„Váš nákladní vůz nemusí přes příslušný kopec ani jednou projet – a přesto může vytěžit plné výhody z potenciálu systému. Stačí, že už někdo jiný, vybavený systémem I-See, tento úsek cesty dříve projel,” říká Business Area Manager pro dálkovou přepravu Christer Pehrsson.
Efektivní provoz
Jakmile nákladní vůz vybavený novou verzí systému I-See poprvé projíždí kopcovitý úsek silnice, přenáší se informace o lokální topografii bezdrátově do serveru společnosti Volvo Trucks. Ta není jen lokálně uložena do paměti příslušného nákladního automobilu, jako tomu bylo u předchozí verze systému I-See. Když potom po téže cestě jede jiné nákladní vozidlo vybavené systémem I-See, jeho systém automaticky přijímá informace ze serveru a zajišťuje, aby řazení převodových stupňů, akcelerace a používání motorové brzdy probíhaly efektivním způsobem už tehdy, když se na tuto silnici dostane poprvé.
S touto novou verzí mají všechny nákladní vozy vybavené systémem I-See, nezávisle na tom, pro kterou dopravní společnost pracují, přístup k současným, updatovaným informacím o stoupáních, se kterými se setkají. První verze systému I-See byla uvedena jako jedna z mnoha inovativních funkcí nového modelu Volvo FH. Ještě před dodávkou prvních nových vozů zákazníkům je čas na to, aby byla uvedena upgradovaná verze systému.
„Naším cílem je neustále zdokonalovat naše produkty, abychom svým zákazníkům poskytli výhody s využitím možností bezdrátové komunikace,” řekl Christer Pehrsson. Systém I-See nabízí úspory paliva na malých i velkých svazích.
Princip činnosti systému I-See
Systém I-See může být přirovnán k autopilotu, který se tím nejefektivnějším způsobem stará o řazení převodových stupňů, akceleraci a brzdění motoru v kopcích. Úspora paliva při jízdách na dálkových tratích může dosáhnout až pěti procent.