e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Bagr show Kladno 2008

Zveřejněno: 16. 12. 2008

První říjnovou sobotu jsme se vydali do Kladna, kde společnost Casetec pořádala již 2. ročník předváděcí akce s názvem Bagr show Kladno 2008. V areálu společnosti DESTRO, kde se vše konalo, byly předvedeny schopnosti zástupců jednotlivých modelových řad strojů Case. Ukázky doprovázely informace o technických vlastnostech strojů a jejich vylepšeních.

A jelikož většinu strojů předváděl německý, profesionální showman a kaskadér, bylo se opravdu na co dívat. No posuďte sami.

Jako první se představilo pásové minirypadlo CX31B, které velikostně spadá do středu své řady. Stroj je konstruován se zkrácenou zádí a s kompletně přepracovanou hydraulikou: hydraulické komponenty jsou umístěny na pravém boku a po odklopení krytu je k nim snadný přístup. Motor je umístěn vzadu a přístup k z hlediska servisu důležitým komponentům (filtry atd.) je také vylepšen.

Následně jsme měli možnost vidět prezentaci jedné z novinek, kolového smykem řízeného nakladače 435 Serie 3. Stroj disponuje vertikálním výložníkem, u kterého se při zvedání vodorovná vzdálenost lopaty od stroje nemění a je poháněn dieselovým čtyřválcem splňujícím emisní normu Tier III. Cestovní rychlost stroje je až 18 km/h.

Program pokračoval představením další z novinek, rypadlonakladače 695 Super R Série 3. Stroj je nyní poháněn ekologickým motorem CASE 445TA s technologií vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail, který splňuje, nejnovější platné emisní normy Tier III. Jeho 110 koňských sil a točivý moment 516 Nm přenáší automatická převodovka Powershift. Základem hydraulického okruhu rypadlonakladačů 695 Super R Serie je dvojité zubové čerpadlo ve spojení s průtokově kompenzačním systémem, umožňující simultální ovládání několika pracovních funkcí najednou, což samozřejmě příznivě ovlivňuje celkovou produktivitu stroje.

Po představení teleskopického manipulátoru TX 130-33, nejmenšího z řady manipulátorů, u kterého nás nadchla především výborná manévrovatelnost a stabilita, nás čekal první z velkých strojů.

Na předváděcí plochu vyjelo mohutné pásové rypadlo CX 240B a všichni přítomní byli v napětí, co tento stroj vydrží a co za kaskadérské kousky předvede. A vydržel a uměl toho opravdu mnoho.

Další na řadě bylo kolové rypadlo WX 185, které se pyšní dvourychlostní převodovkou PowerShift. Maximální pojezdová rychlost stroje na silnici je 30 km/h, resp. 8 km/h v terénu. Otočová soustava dovoluje až 9 ot/min s rádiusem přesahu zádě 2 m.

Předvedení kloubového nakladače 921 E patřilo k těm delším. Nebylo to ale z důvodu obsáhlého popisu technických vlastností, ale kvůli ukázce kaskadérských fíglů, při kterých se místy až tajil dech.

Posledním předváděným strojem byl Dozer 1850K Série 3, který je v ČR novinkou. Více než 22 tunový kolos, poháněný motorem CASE o výkonu 157 kw, pracuje s radlicí šíře 3900 mm a objemu 5,6 m3.

Celá akce se zdařila. Lidé byli spokojeni a i my tímto organizátorům děkujeme za krásné zážitky.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Věra Machková, Jiří Hejhálek
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek