Dnes je 17.6. – svátek slaví Adolf

Nový hráč na trhu ukazuje své přednosti

Zveřejněno: 16. 8. 2018

Ten, kdo sleduje český trh s nákladními vozy, jistě zaznamenal lednový vstup společnosti F TRUCKS a.s. na tuzemský trh. Jak název společnosti napovídá, v produktovém portfoliu se nachází těžká vozidla – tahače, nákladní automobily, ale i rozvážkové vozy, vše pro uspokojení potřeb dopravců a stavebních firem. V těchto měsících se mohli zájemci na vlastní oči přesvědčit o přednostech vozidel Ford Truck v rámci Road Show, které se redakce Stavební techniky též účastnila.

Ford ve verzi do stavebnictví

V termínech koncem května a začátkem června se uskutečnilo celkem šest zastávek Road Show. Na zúčastněné čekal program v podobě projížděk nákladními vozy, tahači, dodávkovými vozidly a třeba i ostrým Mustangem. Pro zodpovězení dotazů byli vždy přítomni zástupci společnosti F TRUCKS a.s.

Ve světě známý, v Česku nováčkem

Osobní automobily Ford zná každý, dodávková vozidla také, stejně jako terénní pick-upy. Ford se však věnuje vývoji a výrobě i daleko těžších vozidel, hojně viděných ve světě, nejvíce v Turecku, kde vyrábí právě nákladní automobily, a to již desítky let, takže i v tomto oboru má letité zkušenosti. Teď už bude moci i český zákazník čerpat z výhod nákladních vozidel Ford. Které to jsou? Tak především rozumná pořizovací cena, nízké provozní náklady, bohatá standardní výbava a komfort pro řidiče. Prodej vozidel na tuzemském trhu zajišťuje přímo jejich importér, společnost F TRUCKS a.s. Servisní síť je pak tvořena smluvními autorizovanými partnery.

Vlastní vývoj komponentů a široká nabídka

Nákladní automobily Ford se vyrábí v tureckém Inonu. Ford si vyvíjí a vyrábí vlastní motory a jednotlivé komponenty. Ve stejném závodě se vyrábí i motory, nápravy a další komponenty pro modelovou řadu Ford Transit. V novém vývojovém centru postaveném v roce 2015 pracuje více než 1 400 zaměstnanců a podílí se tak na vývoji hlavních komponentů nákladních vozidel Ford Trucks, včetně zcela nových motorů. Ford plánuje rozšířit distribuční síť do roku 2020 do 50 zemí. Ford Trucks International patří mezi největší výrobce nákladních vozidel s celkovou hmotností nad 16 tun na světě.

Otevřete-li si produktový katalog nákladních vozidel Ford, uvidíte přes padesát způsobů, jak vůz využít. Ford nabízí různé druhy kabin v závislosti na využití podvozku (denní kabina, vysoká spací apod.) a různé konfigurace podvozků s rozličnými systémy, jako je systém zvednutí zadní nápravy nebo se senzorem zatížení nápravy. S převodovek je na výběr dvanáctistupňová automatizovaná a manuální 9- nebo 16 stupňová ZF. Pomocné převody od převodovky nebo od motoru jsou součástí základní výbavy. Na bezpečnost a pohodlí se také myslelo, a tak jsou vozidla vybavena asistenčními systémy, jako je systém varování při opouštění jízdního pruhu, aktivní nouzový brzdící systém nebo elektronický stabilizační systém.

Co se týče motorů, nákladní vozy mohou být osazeny šestiválcovým 12,7litrovým motorem Ecotorq s výkonem 420 a 480 koní nebo devítilitrovým s výkonem 330 koní. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 6.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Milan Jedlička

Oborové členění

Nové

Licenční výroba, speciály v závodě 500 mil Indianopolis i jednotky pro těžké stroje. Motory Cummins slaví 100 let

Zveřejněno 8.6. Letos slaví stoleté výročí tradiční světový výrobce motorů Cummins. Vše začalo v roce 1919 zahájením licenční produkce, kdy bylo vyrobeno 28 motorů HVID. Následovaly pohonné jednotky vlastní výroby určené pro průmyslová zařízení, nákladní automobily… jít na článek

Pohled do zákulisí. Kloubový dampr skládá maturitu

Zveřejněno 5.6. Naše redakce získala exkluzivní fotoreportáž, mapující proces schválení kloubového dampru pro provoz na pozemních komunikacích. Fotografie a informace o tom, jak takové schvalování probíhá, nám dodala Státní zkušebna strojů a.s., které tímto za… jít na článek

Nový Actros konečně v praxi. Velký krok na cestě k autonomní jízdě

Zveřejněno 1.6. Nový Mercedes-Benz Actros sice nedostal ani nový podvozek, motor či převodovku, zato elektronické systémy nové jsou. Jak fungují? To jsme zjišťovali na zkušebních jízdách v Katalánsku a zde přinášíme postřehy. Jezdilo se při tom na dálnicích i na… jít na článek