ASBUD.cz - Stavební a silniční technika TEREX, SCHAEFF a AMMANN
Dnes je 19.8. – svátek slaví Ludvík

Nová těžkotonážní loď s těžkým zvedacím jeřábem Liebherr typu HLC 150000

Zveřejněno: 16. 10. 2018

Společnost Liebherr společně s norskými společnostmi OHT, Ulstein Design & Solution BV, DNV-GL a čínskou loděnicí CMHI pracuje na výrobě jedinečného plavidla určeného pro aplikace ve větrné energetice, vyřazování starých nebo výstavbě nových mořských plošin konečně pro účely velmi těžké námořní přepravy.

Vizualizace plavidla pro přepravu a výstavbu základů větrných farem

Loďařská společnost CMHI, známý výrobce mořských plošin a obrovských plavidel, se chystá ve svých docích v Haimenu postavit loď o délce 216,3 metru, určenou pro operátora těžké námořní dopravy OHT. Lodní projektová společnost Ulstein navrhla v těsné spolupráci s OHT patentovaný koncept Alfa Lift.

Nové plavidlo o středním ponoru pro společnost OHT dále nabízí ultramoderní koncepci montáže, která nejspíš změní trh s mořskými plavidly. Společnost Liebherr pak tento koncept podporuje s jeřábem HLC, který je nejnovějším v sektoru těžkých jeřábů. HLC 150 000 a uzvedne až 3 000 tun. Na základě velmi osvědčené konstrukce otočného jeřábu Liebherr s A-rámem a mřížovým výložníkem poskytuje jeřáb nejvyšší spolehlivost a flexibilitu. Jeho robustní konstrukce odolává nepřetržitým dynamickým podmínkám a pohybům mořské hladiny.

Plavidlo o nosnosti 48 000 tun dokáže během provozu pracovat, což zvyšuje stabilitu jeřábu. Výsledkem je, že HLC vyhovuje širšímu spektru různých scénářů počasí a umožňuje tak pracovat téměř kdykoliv.

Díky kombinaci velkého bezpečného pracovního zatížení a mřížového výložníku dlouhého více než 70 metrů bude jeřáb ideálním prostředkem pro přepravu a výstavbu základů větrných farem na hlubokém moři. To je dále podpořeno jeho úsporným umístěním na vrcholu lodního můstku.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Liebherr

Oborové členění

Nové

Čistě elektrický dampr jezdí ve Švýcarsku už rok. Bez dobíjení se nakonec neobejde

Zveřejněno 19.8. Bateriový dampr, speciálně vyvinutý pro cementářskou společnost Ciments Vigier, je v provozu od loňského podzimu. Stroj, který nevyužívá spalovací motory ani jako generátory elektřiny, měl dle propočtů elektřinu vyrábět. Zkušenosti z reálného… jít na článek

Představujeme hutnicí techniku BOMAG a nové mini-dumpry C&F

Zveřejněno 17.8. Výhradní dodavatel hutnicí techniky, ručně vedených strojů BOMAG v ČR, společnost NorWit s.r.o., slaví tento rok čtvrt století od svého vzniku. Pro zákazníky připravila zajímavé akce, spojené s prodejem strojů BOMAG. Za výhodnější cenu zde nyní… jít na článek

Kompaktní a stereo nakladače Liebherr. Univerzálové do komunálních služeb

Zveřejněno 15.8. V segmentu malých kolových nakladačů s provozní hmotností do sedmi tun nabízí společnost Liebherr čtyři stroje: dva kompaktní nakladače L 506 a L 508 a dva stereo nakladače® L 507 a L 509. Od veletrhu Bauma 2019 se tyto kolové nakladače dodávají v… jít na článek