NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 16.6. – svátek slaví Zbyněk

ZANDT cargo: Inovace a nové produktové segmenty pro stavebnictví a těžkou logistiku na veletrhu bauma 2025

Zveřejněno: 29. 3. 2025

Pomáhat utvářet budoucnost ve stavebnictví a těžké logistice je hlavním principem vývoje produktů ve společnosti ZANDT cargo. Bauma 2025 nabídne jedinečnou platformu pro prezentaci nejnovějších inovací a aktuálního vývoje produktů mezinárodnímu publiku. Na výstavním stánku FN 820/2 o rozloze 510 m² ZANDT cargo představí například nízkopodlažní 4nápravový přívěs AT-P 400, novou sérii podvalníků AP-BTA, nízkopodlažní návěs ST či tandemový nízkopodlažní přívěs TAT pro asfaltování. Přijďte se na vlastní oči přesvědčit o kvalitách produktů tohoto spolehlivého, solidního a na budoucnost orientovaného partnera pro stavebnictví a logistiku těžkých nákladů.

Expozice ZANDT cargo na minulém veletrhu bauma (2022). V popředí nízkopodlažní tandemový přívěs TAT-B. Vlevo přívěs řady AT-P BTA.

Z řady podvalníků Plateau AT-P se ukáže nejnovější generace nízkopodlažního 4nápravového přívěsu AT-P 400. Tento konstrukční koncept vyniká dlouhou rovnou ložnou plochou a zároveň nízkou nakládací výškou. Různé možnosti integrovaného zajištění nákladu usnadňují uživateli práci. Kromě úspory času a peněz je kladen důraz také na ergonomické ovládání. Patří sem například vázací kotvení 10 000 daN, které lze rozložit a sklopit, což umožňuje optimální vázání v jakémkoli směru a úhlu. Inovativní vázací trojúhelníky ve vnějším rámu, ve kterých jsou vázací háky vždy v optimálním úhlu k zajišťovaným strojům nebo paletám, jsou umístěny v úzkých rozestupech. Při ovládání ramp odpadá obsluze práce se zajišťovací tyčí a popruhy díky samosvorným hydraulickým válcům.

Série AP-BTA slaví svou veletržní premiéru

Podvalníky AP-BTA na baumě 2025 oslaví svou veletržní premiéru. Jejich konstrukce zaujme jak produktovým designem, tak i uživatelskými výhodami a flexibilitou použití nejen pro rolovací, ale i usazovací a ISO kontejnery, pro palety, stavební zařízení, stroje atd. Vybavení je přizpůsobováno potřebám zákazníka, k dispozici jsou například hliníkové rampy, pneumatické uzávěry nebo vázací prostředky s volitelným počtem a nosností. Přívěs lze též vyhotovit v tandemovém provedení – modely AP-BTA ve 2- a 3nápravové variantě. Zvláštní pozornost je věnována vysokým provozním požadavkům kladeným službami technické pomoci, hasiči a v oblastech při zvládání katastrof.

Podvalníky AP-BTA na baumě 2025 oslaví svou veletržní premiéru.
Podvalníky AP-BTA na baumě 2025 oslaví svou veletržní premiéru.

Vstup do nové výkonnostní třídy: nízkopodlažní návěs ST

Kromě výše uvedeného ZANDT cargo na veletrhu bauma 2025 představí novou výkonnostní třídu ve své produktové řadě, reprezentovanou řadou návěsů ST. Toto rozšíření znamená milník ve vývoji společnosti. Speciální rámová koncepce řady ST spočívá ve spojení spodního středového skříňového rámu s vnějšími nosníky v horní ploše. Výsledkem je jak maximální délka nákladu v nízkém loži, tak optimalizovaná vlastní hmotnost projevující se vysokým užitečným zatížením. Zabudované elektrohydraulické řízení zajišťuje skvělou manévrovatelnost při couvání i velmi dobré vlastnosti v zatáčkách. Dlouhá, široká a nízko umístěná nájezdová plocha pro pásy rýpadel umožňuje optimální posazení výložníku, což vede ke snížení výšky nákladu (zákonné omezení). „Nízkopodlažní návěsy budou pro nás v následujících letech jednou z nejdůležitějších oblastí činnosti společnosti. I zde je nejvyšší prioritou vidět řidiče jako uživatele a vytvořit pro něj skutečnou přidanou hodnotu ve smyslu ergonomické provozní flexibility. Naším cílem je minimalizovat náklady pro zákazníky po celou dobu používání. Proto naše tandemové a točnové přívěsy a nyní i nové návěsy navrhujeme tak, aby technika optimálně podporovala zákazníky v jejich každodenních úkolech,“ říká majitel Manfred ZANDT.

