AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 30.6. – svátek slaví Šárka

Zůstat konkurenceschopným lze jedině s kvalitním strojovým parkem

Zveřejněno: 31. 12. 2011

Bez kvalitních finišerů by se neobešla žádná silniční stavba. Phoenix-Zeppelin dodává již dvacet let na český trh silniční techniku značky Caterpillar a finišery patří mezi velmi žádané produkty z tohoto tržního segmentu. Základem strojového parku silničářů je stroj Caterpillar AP555E. Stroj střední třídy o hmotnosti 16 tun a rychlosti pokládky až 25 metrů za minutu vyniká především svou všestranností. Univerzální Cat AP555E se hodí pro stavbu silnic první třídy i dálnic.

Zatímco přepravní rychlost ostatních strojů na pásovém podvozku dosahuje čtyři kilometry v hodině, tento finišer střední třídy dokáže jet až čtyřikrát rychleji. „Rychlejší přeprava znamená kratší prostoje při práci, což se promítne do výsledku práce v podobě kratší doby potřebné k uskutečnění zakázky. Firma, která si pořídí tento stroj, se automaticky stává konkurenceschopnější,” řekl Jiří Široký, vedoucí prodeje silniční techniky ze společnosti Phoenix-Zeppelin. Výbava stroje také zahrnuje čtyři nezávislé senzory šnekových a pásových podavačů směsi.

Rychlý a manévrovatelný

Pásový finišer Cat AP555E se lehce pohybuje na nezpevněném podloží a strojník s ním může při práci dobře manévrovat. Konstruktéři také vylepšili jeho stabilitu a záběrové vlastnosti,” řekl Jiří Široký, vedoucí prodeje silniční techniky společnosti Phoenix-Zeppelin. Cat AP555E je díky podvozku Mobil-trac rychlý ve všech ohledech, a to nejen při práci.

Pohodlí pro strojníka

Sedačky stroje se pro snadnější orientaci dají natočit mimo obrys stroje a u každé z nich je ovládací panel. Strojník má tedy ideální výhled na všechny důležité pracovní operace a také nemusí ztrácet čas přesunováním jednoho ovládacího panelu z jedné strany stroje na druhou. Do nádrže se vejde zásoba 190 litrů paliva, což odbourává časté tankování a minimalizuje prostoje při práci.

Vyhřívaná hladicí lišta

Teoretická produkce stroje je 550 tun za hodinu, pokládka 20 metrů za minutu. Stroj je také možné opatřit speciální hladicí lištou modelu 4252C vybavenou vibrací a pěchováním. Phoenix-Zeppelin nabízí pouze jako vyhřívané elektrickým proudem, vyhřívané jsou nejenom hladicí plechy, ale také boční hradítka.

Univerzální a užitečný

Tento finišer je opravdu univerzální. Má dobrou manévrovatelnost, rychlost, stabilitu a lépe se pohybuje na nezpevněném podloží. Svojí váhou a výkonem motoru je určený pro silnice první třídy a všechny běžné typy pokládky asfaltové směsi ve městě i mimo město,” řekl Jiří Široký.

Autor: David Konečný
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek