Dnes je 19.2. – svátek slaví Patrik

Wacker Neuson v těžší váze. Vyslancem je nový kolový nakladač WL95

Zveřejněno: 4. 12. 2018

Firma Wacker Neuson pronikla do kategorie těžkých kolových nakladačů. Nový, 10tunový nakladač WL95, je největším z rodiny Wacker Neuson, a přesto je kompaktní. WL95 boduje se širokou výbavou, nejnovější převodovkou ecospeedPRO, maximálním komfortem a dvěma variantami motoru, které jsou připravené na nejnovější emisní normy.

Nový kolový nakladač WL95 s celkovou hmotností 10 tun

Nový kolový nakladač WL95 s celkovou hmotností 10 tun reaguje na poptávku velkých firem z oblasti těžby, stavebnictví i recyklace, kde jsou v kurzu robustní stroje pro nakládku velkého množství materiálu. Nový WL95 bude k dispozici od ledna 2019. Stejně jako všechny kolové nakladače Wacker Neuson, má i tento nový model rozsáhlou sériovou výbavu. Navíc ji lze individuálně rozšířit a nakonfigurovat tak, aby stroj maximálně vyhovoval danému provozu. Navolit si lze pohonný i hydraulický systém i výbavu kabiny.

Nová převodovka ecospeedPRO

Ve verzi s maximální rychlostí 40 km/h je WL95 vybaven inovativní převodovkou ecospeedPRO. Jde o plynulou hydrostatickou převodovku, která poskytuje vysokou tažnou sílu i rychlost jízdy, a navíc má vlastnosti, typické pro Wacker Neuson, jako je kompaktnost, energetická účinnost a maximální uživatelský komfort.

Kromě typických vlastností hydrostatického pohonu, jako je snadné zařazení zpětného chodu, dobrá možnost dávkování a jemného řízení, plazivý mód a podpora při brzdění, umožňuje převodovka ecospeedPRO pojíždět v celém rychlostním rozsahu od 0 do 40 km/hod bez nutnosti řazení. To je pro obsluhu stroje velmi pohodlné, protože nedochází k přerušení tažné síly. Potřeba konstantní tažné síly při rychlosti 10–20 km/hod je žádoucí například při cyklických překládkách materiálu.

Převodovka ecospeedPRO poskytuje vysokou tažnou sílu i rychlost jízdy
Převodovka ecospeedPRO poskytuje vysokou tažnou sílu i rychlost jízdy

Dvě varianty motoru dle stupně emisní normy

WL95 je k dispozici se dvěma typy motorů: motorem Deutz o objemu 3,6 l (100 kW/136 PS) a se systémem čištění výfukových plynů (DOC/SCR), splňující platnou emisní normou stupně IV. Volitelně je dále k dispozici filtr částic, který je již dnes certifikován na emisní stupeň V, který vstoupí v platnost od roku 2020. Druhou variantou je motor Deutz o objemu 4,1 l (115 kW / 156 PS). Ten je vybaven následným zpracováním výfukových plynů se systémem DOC/DPF/SCR a také splňuje již nyní emisní stupeň V.

Kompaktní rozměry, komfort a ergonomie

Nový nakladač s vylepšenou konstrukcí ramen dosáhne lopatou do výšky až 3,80 m a může tak bezpečně nakládat i vozidla se zvýšenou korbou. Strojník má navíc velmi dobrý výhled na pracovní nářadí. K vyšší produktivitě dále přispívá statické klopné zatížení více než 5,7 tun.

Bez ohledu na příslušnost k těžké hmotnostní kategorii dbá Wacker Neuson na kompaktní rozměry. Se lžící má WL95 celkovou délku 6,50 m a šířku 2,39 m a je vybaven otočným kloubem a kyvadlovou nápravou vzadu, což zaručuje optimální ovladatelnost a trakci. Poloměr otáčení je pouhých 4,90 m s vnitřním poloměrem 2,45 m. WL 95 utáhne přívěs o hmotnosti 18 tun. Pro vyšší bezpečnost při jízdě s přívěsem bude v nabídce jak dvouokruhová tlaková brzda, tak i hydraulická brzda přívěsu.

Prostorná kabina s dobrým výhledem na všechny strany byla vyvinuta v souladu s nejnovějšími poznatky o ergonomii a přehlednosti. Všechny ovládají prvky v kokpitu WL95 se nacházejí v zorném poli a jsou snadno přístupné. Díky velkému, digitálnímu displeji o úhlopříčce 7” má řidič neustále přehled o stroji a o jeho nejdůležitějších funkcích. V případě potřeby je možné pomocí ovládacího prvku „Jog Dial” ručně nastavit množství protékajícího hydraulického oleje. Toto je výhodné v případě, že stroj pohání hydraulické přídavné zařízení, které nepotřebuje plný hydraulický výkon stroje. Řidič tak může se strojem a přídavným zařízením pracovat citlivě a ohleduplně k přírodním zdrojům. Konzole je propojena se vzduchově odpruženým sedadlem, aby byl zaručen komfortní jízdní provoz. Standardně dodávaná automatická klimatizace.

Při vývoji bylo pamatováno i na snadné provádění údržby. Kryt motoru se snadno otvírá směrem nahoru a kabina je vyklápěcí až do poloviny. Blatníky jsou odnímatelné a díky dalším, snadno přístupným revizním klapkám se snadno provádí i servis, neboť všechny důležité komponenty jsou přístupné.

Autor: Wacker Neuson
Foto: Wacker Neuson

Oborové členění

Nové

Jak se staví dálnice v Kolumbii? Vrtací soupravě velí mladá žena

Zveřejněno 7.2. Pro zlepšení infrastruktury probíhá v Kolumbii v území aglomerací Mosquera a Balsillas výstavba 230 km dlouhé dálniční sítě. Práce na projektu za 176 milionů EUR započaly v lednu 2016 a vše dokončeno má být v prosinci 2021. Zajímavostí je i to, že… jít na článek

Ford Trucks představil v Praze nový model tahače F-MAX

Zveřejněno 4.2. Před rokem touto dobou vstoupila nákladní vozidla Ford Trucks na český trh. Nyní, v lednu 2019, byl představen zbrusu nový model tahače F-MAX, který nedávno na mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových automobilů IAA 2018 v Hannoveru získal… jít na článek

Tomáš Tomeček bral s Tatrou na „starém Dakaru“ kvůli prasklé spojkové hřídeli až páté místo. Jinak by bojoval o vítězství

Zveřejněno 21.1. Jedenáctého ročníku Africa Eco Race, pokračujícího v odkazu motocyklového a automobilového závodníka Thierryho Sabina, zakladatele Rallye Paříž – Dakar, se pod českou nebo slovenskou vlajkou zúčastnilo 6 závodníků. Tomáš Tomeček dokončil i přes… jít na článek