Nízkopodlažním návěsem ST vstupuje ZANDT cargo do nové výkonnostní třídy.
Nízkopodlažním návěsem ST vstupuje ZANDT cargo do nové výkonnostní třídy.

Tandemový nízkopodlažní přívěs TAT pro asfaltování

V podobě přívěsu TAT nabízí ZANDT cargo promyšlený produkt k přepravě stavebních strojů pro stavbu vozovek. Pro tříkolové frézy je k dispozici varianta s hydraulickou rampou, kterou lze zcela zasunout. Dvě samostatné rampy, každá o šířce 800 mm, se pak stávají uzavřenou nájezdovou rampou o šířce 1 600 mm. Plochého nájezdového úhlu je dosaženo díky šikmé zádi a 3 m dlouhým nájezdovým rampám. To znamená, že i asfaltové finišery s nízkou světlou výškou lze nakládat bez usazování. Kromě toho je uzavřena přejezdová oblast na šachtě rampy, což zabraňuje zaseknutí strojů s malými průměry kol nebo ocelovými pásy. Veškerá technika pro asfaltování – frézy, finišery a silniční válce – tak může být optimálně přepravována. Volitelná konstrukce plachtové nástavby umožňuje přepravu či parkování strojů při zajištění ochrany proti povětrnostním vlivům. To také podtrhuje zákaznicky orientovaný vývoj produktů ZANDT cargo pro použití na stavbách.

Přívěs TAT je promyšlený produkt určený k přepravě stavebních strojů pro stavbu vozovek.
Přívěs TAT je promyšlený produkt určený k přepravě stavebních strojů pro stavbu vozovek.

Zachování hodnoty v čase díky dlouhé životnosti

Základním aspektem je vysoká kvalita a zpracování. Ty zajišťují dlouhou životnost a stálost hodnoty. Nezbytnou součástí je použití vysokopevnostní jemnozrnné oceli. Sériové zinkování a lakování všech ocelových součástí mnohokrát oceněným procesem povrchové úpravy ZinkSFB® je také jedinečnou výhodou našich výrobků. To vše dohromady má rozhodující vliv na osvědčenou hodnotu našich přívěsů,“ vysvětluje Manfred Zandt.

Autor: ZANDT cargo1)
Foto: ZANDT cargo

1) Z podkladů ZANDT cargo přeložila Danica Peukerová.

Přečtěte si také

 

Nové

TERRA OPEN DAY 2025: show zaměřená nejen na manipulační techniku

Zveřejněno 11.6. V sídle společnosti TERRAMET v Praze-Čestlicích bylo 23. května pořádně živo. Na akci s názvem TERRA OPEN DAY 2025 se sjeli příznivci techniky JCB snad ze všech koutů České republiky. Po velkém úspěchu loňského ročníku, v rámci nějž bylo v lomu… celý příspěvek

Nové minirýpadlo Develon DX25Z-7 cílí na zákazníky hledající spolehlivý stroj za dostupnou cenu

Zveřejněno 10.6. Model DX25Z-7 o hmotnosti necelých 2700 kg byl navržen jako kompaktní a snadno přepravitelný stroj, který doplňuje stávající řadu minirypadel Develon. Jeho rozměry mu dovolují vykonávat efektivní práci ve stísněných prostorech, typických pro městské… celý příspěvek

Sedmá generace mini-rýpadel Yanmar ViO 33 a 38 posunuje laťku zatraceně vysoko

Zveřejněno 6.6. Známý prodejce stavební techniky z Valašska, společnost ASbud Česká Republika, s.r.o., nás nechal nakouknout pod kapotu a do kabiny dvou novinek výrobce Yanmar. Jedná se o mini-rýpadla Yanmar ViO33-7 a ViO38-7 v oblíbené hmotnostní třídě 3–4 tuny.… celý příspěvek