Dnes je 9.5. – svátek slaví Ctibor

Vyvážená nabídka

Zveřejněno: 2. 3. 2017

Jediný český výrobce těžkých nákladních vozidel, společnost TATRA TRUCKS a. s., nabízí širokou paletu řešení dopravních úkolů ve všech oborech nejen stavebního průmyslu a těžařství.

Těžká nákladní vozidla TATRA, jejichž doménou je smíšený či terénní provoz, plně uspokojí nejnáročnější požadavky zákazníků a legislativy. Ať jde o vozy pro dopravu materiálu, obalových či betonových směsí nebo speciální vozidla s účelovým zařízením.

Podvozky unikátní „tatrovácké koncepce vozidla” jsou díky příznivé vlastní hmotnosti a mimořádné tuhosti vhodné pro dostavbu nejrůznějšími speciálními nástavbami. Od strojů a zařízení pro druhotné využití surovin ve výstavbě přes techniku pro budování a rekonstrukci komunikací až například po mobilní vrtné soupravy. Plněpohonný podvozek s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými a odpruženými polonápravami vyhovuje všem náročným úkolům.

Například jako vozidlo pro zakládání staveb, odvede TATRA, téměř neocenitelnou práci. Díky svým jízdním vlastnostem a schopnostem nepotřebuje cesty, naopak samo si je v rostlém terénu vytváří. Jako pracovní stroj nabízí vysokou užitečnou hmotnost, dle provedení až 37,5 t a možnost mobility v rámci platných předpisů též po běžných komunikacích. Zatímco speciální stavební stroj je třeba do místa aktivního provozu přivést, TATRA může přijet po vlastní ose.

Ucelená nabídka

Vozidla stěžejní obchodní řady TATRA PHOENIX zahrnují modely stavěné na podvozcích typové řady I (TŘ-I) s výhradně pneumatickým odpružením přední nápravy (předních náprav) a novou generací systému řízení. Typickým znakem je unifikované provedení různých typů přídavných (sestupných) převodových skříní TATRA (jednostupňové i dvoustupňové, s několika různými převody) vyhovujících zástavbě hlavních převodových skříní TATRA, ZF a Allison v manuálním, automatizovaném i plně automatickém provedení.

K dispozici jsou modelová provedení vozidel od stavebních, přes nosiče různých specializovaných nástaveb, lesovozů, zemědělských traktorů, pracovních strojů až třeba i po hasičská vozidla, v provedení podvozku 4×4, 6×6, 8×8 včetně verze 1+3, 10×8 či 10×10. Speciální kapitolou jsou pracovní stroje 8×8, 10×8 a 10×10 s vysokou užitečnou hmotností a modely homologované dle platné legislativy jako „zemědělský traktor” využívající automatických převodovek Allison a řízení různého počtu náprav včetně zadních systémem VSE.

Vozidla obchodní řady TATRA PHOENIX EURO 6 mohou být osazena jednou ze dvou možných variant šestiválcových, řadových, kapalinou chlazených motorů. Větším MX-13 se zdvihovým objemem 13 l s maximálním výkonem 300 kW, 340 kW nebo 375 kW či menším MX-11 se zdvihovým objemem 11 l a maximálním výkonem 271 kW, 292 kW nebo 320 kW.

Zákazníky oceňované

O zákaznické vstřícnosti a technické vyspělosti vozidel obchodní řady TATRA PHOENIX vypovídá výroba a dodání více než jednoho tisíce vozidel evropským zákazníkům i do států s náročnými trhy jako je např. Rakousko, Německo, Francie, Norsko nebo Švédsko. Záhy po naběhnutí sériové výroby získala TATRA PHOENIX v rámci mezinárodní ankety „International Truck of the Year” prestižní ocenění „The Best AWD Truck 2012”.

Mobilní domíchávače betonových směsí na podvozcích TATRA PHOENIX 6×6 EURO 6 provozuje, kromě jiných, také společnost TGB BETONMIX. „Pořízením vozidel PHOENIX EURO 6 jsme prakticky obnovili náš autopark, který byl vždy částečně postaven na vozidlech značky TATRA,” říká vedoucí autodopravy společnosti TGB Betonmix pan Karel Hambálek. „Pokrok se zastavit nedá. Dnešní tatrovky s pneumatickým odpružením na všech nápravách poskytují tak komfortní jízdu, že se v nich naši řidiči cítí téměř jako v osobním automobilu. Vozy využíváme ve smíšeném i terénním provozu. Navíc specifikum provozu domíchávačů betonových směsí je v tom, že vozidla fungují i když se zrovna nepohybují. Domíchávací nástavba se točí pořád, takže nám naskakují výrazné motohodiny,” dodává pan vedoucí. „Za poslední rok jsme si ověřili, že co se týká provozních nákladů jsou vozy Tatra Phoenix více než srovnatelné s ostatními. Dokonce co se týká spotřeby motorové nafty jsou o tři až čtyři litry lepší než konkurence,” uzavírá náš krátký vhled do ekonomiky provozu nejmodernějších vozidel TATRA PHOENIX EURO 6 pan Karel Hambálek, vedoucí provozu společnosti TGB BETONMIX.

Autor: Milan Olšanský
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Ruční 3D skener RS10 pro přesná měření venku na stavbách i uvnitř budov

Zveřejněno 9.5. Nové předpisy a vyhlášky nařizují mít vše na stavbách měřené v časové ose a s co největší mírou přesnosti. Řešení pro takové případy nabízí nový ruční 3D skener RS10 dodávající společnost geoobchod, s.r.o. Přístroj, určený k velmi přesnému měření na… celý příspěvek

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek