Těžká nákladní vozidla TATRA, jejichž doménou je smíšený či terénní provoz, plně uspokojí nejnáročnější požadavky zákazníků a legislativy. Ať jde o vozy pro dopravu materiálu, obalových či betonových směsí nebo speciální vozidla s účelovým zařízením.
Podvozky unikátní „tatrovácké koncepce vozidla” jsou díky příznivé vlastní hmotnosti a mimořádné tuhosti vhodné pro dostavbu nejrůznějšími speciálními nástavbami. Od strojů a zařízení pro druhotné využití surovin ve výstavbě přes techniku pro budování a rekonstrukci komunikací až například po mobilní vrtné soupravy. Plněpohonný podvozek s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými a odpruženými polonápravami vyhovuje všem náročným úkolům.
Například jako vozidlo pro zakládání staveb, odvede TATRA, téměř neocenitelnou práci. Díky svým jízdním vlastnostem a schopnostem nepotřebuje cesty, naopak samo si je v rostlém terénu vytváří. Jako pracovní stroj nabízí vysokou užitečnou hmotnost, dle provedení až 37,5 t a možnost mobility v rámci platných předpisů též po běžných komunikacích. Zatímco speciální stavební stroj je třeba do místa aktivního provozu přivést, TATRA může přijet po vlastní ose.
Ucelená nabídka
Vozidla stěžejní obchodní řady TATRA PHOENIX zahrnují modely stavěné na podvozcích typové řady I (TŘ-I) s výhradně pneumatickým odpružením přední nápravy (předních náprav) a novou generací systému řízení. Typickým znakem je unifikované provedení různých typů přídavných (sestupných) převodových skříní TATRA (jednostupňové i dvoustupňové, s několika různými převody) vyhovujících zástavbě hlavních převodových skříní TATRA, ZF a Allison v manuálním, automatizovaném i plně automatickém provedení.
K dispozici jsou modelová provedení vozidel od stavebních, přes nosiče různých specializovaných nástaveb, lesovozů, zemědělských traktorů, pracovních strojů až třeba i po hasičská vozidla, v provedení podvozku 4×4, 6×6, 8×8 včetně verze 1+3, 10×8 či 10×10. Speciální kapitolou jsou pracovní stroje 8×8, 10×8 a 10×10 s vysokou užitečnou hmotností a modely homologované dle platné legislativy jako „zemědělský traktor” využívající automatických převodovek Allison a řízení různého počtu náprav včetně zadních systémem VSE.
Vozidla obchodní řady TATRA PHOENIX EURO 6 mohou být osazena jednou ze dvou možných variant šestiválcových, řadových, kapalinou chlazených motorů. Větším MX-13 se zdvihovým objemem 13 l s maximálním výkonem 300 kW, 340 kW nebo 375 kW či menším MX-11 se zdvihovým objemem 11 l a maximálním výkonem 271 kW, 292 kW nebo 320 kW.
Zákazníky oceňované
O zákaznické vstřícnosti a technické vyspělosti vozidel obchodní řady TATRA PHOENIX vypovídá výroba a dodání více než jednoho tisíce vozidel evropským zákazníkům i do států s náročnými trhy jako je např. Rakousko, Německo, Francie, Norsko nebo Švédsko. Záhy po naběhnutí sériové výroby získala TATRA PHOENIX v rámci mezinárodní ankety „International Truck of the Year” prestižní ocenění „The Best AWD Truck 2012”.
Mobilní domíchávače betonových směsí na podvozcích TATRA PHOENIX 6×6 EURO 6 provozuje, kromě jiných, také společnost TGB BETONMIX. „Pořízením vozidel PHOENIX EURO 6 jsme prakticky obnovili náš autopark, který byl vždy částečně postaven na vozidlech značky TATRA,” říká vedoucí autodopravy společnosti TGB Betonmix pan Karel Hambálek. „Pokrok se zastavit nedá. Dnešní tatrovky s pneumatickým odpružením na všech nápravách poskytují tak komfortní jízdu, že se v nich naši řidiči cítí téměř jako v osobním automobilu. Vozy využíváme ve smíšeném i terénním provozu. Navíc specifikum provozu domíchávačů betonových směsí je v tom, že vozidla fungují i když se zrovna nepohybují. Domíchávací nástavba se točí pořád, takže nám naskakují výrazné motohodiny,” dodává pan vedoucí. „Za poslední rok jsme si ověřili, že co se týká provozních nákladů jsou vozy Tatra Phoenix více než srovnatelné s ostatními. Dokonce co se týká spotřeby motorové nafty jsou o tři až čtyři litry lepší než konkurence,” uzavírá náš krátký vhled do ekonomiky provozu nejmodernějších vozidel TATRA PHOENIX EURO 6 pan Karel Hambálek, vedoucí provozu společnosti TGB BETONMIX.