jsou mimo jiné soustředěny také sklady, opravárenské dílny a administrativní zázemí a očekává se, že toto komplexní centrum v Polsku se stane klíčovým uzlem v rámci dalšího růstu společnosti Cummins v Evropě. Za zmínku stojí i fakt, že při stavbě nového centra bylo instalováno několik pokročilých technologií, snižujících ekologickou zátěž při přestavbě motorů. V areálu nového závodu tak najdeme solární panely, elektrické nabíjecí stanice, nebo špičkovou mikrobiologickou mycí linku s úplnou recyklací vody.

Jedná se o významnou a strategickou investici, která našim zákazníkům v celé Evropě poskytne širší možnosti při výběru řešení a v konečném důsledku jim pomůže snížit náklady a zvýšit produktivitu,“ řekla k otevření moderní továrny Ann-Kristin de Verdier, výkonná ředitelka evropské distribuční divize společnosti Cummins.

Autor: Cummins1)
Foto: Cummins

1) Upraveno redakcí.

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek