Dnes je 25.5. – svátek slaví Viola

Nová těžkotonážní loď s těžkým zvedacím jeřábem Liebherr typu HLC 150000

Zveřejněno: 16. 10. 2018

Společnost Liebherr společně s norskými společnostmi OHT, Ulstein Design & Solution BV, DNV-GL a čínskou loděnicí CMHI pracuje na výrobě jedinečného plavidla určeného pro aplikace ve větrné energetice, vyřazování starých nebo výstavbě nových mořských plošin konečně pro účely velmi těžké námořní přepravy.

Vizualizace plavidla pro přepravu a výstavbu základů větrných farem

Loďařská společnost CMHI, známý výrobce mořských plošin a obrovských plavidel, se chystá ve svých docích v Haimenu postavit loď o délce 216,3 metru, určenou pro operátora těžké námořní dopravy OHT. Lodní projektová společnost Ulstein navrhla v těsné spolupráci s OHT patentovaný koncept Alfa Lift.

Nové plavidlo o středním ponoru pro společnost OHT dále nabízí ultramoderní koncepci montáže, která nejspíš změní trh s mořskými plavidly. Společnost Liebherr pak tento koncept podporuje s jeřábem HLC, který je nejnovějším v sektoru těžkých jeřábů. HLC 150 000 a uzvedne až 3 000 tun. Na základě velmi osvědčené konstrukce otočného jeřábu Liebherr s A-rámem a mřížovým výložníkem poskytuje jeřáb nejvyšší spolehlivost a flexibilitu. Jeho robustní konstrukce odolává nepřetržitým dynamickým podmínkám a pohybům mořské hladiny.

Plavidlo o nosnosti 48 000 tun dokáže během provozu pracovat, což zvyšuje stabilitu jeřábu. Výsledkem je, že HLC vyhovuje širšímu spektru různých scénářů počasí a umožňuje tak pracovat téměř kdykoliv.

Díky kombinaci velkého bezpečného pracovního zatížení a mřížového výložníku dlouhého více než 70 metrů bude jeřáb ideálním prostředkem pro přepravu a výstavbu základů větrných farem na hlubokém moři. To je dále podpořeno jeho úsporným umístěním na vrcholu lodního můstku.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Liebherr

Oborové členění

Nové

Nové konfigurace podvozku, nové nápravy. Lídr na trhu tahačů představil v Malaze řadu inovací

Zveřejněno 20.5. Nedávno představila společnost DAF ve španělské Malaze odborným novinářům rozšířenou nabídku podvozků určených pro stavebnictví, včetně varianty 8×4 se dvěma poháněnými tandemovými nápravami a zadní řízenou vlečenou nápravou. Při jízdních testech… jít na článek

Jaký standard rychloupínačů zvolit?

Zveřejněno 26.4. Každý, kdo se pohybuje v oboru zemních prací, se jistě setkal s problémem nekompatibility používaných rychloupínacích systémů rypadel. Na našich stavbách tak uvidíte rychloupínače Lehnhof, Verachtert, Pick Up Pin, Martin, SMP, Bofors a mnoho dalších. jít na článek

Tři nakladače Novotný jezdí ve významné stavební společnosti na Vsetínsku

Zveřejněno 24.4. Na všestranný smykový nakladač české výroby, který obohatil strojový park stavební firmy TM Stav, spol. s r.o., jsme se zajeli podívat do Vsetína. Od vedení společnosti a obsluhy stroje jsme se dozvěděli, co bylo při výběru nového stroje hlavní… jít na článek